השוק

הדולר יחזור לרמה של 4 שקלים? גורם כלכלי בכיר משוכנע שכן

גורם בכיר במערכת הבנקאית אמר הבוקר ל-ice שהדולר עושה את דרכו לאזור חיוג של 4 שקלים; הלירה שטרלינג מזנקת ב-2% מול השקל והאירו ברמה של 3.85 שקל; מחזורי המסחר גבוהים מה שמגביר את החשש מפני התעצמות המגמה
ניצן כהן |  5
דולרים (צילום pexels)
הדרמה בשוק ההון היום במסחר במט"ח, הדולר מתחזק מול השקל בשיעור חד של יותר מ-1.4% ונסחר ברמה של 3.62 שקל. המגמה הזו חוצה מטבעות ולמעשה המשקיעים רוכשים מטבע חוץ מכל הבא ליד ככה למשל הלירה שטרלינג מזנקת בכ-2% לרמה של 4.37 שקל והאירו מזנק ב-1.2% לרמה של 3.85 שקל לדולר.
גורם כלכלי בכיר אמר הבוקר ל-ice שהציבוריות הישראלית צריכה להתחיל להכין את עצמה לאזור חיוג של 4 שקלים לדולר מה שיהיה מכה לכל משק בית בישראל. לשאלה אם בנק ישראל יפעל למתן את המגמה וימכור דולרים, אמר הגורם הבכיר כי לא זכור לו תקדים שבנק ישראל מכר דולרים אלא פעל תמיד רק בכיוון אחד של קניית דולרים.
 
"המצב הפוליטי-מדיני כרגע מחייב את בנק ישראל לשמור על יתרות המט"ח מכל משמר, יכול בהחלט להיות שבמעלה הדרך, ולא בעוד הרבה זמן ישראל תזדקק לכל דולר שיש בכספות כדי לפעול בשווקים הבינלאומיים וזו תהיה המשמעות הראשונה והמידית של ההתרחקות מארה"ב" אמר הגורם.
מה שגורם מהבוקר ללחץ בשוק המט"ח זה ההצבעות בלילה על המפכה המשפטית ולא פחות חשוב מזה היו הנאומים של בנימין נתניהו, יריב לוין ושאר חברי הקואליציה שהיו נאומים לעומתיים והלחיצו את המשקיעים ממצב בו יכול להיות שביום מהימים התגלה שקשה מאוד להוציא כסף מישראל ומכאן נוצר החשש הבסיסי מאוד בכלכלה והוא הגבלות על תנועות הון.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    עוד בנדיט של מזדהה ממדינת החולרא בתל אביב
    שקרים של סמואל קטן 02/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאללה תחפפו יא בנדיטים ממדינת תל אביב שמנסים לחבל בכלכלה.הפסדתם תתפגרו בשקט...
    סגור
  • 3.
    חחחחח שמענו על הבכירים שאמרו שהדולר
    צדק 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ירד מ 3 שקלים הכל מפוזיציה
    סגור
  • 2.
    מעולה,
    אבשלום 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למדינה יש מליארדים של דולרים, טוב מאוד היצואנים סוף סוף יכלו לחיות בכבוד, היבואן יביא פחות יקנו כחול לבן, בקיצור מעולה למשק בזמנים האלה.
    סגור
  • 1.
    יורו
    מנחם 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בדרך ל5 שח
    סגור
  • מעולה
    רמי 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    רק הסמולנים נוסעים כמו מטורפים לארופה, זה רק יעשה טוב לתירות בארץ
    סגור