בעולם

איראן בדרך לבחירות: מה יקרה בעקבות מות ראיסי?

מרגע ההכרזה על מותו של הנשיא ראיסי, ייערכו באיראן בחירות מיוחדות לנשיאות בתוך 50 יום בלבד. עד אז, מי שימלא את מקומו ויכהן כנשיא בפועל אחרי ראיסי: הוא סגן הנשיא מוחמד מוח'בר, אך הדבר תלוי באישור הסופי של המנהיג העליון עלי חמינאי, החשש הוא שייתכנו הפגנות ברחבי איראן
מערכת ice |  1
הנשיא ראיסי (צילום shutterstock)
אחרי שהבוקר [ראשון] המשטר האיראני אישר רשמית כי נשיא איראן איברהים ראיסי בן ה-64, ושר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדוללהיא, נהרגו בהתרסקות מסוק במהלך טיסה במזרח אזרבייג'ן, כעת המדינה השיעית נערכת לימים של חוסר ודאות.
למעשה, מרגע ההכרזה על מותו של הנשיא ראיסי, ייערכו באיראן בחירות מיוחדות לנשיאות בתוך 50 יום בלבד. עד אז, מי שימלא את מקומו ויכהן כנשיא בפועל אחרי ראיסי: הוא סגן הנשיא מוחמד מוח'בר, אך הדבר תלוי באישור הסופי של המנהיג העליון עלי חמינאי, החשש הוא שייתכנו הפגנות ברחבי איראן.

תאונת המסוק הדרמטית התרחשה בזמן ששיירה של שלושה מסוקים עשתה את דרכה מבירת אזרבייג'ן, באקו, אל עבר בירת איראן, טהרן. עוד דווח כי מהמטוס הצליחו לדבר עם מרכז הבקרה ודיווחו להם על התאונה, אלא שבהמשך הקשר ביניהם נותק. כעת מדווח על 9 נוסעים שנהרגו בהתרסקות, גם סוכנות הידיעות Mehr, המזוהה עם המדינה, מדווחת על מותו של נשיא איראן אברהים ראיסי.

שני המסוקים האחרים נחתו בהצלחה ביעד, אך המטוס של ראיסי התרסק. מי שהיה עמו ביחד הוא שר החוץ, חוסיין אמיר עבדוללהיא, מושל אזרבייג'ן ועוד בכירים במשטר האיראני.  ראש הסהר האדום באיראן צוטט באומרו: "אין שום סימן חיים באתר ההתרסקות". לפי דיווחים ישנה תמונה המציגה את ההריסות וגופה של אחד הנוסעים על סיפון המסוק
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ששש,,,וואלה ביבי שחקת אותה,,מותר גם להגיד תודה,, (ל"ת)
    מתי מבני ברק 05/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור