השוק

חברת המימון של מאיר שמיר מסתערת על הנדל"ן

מניף היא זרוע המימון החוץ בנקאי של איש העסקים מאיר שמיר סיימה את הרבעון עם תשואה על ההון במונחים שנתיים של 33.4%; החברה תחלק דיווידנד של 9.5 מיליון שקל; תיק האשראי של החברה גדל ל-2.3 מיליארד שקל
ניצן כהן | 
מאיר שמיר (צילום פלאש 90)
מניף, זרוע המימון החוץ בנקאי של איש העסקים מאיר שמיר סיימה את הרבעון עם רווחים של כמעט 30 מיליון שקל וזאת לעומת 28.2 מיליון שקל ברבעון הרביעי של השנה ורווחים  פיננסיים של 18.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2022. 
הנתון המעניין בדוחות של מניף הוא התשואה על ההון שבמונחים שנתיים עומדת על לא פחות מ-33.4% ואלה רווחים משמעותיים. במהלך הרבעון הראשון של השנה העמידה מניף אשראי חוץ בנקאי לענף הנדל"ן בהיקף של 154 מיליון שקל כשתיק האשראי שלה עומד נכון להיום על 2.3 מיליארד שקל.

במסגרת אישור הדוחות הכספיים אישר דירקטוריון החברה לחלק דיווידנד של 9.5 מיליון שקל.
מאור דואק, מנכ"ל מניף - שירותים פיננסיים: "מניף מסיימת רבעון עם תוצאות מצוינות, שממשיכות את המגמה של הרבעונים הקודמים. למרות אווירה קיימת של חוסר וודאות ועלייה בסיכונים בענף, שוק הנדל"ן ממשיך להפגין גם סימנים חיוביים, מתאים את עצמו למציאות הנוכחית. החברה, שחוותה מספר פעמים ב-24 שנות קיומה משברים והאטה דומה, ניצלה את הידע והניסיון הרב על מנת לערוך התאמות ביחס למצב השוק, בין היתר, באמצעות הקשחת מדיניות החיתום והתאמת מדיניות ניהול התיק הקיים, כהתאמה לרמת הסיכון הנוכחית. 
"התאמות אלו מאפשרות למניף לנווט בין הסיכונים, לנצל הזדמנויות עסקיות ולחזק את מוניטין החברה בענף כגוף מוביל ומקצועי. אנחנו מודעים לקשיים והסיכונים הקיימים בענף ומאמינים כי נוכל להמשיך להפגין תוצאות טובות גם ברבעונים הקרובים ולצלוח את התקופה עם הישגים אסטרטגיים לעתיד.
"דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך של 9.5 מיליון שקל. אנו סבורים שבתקופה זו יש להמשיך ולשתף את בעלי המניות בהצלחת החברה אך לעשות זאת תוך גילוי שמרנות ביחס לשימור ההון העצמי של החברה באופן הולם למורכבות הקיימת בשוק".
מנתוני החברה עולה כי ברבעון הראשון של שנת 2023 ההכנסות צמחו ועמדו על כ-70.7 מיליון שקל, עלייה של כ-104% בהשוואה לרבעון המקביל של שנת 2022. ברבעון הראשון של 2023 עלה הרווח הפיננסי כך שהסתכם בסך של כ-29.3 מיליון שקל לעומת 18.7  מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
התשואה על ההון העצמי של מניף על פי הרווח הפיננסי* ברבעון הראשון, עמדה על שיעור של כ-33.4% במונחים שנתיים.
בשבוע שעבר הגיעה החברה להסכמות עם תאגיד בנקאי להעמדת אשראי נוסף לחברה בהיקף של 100 מיליון שקל, ובסך הכל יעמיד התאגיד הבנקאי לחברה, סך של 500 מיליון שקל. עוד הוסכם עם התאגיד הבנקאי, כי 125 מיליון שקל נוספים יועמדו לחברה לצרכי מיחזור והארכת מימון שאמור היה להיפרע בתחילת שנת 2024. בסך הכל היקפי האשראי של כלל התאגידים הבנקאיים שהועמד למניף עומד על כ-1.4 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה