השוק

תחזית שלילית לדסק"ש: S&P מעלות מורידה את דירוג האשראי

מעלות מפרסמת דו"ח בו היא מצביעה על עלייה משמעותית במינוף לחברת ההשקעות של צחי נחמיאס והאחים זלקינד. "מיצובה הפיננסי של החברה אינו בר קיימא לאורך זמן", נכתב בדו"ח בו מודיעה מעלות על הורדת הדירוג לדסק"ש
איתן לויטס |  1
האחים זלקינד וצחי נחמיאס (צילום ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי, freepik)
חברת דירוג האשראי S&P מעלות שיתפה דו"ח בו היא מורידה את הדירוג של דסק"ש (דיסקונט השקעות) מרמת BBB- לרמה BB+. מעלות ציינה תחזית שלילית לחברת ההשקעות, בשל המשך עלייה מהותית במינוף.
במעלות מציינים שלמרות הירידה הכללית בשוק בחודשים האחרונים, שהעמיקה עם תחילת המלחמה בשבעה באוקטובר, חלה ירידה בשווי תיק ההשקעות של דסק"ש שהובילה לעלייה במינוף החברה לשיעור גבוה מאוד של מעל 100%, דבר המצביע על ערך שלילי לבעלי המניות.
"להערכתנו, המינוף הנוכחי אינו בר קיימא ומגביר את אי הוודאות לגבי יכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה ואת הסיכון לאי עמידה מתמשכת בהתניות פיננסיות, שתשפיע על עלויות המימון של החברה", כתבו מעלות בדו"ח. 
דסק"ש מחזיקה כיום יתרות מזומנים שמספיקות לה לעמוד בתשלומי האג"ח לשנה הקרובה, בין היתר בשל מכירת אחזקות החברה שהיו לה בחברת מהדרין. העסקה הניבה תמורה נטו של כ-246. אולם במעלות אומרים שעל החברה למצוא מקורות מספקים לצורך עמידה בצורכי הנזילות בדצמבר 2024.

"תחזית הדירוג השלילית משקפת את הערכתנו שמיצובה הפיננסי של החברה אינו בר קיימא לאורך זמן ושהיא תלויה בתנאים פיננסיים וכלכליים נוחים כדי לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות בטווח הארוך", אומרים במעלות. "זאת בשל המינוף הגבוה מאוד, יחס כיסוי כולל משוקלל נמוך ואי עמידה בהתניות הפיננסיות, והחשש שהשפעתם תוביל להיחלשות נוספת בפרופיל הנזילות של החברה."
דסק"ש מחזיקה כיום במספר חברות ובראשן סלקום, נכסים ובנין, גב-ים ואלרון. ברוב מניות דסק"ש מחזיקים צחי נחמיאס באמצעות "מגה אור" והאחים זלקינד באמצעות "אלקו" (כ-29% כל אחד). בעל המניות השלישי בגודלו הוא רמי לוי (כ-10%).
במעלות מציגים שני תרחישים, שלילי וחיובי, שעל הנהלת דסק"ש לבחור ביניהם. בתרחיש השלילי מתוארת הורדת דירוג נוספת בשנה הקרובה, וזאת אם תחול התדרדרות בפרופיל הנזילות של החברה, למשל כתוצאה ממימוש נכסים בהיקף נמוך ולא מספק לתשלום התחייבויותיה. 
מנגד, בתרחיש החיובי, אומרת מעלות שתיתכן פעולת דירוג חיובית אם החברה תשלים פעולות שיבטיחו את ההערכה שמצבה הפיננסי של החברה הוא יציב לטווח האורך, ואז תחול ירידה קבועה במינוף ויישמרו מקורות מספקים לתשלום ההתחייבויות של דסק"ש.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דסקש=00
    חי 11/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין תקווה
    סגור