בעולם
הסוף של סטארבאקס מתקרב? זה האיום החדש שמאיים על הרשת
לוקין קופי מתקיפה את סטארבקס במגרש הבית ופותחת אלפי סניפים בארצות הברית כדי לנסות לגבור על המותג הוותיק
רשת הקפה הסינית הגדולה ביותר, לוקין קופי, שהצליחה לעקוף את סטארבקס במדינת המוצא שלה, יוצאת כעת לכיבוש לא פשוט של השוק האמריקני. החברה, שפתחה כבר 5 סניפים בניו יורק עד אמצע ספטמבר, מתאפיינת במודל תפעולי ייחודי שמבוסס על חנויות ללא קופאים ועל הזמנות דרך אפליקציה בלבד.
האסטרטגיה העיקרית של לוקין מתבססת על מחירים אגרסיביים המושגים באמצעות מערכת קופונים נדיבה באפליקציה, המציעה הנחות של 30% עד 50% ממחיר הבסיס. בעוד שמחירי הבסיס של המשקאות אינם שונים משמעותית מאלה של סטארבקס, המחירים הסופיים הופכים תחרותיים ביותר הודות להנחות הקבועות, מהלך שמטרתו לבנות מודעות למותג ולהקים בסיס צרכנים נאמן.
המסע של לוקין קופי חושף סיפור עסקי מורכב של עליה, נפילה והתאוששות דרמטית. החברה, שנוסדה ב-2017 ויצאה לבורסת נאסדק כעבור שנתיים בלבד, חוותה עליה מטאורית שהסתיימה בקריסה כואבת. ב-2020 הוגשו נגדה האשמות הונאה חשבונאית על ידי ה-SEC, כאשר חקירה פנימית גילתה כי מנכ"ל התפעול זייף נתוני מכירות של 310 מיליון דולר לשנת 2019. הפרשה הובילה למחיקת המניה מהנאסדק ולהגשת בקשה לפשיטת רגל תוך פחות משנה.
אולם החברה הצליחה להתמודד עם השערורייה תחת הנהגה חדשה, עד 2023 הגיעה לוקין להכנסות נטו של 3.5 מיליארד דולר, עקפה את פעילות סטארבקס בסין והפכה לרשת הקפה הגדולה במדינה עם יותר מ-26,000 סניפים לעומת 8,000 של סטארבקס.
עוד ב-
הכניסה לשוק האמריקני מציבה בפני לוקין אתגרים כלכליים משמעותיים שעלולים לקבוע את עתידה. לוקין לספוג הפסדים בטווח הקצר כדי לבסס את נוכחותה ומודעות המותג ברמה הלאומית. השאלה המרכזית היא האם האסטרטגיה האגרסיבית הזו תוכל להתחרות בהצלחה בסטארבקס בשוק הבית שלה, תוך התמודדות עם אתגרי הרגולציה, הרגלי הצריכה השונים והתרבות העסקית האמריקנית הייחודית.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



