השוק

מהפסד ל-190 מיליון שקל רווח: שופרסל מזנקת ב-2023

שופרסל מדווחת היום על התוצאות הכספיות לרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של שנת 2023: הכנסות הרבעון השלישי הסתכמו בכ-3.85 מיליארד שקל, מדובר בגידול של כ-1.2% לעומת כ-3.81 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 גדלו בכ-2.4% לכ-11.3 מיליארד שקל
מערכת ice | 
שופרסל (צילום Magma Images, shutterstock)
הדו"וחות הכספיים של שופרסל פורסמו הבוקר (שני) ובהם דווח על הכנסות ברבעון השלישי שהסתכמו בכ-3.85 מיליארד שקל, גידול של כ-1.2% לעומת כ-3.81 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. מגזר הקמעונאות הציג גידול של כ-0.8% ברבעון השלישי, שנבע מגידול בהכנסות בחנויות שופרסל ומהרחבת פעילות השוק העסקי ומפעילות "דן דיל" בתחום הסטוק אשר נרכשה בחודש אוגוסט 2022. המכירות בחנויות זהות בקבוצה גדלו בשיעור של כ-0.3% ובשיעור של כ-0.2% במגזר הקמעונאות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
הכנסות הקבוצה בתשעת החודשים הראשונים גדלו בכ-2.4% והסתכמו בכ-11.3 מיליארד שקל בהשוואה לכ-11 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות בחנויות זהות של הקבוצה בתשעת החודשים הראשונים השנה גדלו בכ-0.6% ובשיעור של כ-0.8% במגזר הקמעונאות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-51 מיליון שקל, המהווים כ-1.3% מההכנסות, בהשוואה להפסד של כ-96 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המיוחס לבעלי המניות של החברה ברבעון השלישי הסתכם בכ-50 מיליון שקל.

הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים הסתכם בכ-190 מיליון שקל המהווים כ-1.7% מההכנסות בהשוואה להפסד של כ-1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.  הרווח המיוחס לבעלי המניות של החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-180 מיליון שקל. הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות של רשת Be בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הסתכם בכ-7 מיליון שקל לעומת כ-4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות במגזר הנדל"ן הסתכם בכ-144 מיליון שקל, בהשוואה לכ-124 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
איציק אברכהן, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל, אמרו היום: "אנו מסכמים את הרבעון השלישי של שנת 2023 עם גידול בהכנסות ושיפור במדדי הרווח בהתאם לתכנית ההתייעלות שיישמנו. תכנית זו מאפשרת ייעול של מבנה ההוצאות וכן את העמקת הסינרגיה בין הפעילויות השונות של הקבוצה".
עוד מסרו: "בצל המלחמה המתמשכת, סניפי הרשת פעלו ופועלים באופן סדיר. שופרסל מנהלת שגרת פעילות כמפעל חיוני וכקבוצת קמעונאות מזון מובילה המחויבת לביטחון התזונתי של כלל תושבי המדינה. בשבוע הראשון  למלחמה, חווינו עלייה חדה בביקוש בעיקר בסניפים הפיזיים של החברה, שהתמתנה בשבוע השני למלחמה לרמת מכירות כבשגרה. הביקוש הופנה בעיקר למוצרי מזון וצריכה בסיסיים וזאת לצד ירידה ברמת הביקוש בשוק העסקי ובאונליין. להערכת החברה, לא צפויה השפעה מהותית על הפעילות ותוצאות החברה עקב המלחמה".
"כתרומה לתושבי העוטף שפונו מביתם וללוחמים באזורי הכינוס, פעלנו במישורים רבים באמצעות תרומות תווי קנייה לאוכלוסיות שנפגעו ושזקוקות לעזרה בימים אלו. בנוסף, שופרסל הודיעה על גיבוש תוכנית סיוע מיידית לחקלאים ועל הפסקת יבוא התוצרת החקלאית מטורקיה ופעלה לסימון התוצרת הישראלית במדפים באופן וולנטרי, כדי לעשות כל שניתן כדי לתמוך בחקלאות הישראלית בימים אלו".
לסיום הבהירו: "הקבוצה ממשיכה לפעול בהתאם לאסטרטגיה של מיקוד בקמעונאות המזון לצד מגוון תחומי הצמיחה תוך שיפור הרווחיות. נאמנים לתוכניות העבודה שלנו, אנו נמצאים במסלול הנכון אל מול המטרות והיעדים שהצבנו לשנת 2023 ולשנים הבאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה