השוק

חברה ישראלית רוכשת את חברת החדשות המתפרצות The Fly

TipRanks הישראלית תאפשר לראשונה ללקוחותיה לקבל חדשות מתפרצות החיוניות לפעילותם בשוקי ההון, בתקופה שבה לכל פיסת מידע שעשויה להשפיע על מחיר של מניה יש ביקוש גבוה, והמיידיות של חדשות מתפרצות משחקת תפקיד קריטי
מערכת ice | 
אורי גרינבאום וגלעד גת (צילום טל כהן)
התנודתיות הגבוהה בשוקי ההון והצפי לשנת 2023 סוערת, מגדילים את הצורך של פעילים בשוקי ההון להיות כמה שיותר מעודכנים וכמה שיותר מהר. על הצורך הזה עונה כעת חברת הפינטק הישראלית TipRanks: החברה, שמתמחה בניתוח טקסט פיננסי לצרכי השקעה, רוכשת את The Fly (בשמה הקודם The Fly on the wall) האמריקאית.
לפי הערכות, תמורת הרכישה נעה בין 10-15 מיליון דולר, רובה במזומן וחלקה הקטן במניות של החברה הרוכשת. העסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון הראשון של השנה, כאשר שני מייסדי The Fly מחויבים להמשיך לעבוד בחברה הממוזגת למשך לפחות שלוש שנים. The Fly מעסיקה 28 איש (רובם בעלי ותק של מעל 15 שנים) במשרדיה בניו ג'רזי, ארה"ב.
 
The Fly הוקמה בשנת 1998 על ידי רון אטרג'ינו (נשיא) וברנדן מרטין (סמנכ"ל טכנולוגיה ראשי) ובמהלך 25 שנות פעילותה הפכה למובילה בתחומה (יצירת חדשות מתפרצות כלכליות-פיננסיות בזמן אמת) כשהיא עושה זאת ללא משקיע חיצוני.
The Fly, בין יתר שיתופי הפעולה שלה, שימשה עד כה כאחד מספקי התוכן של TipRanks וכעת, תחת המטריה של האחרונה, היא תוכל לספק את שירותיה לכלל משתמשי טיפרנקס. ל- The Fly, בדומה ל- TipRanks, יש לקוחות ארגוניים דוגמת בנקי השקעות גדולים, סוכנויות הידיעות "בלומברג" ו"דאו ג'ונס" ולקוחות קמעונאיים דוגמת יועצי השקעות עצמאיים.
צוות העובדים הוותיק של The Fly בודק את כל מקורות החדשות של החברה שמנייתה נסחרת, ממידע שהוא מיינסטרים ועד מידע שהוא ייחודי ופחות נגיש לכל (כמו דו"ח של אנליסט בכיר), ואז מסנן מתוכו את התוכן שאכן יכול להשפיע באופן מהותי על תזוזת המניה, ומגיש אותו ללקוח בצורת 2-3 שורות ענייניות. בין המידע אותו מנטרת החברה לכדי הודעות מתפרצות ניתן למצוא דו"חות אנליסטים, הודעות לעיתונות, מסמכי חברה שהוגשו לרשות לני"ע בארה"ב, ידיעות בעיתונות על הפלטפורמות השונות שלה (כתובה או דיגיטלית), מידע מבלוגים, מדיה חברתית ומקורות מחדרי מסחר.
TipRanks, שהוקמה ב-2012 על ידי גלעד גת (סמנכ"ל טכנולוגיות) ואורי גרינבאום (מנכ"ל), פיתחה אלגוריתם שמודד ומדרג כל טקסט שיש בו המלצות פיננסיות, כלומר המלצות היכן להשקיע. האלגוריתם, מבוסס שיטת NLP, עוקב אחר כמעט כל טקסט על שוקי ההון העולה ברשת האינטרנט ומנתח עד כמה מדובר בטקסט שכולל מידע אמין ומדויק שניתן להסתמך עליו.
כך, מנטרת החברה טקסטים של מעל 96 אלף מומחים פיננסים (נכון לסוף 2022) דהיינו אנליסטים, מנהלי קרנות גידור, בלוגרים פיננסיים ובעלי עניין, וקובעת עבור קהל המשתמשים שלה עד כמה מהימן מומחה ההשקעות, וכפועל יוצא - היכן כדאי להשקיע. פתרון זה הפך די במהרה לסטנדרט בוול סטריט לצורך דירוג אנליסטים והוא מוטמע בשורה של לקוחות ארגוניים דוגמת בנקים מסחריים, בנקי השקעות, קרנות השקעה ומוסדות פיננסים מובילים בעולם דוגמת Morgan Stanley, Nasdaq, CIBC, Santander ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה