השוק
בפעם הראשונה מההנפקה: צים עוברת להפסד של 58 מיליון דולר
צים שנהנתה מאז ההנפקה מגאות במחירי התובלה הימים, סובלת כעת מירידה חדה; החברה סיימה את הרבעון הראשון עם הפסד של 58 מיליון דולר בעוד האנליסטים צפו רווח מינורי
חברת התובלה הימית שבבעלות איש העסקים עידן עופר סיימה את הרבעון הראשון עם הפסד של 58 מיליון דולר, בפעם הראשונה מאז ההנפקה המוצלחת שלה בשנת 2021. צים סובלת מירידה חדה במחירי התובלה הימית ומחשש מגלישה של כלכלת העולם להאטה שלא לומר מיתון וזה אומר ירידה בהיקפי הפעילות של החברה.
צריך לזכור שההפסדים של צים גבוהים גם ביחס לתחזיות המוקדמות שצפו לרווחיות, אפסית אמנם אבל עדיין רווחיות. במקביל צים אישררה את התחזיות של ולהערכתה תציג השנה EBITDA שנתי מתואם בטווח של 1.8 עד 2.2 מיליארד דולר.
ההפסד התפעולי של החברה הסתכם ברבעון הראשון של השנה ב-14 מיליון דולר על הכנסות של 1.37 מיליארד דולר. כאן המקום לציין שההכנסות ברבעון הראשון של השנה היו נמוכות ב-63% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד שהיה אז אחד מרבעוני השיא של החברה.
המחיר הממוצע של הובלת מכולה בצים ברבעון הראשון של השנה ירד גם הוא ב-63% ל-1,390 דולר.
אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים, אמר: "לאחר שנת שיא במונחי EBITDA ו-EBIT מתואמים, תוצאות הרבעון הראשון של צים שיקפו את הירידה המשמעותית בדמי ההובלה והחולשה בביקושים, בעיקר בסחר מאסיה לצפון אמריקה, שהחלו בשנה שעברה. הצפי לטווח הקצר בספנות המכולות אמנם נותר מאתגר, אולם הצעדים היזומים בהם נקטנו בתקופת הגאות בשוק מציבים אותנו בעמדה משופרת להתמודד עם אתגרים אלו, ואנו מאמינים כי האסטרטגיה המבדלת שלנו תביא, בסופו של דבר, ערך בר-קיימא לבעלי המניות שלנו בטווח הארוך".
גליקמן הוסיף, "במטרה לחזק את העמידות התפעולית והמסחרית של צים, התאמנו את אסטרטגיית ניהול הצי ושיפרנו את מבנה העלויות שלנו עם כניסת אוניות חדשות וחסכוניות בדלק שישדרגו את פרופיל הצי שלנו, ובו בזמן יקדמו את מטרות ה-ESG של החברה. הצי המחודש שלנו כולל עשר אוניות מונעות בגז טבעי (LNG) בעלות כושר הובלה של 15,000 מכולות TEU, המותאמות במיוחד לשירות הליבה שלנו בין אסיה לחוף המזרחי של ארה"ב, ועוד 36 אוניות רב תכליתיות קטנות יותר, שיאפשרו לנו להפעיל צי המותאם היטב לנתיבי הסחר ומערך השירותים שלנו, מתוכן 18 מונעות גם כן בגז טבעי".
"בה בעת, המאזן החזק שלנו והנזילות המשמעותית, נותנים לנו בטחון כי נוסיף לפעול מעמדת כוח גם לנוכח מגמות השוק הנוכחיות".
עוד ב-
גליקמן סיכם, "אנו ממשיכים לצפות ל-EBIT חיובי ב-2023 למרות מגמות מקרו-כלכליות וענפיות שליליות. הציפייה שלנו היא לשיפור בביקושים עם חידוש ההצטיידות במלאים אשר יחלו במחצית השניה של השנה ויביאו לשיפור במחירי ההובלה. לאור זאת, עבור שנת 2023, אישררנו את התחזית שהצגנו מוקדם יותר השנה, של EBIDTA מתואם בין 1.8 מיליארד דולר ו-2.2 מיליארד דולר ו-EBIT מתואם בין 100 מיליון דולר ל-500 מיליון דולר".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



