בעולם

גינויים ודיווחים שוטפים: התגובות בתקשורת העולמית לפיגועים בירושלים

ערוצי התקשורת ברחבי העולם דיווחו באופן שוטף את הפיגועים הרצחניים שהתרחשו בשבת האחרונה
מערכת ice |  1
חיילים (צילום פלאש 90/ נאסר אישתיה)
הפיגועים הקשים שהתרחשו אמש (שבת) בשכונת נווה יעקב שבירושלים עוררו תגובות וגינויים רבים ברחבי העולם כולו בכלי התקשורת שסיקרו ביממה האחרונה את המתרחש בבירה. המוטיב החוזר בכל הפיגועים היה החשש מהסלמה רוחבית שתגרור פיגועים והתקפות נוספות. במקביל לחששות מספר גדול של הודעות גינוי נגד הפיגועים ותמיכה בישראל נרשם מצד מדינות שונות בעקבות שני אירועי הירי שהתרחשו בתוך פחות מ-24 שעות.
בערוץ הטלוויזיה האמריקני MSNBC דווח לאחר הפיגוע בשכונת נווה יעקב כי "היורה הרג לפחות שבעה אנשים ליד בית כנסת בירושלים. מדובר בשפיכות הדמים האחרונה בגל האלימות הגובר". ברשת CNN צוין כי "במקביל לכך שארצות הברית תומכת בישראל, היא גם קוראת למניעת הסלמה. אך בהינתן שני הפיגועים האחרונים, כל תקווה למניעת ההסלמה היא מאוד לא סבירה".
"ארצות הברית ובריטניה גינו את הירי ליד בית הכנסת", סיקרו את ההתפתחויות האחרונות ברשת BBC הבריטית. "שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי תיאר זאת כמתקפה נוראית המתרחשת ביום השואה הבין-לאומי". בדיווח בירושלים נמסר: "מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן היה אמור להגיע לאזור ביום שני, אז אנו מצפים שהקריאות למניעת ההסלמה יימשכו. בבירור, מה שקורה בשטח כרגע מגביר את החשש מהתלקחות נוספת של המצב".

ערוץ "פראנס 24" דיווח: "בשני הצדדים התחוללו שינויים משמעותיים. בצד הפלסטיני אנחנו רואים דור חדש שהולך והופך לחסר סבלנות, שהולך והופך למתוסכל. מצד שני, בישראל קמה הממשלה הימנית ביותר בתולדות המדינה, מה שקורה במדינות רבות נוספות ברחבי העולם". בערוץ הטלוויזיה האמריקני WUSA9 תוארו האירועים בתור "אחת המתקפות הקטלניות נגד ישראלים זה שנים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בתמונה אלה חיילות, וזה די מצחיק. (ל"ת)
    לבנת חבלה 01/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור