אודי אנג'ל: ממשפחת אופים מפורסמת לאחד מבכירי אנשי העסקים בישראל

חתנו של המיליארדר יולי עופר, ביסס בעשורים האחרונים את מעמדו כאחד מאנשי העסקים הדומיננטים בישראל. לצד פעילותו העסקית הוביל גם מיזמים לצמצום פערים  בפריפריה ולסיוע לילדים עם צרכים מיוחדים. מי אתה אודי אנג'ל?
מערכת ice |  1
אודי אנג'ל (צילום ויקיפדיה/ יואב אלמוג)
אודי אנג'ל, יליד 1950, הוא איש עסקים ומיליארדר ישראלי, יו"ר קבוצת האחזקות XT (ומי שמחזיק בחצי ממניותיה) ונשיא ארגון וראייטי ישראל. הונו, נכון לראשית 2022 (על פי אתר פורבס), עומד על סכום של 3.09 מיליארד דולרים.
ביוגרפיה עסקית
אנג'ל נולד בירושלים, נצר למשפחת אופים המוכרת בזכות רשת מאפיות אנג'ל. כשהיה בן 8 עזבה המשפחה את הבירה והשתקעה בחיפה. אנג'ל למד בבית הספר הריאלי, שירת בצה"ל כמפקד וקצין בחטיבה 7 של חיל השריון והשתחרר מצה"ל בדרגת סרן. הוא בעל תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה מטעם אוניברסיטת חיפה.
ב-1975 הצטרף אנג'ל לקבוצת עופר ספנות שבבעלותם של האחים עופר, וחמש שנים מאוחר יותר מונה למנכ"ל. ב-1999 היה אנג'ל שותף לרכישת החברה לישראל מידי שאול אייזנברג ובין שנים 1999–2003 כיהן כיו"ר חברת צים. במהלך תקופה זו היה מעורב בשורה של עסקאות גדולות – ובראשן רכישת בנק מזרחי, מליסרון, ושותפות בחברת סונול.
בשנת 2012 לצד עידן עופר, הוביל אנג'ל מהלך לשינוי שם החברה ל-XT Group, כאשר השניים מחזיקים בחלקים שווים את החברה. כיום מכהן אנג'ל כיו"ר ומנכ"ל של XT אחזקות ויו"ר חברות הבת של הקבוצה. עיקרי הפעילות של הקבוצה הם בתחומי הספנות, הנדל"ן וההיי-טק – והיא מחזיקה ב-20% מהמניות של מילניום השקעות אלעד (בעלת השליטה בחברה לישראל, השולטת בקבוצות בזן ו-ICL).
אנג'ל הוא בעל השליטה בחברת ל.י.ן-אור (תקשורת) מי שהחזיקה 51% ממניות הזכיינית רשת. בתחילת 2019 כשהפעילות של רשת וערוץ 10מוזגה (והן עברו לשדר באפיק 13)  ירדו בעלי רשת להחזקה של כ-30% מהערוץ. חלקו של אנג'ל בזכיינית הטלוויזיה עומד על כ-8%.
מוזיקה ותריאטלון
אנג'ל היה נשוי לליאורה עופר, בתו של יולי עופר ובשנת 1995 השניים התגרשו. בנם אורי, הוא חבר דירקטוריון בקבוצת XT ומכהן גם כמנכ"ל חברת הספנות; ואילו בתם רונה, היא סגנית יו"ר חברת עופר השקעות. בת זוגו של אנג'ל כיום היא ד"ר ענת כרם, ביוכימאית וסגנית מלכת היופי לשעבר והם הורים לשניים.
אנג'ל נודע גם בזכות פעילות חברתית ופילנתרופית. הוא משמש מאז 2003 כנשיא ארגון וראייטי ישראל, המסייע לילדים עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם. ב-2006 ייסד את המיזם "סיסמה לכל תלמיד", הפועל לצמצום הפער הדיגיטלי בפריפריה. ברשימת התרומות של אנג'ל נמצאים גם בתי החולים רמב"ם, איכילוב ותל השומר וכן סיירת חטיבת הצנחנים.
בנוסף, אנג'ל הוא חובב ספורט, עוסק בעצמו בתריאטלון ואף תורם למגוון ענפים וספורטאים, בין היתר לטניס, שייט, כדורגל וטריאתלון. אנג'ל הוא יו"ר הוועד המנהל של בית הספר למוזיקה רימון (ואף תרם להקמת המבנה החדש של בית המוסד) ויו"ר חבר הנאמנים של המרכז האקדמי רופין.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חבל
    אריאל 01/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שברמה האישית הוא בן אדם יהיר ודוחה שנהנה מאוד להשפיל ,לפגוע ולבזות אנשים אחרים שאינם בעלי ממון כמוהו אך תורמים למדינה הרבה יותר, סתם עוד מיותר
    סגור