השוק

נשיא התאחדות התעשיינים: "אם הממשלה לא תדאג לזה, נסבול לעשרות שנים"

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים, ד״ר רון תומר, התייחס למצב הכלכלי ולנושא שון ההון האנושי בוועידת Alljobs ואמר כי "אתגר הגדול הוא ההון האנושי, אין אנשים וידיים עובדות. אם ממשלת ישראל לא תיקח זאת כיעד מיידי אנחנו נסבול מכך לעשרות שנים קדימה
מערכת ice | 
רון תומר (צילום יוסי אלוני)
נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים, ד״ר רון תומר, התייחס למצב הכלכלי ולנושא שון ההון האנושי בוועידת Alljobs ואמר כי "כלכלת ישראל בתנאים מדהימים וצומחת למרות משברים כמו קורונה, מלחמה באוקראינה, שרשרת האספקה ועוד. אך האתגר גדול ויהיה קשה להמשיך ככה".
ד״ר תומר המשיך: "האתגר הגדול הוא ההון האנושי, אין אנשים וידיים עובדות. לא ברור מה השתנה כל כך אחרי הקורונה. אין עובדים בכל התחומים והיא תעצור את הצמיחה לבסוף. אתגר נוסף הוא הפריון, ואם ממשלת ישראל לא תיקח זאת כיעד מיידי אנחנו נסבול מכך לעשרות שנים קדימה. חסרים לנו הכשרות של עובדים, דבר שמתחיל אחורה בלימודים והכוונה. כמו כן, יש חוסר במיכון, חוסר עבודה בשבת, חופשות הלימודים שלא תואמות את חופשות ההורים ועוד". 
 
ד״ר תומר סיכם ואמר כי "חקיקת העבודה בישראל מיושנת. היא צריכה ליצר שיווי משקל אחר שגם יטיב עם העובדים. בנוסף, חסרים לנו עובדים זרים למגוון תחומים במשק. ממשלות ישראל לא מתייחסות בהתאם לשוק העבודה. מעבירים ממשרד למשרד, מהחלטה להחלטה כמו כדור ספוג שנבעט כל פעם למישהו אחר. חייבים תוכנית אסטרטגית ברורה והשקעה ארוכת טווח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה