רכילות עסקית

עידן עופר חגג בביתו את הנפקת צים, וכל בכירי המשק התייצבו

אנשי העסקים מהשורה הראשונה בארץ ומחו"ל התכנסו לחגוג את ההנפקה המוצלחת של החברה בבורסה של ניו יורק בראשית השנה בביתו של עידן עופר. מי היה שם ואיזה מסיבה הרים להם עופר?
שירה יום טוב |  7
עידן עופר (צילום משה שי פלאש 90)
בכירי המשק הישראלי, ראשי בנקים ומוסדות פיננסיים מהארץ ומחו"ל ועובדי צים התכנסו לחגוג את ההנפקה המוצלחת של החברה בבורסה של ניו יורק בראשית השנה. האירוע התקיים בביתו של בעל המניות הגדול של צים, עידן עופר, ביישוב ארסוף. עידן ורעייתו, בתיה, אירחו את מנכ"ל צים אלי גליקמן ואת בכירי החברה והמשק הישראלי לארוחת ערב ולחגיגה גדולה. "עידן היה האדם היחיד שהאמין בצים לאורך כל הדרך, תמך בה ומנע את נפילת החברה", אמר גליקמן באירוע. "הוא לא ויתר גם כשרבים אחרים הרימו ידיים. הוא נתן לי השראה".
עופר התראיין על הבמה במסגרת פרק שאלות ותשובות שנערך עם יאיר כספי, חבר ועד המנהלים של צים. עופר סיפר על הבמה כי לפני שנים אחדות, כשצים הייתה בהפסדים ונזקקה לחמצן כלכלי, הוצע לו לרכוש את החברה במסגרת עסקה מעט-משעשעת: "אחד המתעניינים הציע לרכוש את צים אם אשלם לו 150 מיליון דולר. הוא אמר לי: 'אני אעזור לך להיפטר מהחברה'". עופר, שאוחז גם בבעלות של 33 אחוזים ממניות אלופת ספרד בכדורגל, אתלטיקו מדריד, נשאל על ידי כספי מה ההבדל בין צים לאתלטיקו מדריד. "אין הבדל – אלי גליקמן הוא המנג'ר של צים כפי שדייגו סימאונה הוא המנג'ר של אתלטיקו", התבדח עופר.
חברת הספנות צים, שרק לפני שנים ספורות הייתה על סף קריסה, השלימה בחודש ינואר הנפקה בבורסת ניו יורק לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר. מאז זינקה מניית צים ביותר מ-200 אחוזים ורשמה ברבעון הראשון של 2021 רווח נקי של 590 מיליון דולר. קבוצת קנון הולדינגס של עידן עופר היא בעלת האחזקות העיקרית בחברה (28 אחוזים). ההנפקה ההיסטורית של החברה התרחשה בעקבות זינוק חסר תקדים בתוצאות החברה, שעברה מהפך דרמטי תחת ניהולו של גליקמן.
במהלך האירוע שוחח גליקמן בשיחת זום עם נשיאת בורסת המניות של ניו יורק (NYSE), סטייסי קנינגהאם. "שנת 2020 ו-2021 היו שנים עם הנפקות חסרות תקדים בהיסטוריה של בורסת ניו יורק. אני גאה לציי יחד איתכם את ההנפקה של צים הנחשבת שניה בהצלחתה מבין כל ההנפקות שנערכו השנה בעולם לפי המגזין היוקרתי BARRONS. אלה חברות כמו צים, עם החיוניות והאנרגיה המיוחדות, שגורמות לנו לעבוד בחדווה גדולה. אנחנו פה, בבורסה בניו יורק, נמצאים כדי להמשיך איתכם ביחד בדרך מרגשת שעוד נכונה לנו", אמרה קנינגהאם. גליקמן הודה ל וחשף בפני הנוכחים כי ממש במהלך האירוע, שוויה של צים עלה מעל ל-5 מיליארד דולרים. מדובר בנקודת ציון כלכלית מרגשת במיוחד לנוכח העובדה כי האירוע התקיים ביום בו ציינה צים 76 שנים להיווסדה.
באירוע נכחו צמרת העולם העסקי בארץ ובעולם ובכירי חברת צים, בהם יושב ראש החברה יאיר סרוסי, ראש המוסד היוצא יוסי כהן, יושב ראש בנק הפועלים ראובן רופיק, מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר, יושב ראש בנק לאומי סאמר חאג' יחיא, מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן, בעלי חברת הביטוח הראל יאיר ואילנה המבורגר, גדעון וחנה המבורגר, אודי אנג'ל,  יושב ראש צים לשעבר אהרון פוגל, אלפרד אקירוב, עמיקם כהן, עורך דין דוד חודק, עורך דין דני גבע, רקפת וראם רוסק-עמינח, מייקל בורש מבכירי סיטי בנק, ג'ונתן פנקין מנכ"ל גולדמן סאקס ישראל, אביעד קאופמן, יואב דופלט, יאיר כספי, ניצן וגד סומך ובכירים נוספים מחברות סיטי בנק, גולדמן סאקס, וברקליס רון פרושאור לשעבר שגריר ישראל באו"ם, מנכלי חברות הביטוח המובילות בארץ. הנוכחים נהנו ממנות שרקח תחת ידיו השף ארז קומרובסקי.
גליקמן הכריז כי אחת הספינות הירוקות החדשות שרכשה צים תיקרא "צים – סמי עופר", על שמו של איש העסקים המנוח ואביו של עידן, שהיה בעל מניות גדול בחברה. במהלך האירוע נכחו גם מאות ממנהלי מדינות צים ב כל העולם ומנהלי הבנקים שליוו את ההנפקה, שנטלו חלק בחגיגה דרך מערכת הזום. עבור מנהלי מדינות אסיה היה מדובר באתגר מורכב, שכן האירוע התקיים בשעות לפנות הבוקר המוקדמות על פי הזמן המקומי בארצותיהם. אולם המנהלים לא נתנו לשעה לעמוד בדרכם – וחלקם השיקו כוסיות יין ובירכו את צים ואת הנוכחים במסיבה בישראל.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    עידן
    אבי 06/2021/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נובורישים את מי מעניינים?זולת כסף וצביעות מה יש להם בחיים.?
    סגור
  • 5.
    צים
    Bar cnaan 06/2021/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחלה הנפקה מהשבוע הראשון להנפקה עד היום נמצא במנייה ...תודה עידן
    סגור
  • 4.
    חזירים
    חזירים 06/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מעולה אחרי שחלקו לכם תמדינה . וגזלתם אותה לאורך ולרוחב מנפיקים ומשנים שם . עם ישראל מטומטם מידי להבין מה אתם עושים לו . מנפיקים בבורסה חברה של העם שקניתם במחיר 210 מיליון שרק המכולות עולםת יותר . פוליטיקאים שנתנו לזה יד . כלרוקמי וגוסלי העסקה אלוהים בא איתכם חשבון וילשם לכם לעולם .
    סגור
  • 3.
    ככה זה כשהמדינה נותנת לך מתנה,
    משקיף 06/2021/11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עכשיו לבכירי הליכוד יש איפה לעבוד
    סגור
  • 2.
    אדם מושחת וטיפש שאיבד הרבה מכספי אביו (ל"ת)
    השחיתות הורגת 06/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • בוטי של אשפה גרוסה נמאס להתקל בתגופות הפרימיטיביות שלך.
    איזידור 06/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לא אנשים כמו עידן עופר ומשפחתו עוד היתה מהלך בג',לביה מסריחה ומפוצץ את עצמך כמו אבטיח.
    סגור
  • 1.
    אבן מאסו הבונים הייתה לראש פינה..שאפו (ל"ת)
    משה 06/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור