השוק

צחי נחמיאס מצטייד במזומן: מכר מניות ביג ב-120 מיליון שקל

מגה אור שבשליטת איש העסקים צחי נחמיאס מכרה 1.5% ממניות ביג לחברת הביטוח מגדל ב-120 מיליון שקל; העסקה הניבה לנחמיאס רווח של 15%; מגה אור תשתמש במזומן להקטין את המינוף
ניצן כהן | 
צחי נחמיאס (צילום ורד פיצ'רסקי, shutterstock)
איש העסקים צחי נחמיאס מצטייד במזומנים. מגה אור שבשליטתו מכרה 1.5% ממניות ביג לחברת הביטוח מגדל בתמורה ל-120 מיליון שקל. המכירה הניבה למגה אור רווח של 15% על ההשקעה. נחמיאס ישתמש במזומנים כדי לצמצם את היקף ההלוואות שלקח לצורך רכישת מניות ביג ודסק"ש.
מגה אור של נחמיאס היא בעלת המניות השניה בגודלה בביג אחרי משפחת נפתלי. החברה החזיקה בביג 15.7% החזקה בשווי כספי של כ-1.4 מיליארד שקל. ההשקעה בביג אמנם הניבה לנחמיאס רווחים לא רעים אבל ההשקעה בדסק"ש גורמת לו לכאב ראש. נחמיאס רכש באמצעות מגה אור 30% ממניות דסק"ש בתמורה ל-400 מיליון שקל כששווי ההשקעה שלו צלל לרמה הנמוכה מ-200 מיליון שקל. כלומר, נחמיאס מופסד על הנייר יותר מ-50% על רכישת דסק"ש.

בעיה נוספת של נחמיאס היא מלחמת השליטה שהייתה בגב ים עם אהרון פרנקל. במסגרת מלחמת השליטה רכשה נכסים ובניין, חברה בת של דסק"ש את מניותיו של פרנקל באמצעות מימון חיצוני מה שהפכך את משיכת הכספים שבקופת החברה למעלה באמצעות דיווידנדים לבלתי אפשרי.
מגה אור עצמה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הפסדים של 170 מיליון שקל לעומת רווחים של 252 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. היקף המאזן של מגה אור הסתכם ברבעון הראשון של השנה ב-7.2 מיליארד שקל כשההון העצמי שלה נשחק ל-2.2 מיליארד שקל לעומת 2.7 מיליארד שקל ברבעון הראשון של 2022 ו-2.4 מיליארד שקל בסוף השנה.
תחום ההתמחות של מגה אור הוא מרכזים לוגיסטיים, תחום שבשנים האחרונות זוכה לעדנה רבה. מניית מגה אור שכאמור מחזיקה גם ב-30% ממניות דסק"ש איבדה מתחילת השנה כ-14% וזאת אחרי ראלי של 24% שעשתה מתחילת חודש יוני. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של 3 מיליארד שקל.
היקף החוב הכולל של מגה אור עומד נכון לסוף הרבעון הראשון של השנה על כ-4.4 מיליארד שקל כשהיא צריכה לפרוע השנה 443.5 מיליון שקל ואילו בשנה הבאה היא צריכה לפרוע 760 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה