עסקי ספורט

הסכם הנורמליזציה מתקרב? שחקני הקבוצה הסעודית סירבו לשחק באיראן

שחקני קבוצת אל איתיחאד הסעודית סירבו לשחק באיספהאן שבאיראן מאחר ופסלו של מפקד משמרות המהפכה לשעבר קאסם סולימאני שנהרג בהפצצה אמריקאית הוצב מחוץ למנהרות השחקנים. היחסים בין המדינות מתוחים לאור ההתקרבות האפשרות של הסעודים לישראל
מערכת ice | 
מוחמד בן סלמאן אאל סעוד (צילום יוטיוב/ כאן חדשות)

עוד סממן לכך שהסכם השלום עם סעודיה מתקרב? קבוצת הכדורגל הסעודית אל איתיחאד הגיעה לאיספהאן שבאיראן על מנת להתמודד בליגת האלופות של אסיה. כשעלו השחקנים לכר הדשא סירבו הסעודים לשחק מאחר ופסלו של מפקד משמרות המהפכה לשעבר קאסם סולימאני שנהרג בהתנקשות אמריקאית הוצב לצד חדרי ההלבשה. יש לציין כי למרות ההתקרבות של המדינות בחודשים האחרונים, היחסים עדיין נותרו מתוחים.

היריבות בין שתי המדינות מגיע על רקע היותה של איראן מנהיגת העולם המוסלמי השיעי ואילו ערב הסעודית מייצגת את הסונים. בנוסף היחסים הקרובים של ערב הסעודית עם ארצות הברית והרצון לבנייה של כור גרעיני במידה וגם איראן תפתח נשק גרעיני מקשה על היחסים בין המדינות להתחמם.

לפני חצי שנה הודיעו המדינות על החזרת היחסים בין המעצמות ומינוי שגרירים, זאת לאור הסכם שנעשה בתיווכה של סין. אך מאז ההודעה הרשמית לא הייתה התקדמות כלשהי. נשיא איראן אף התייחס לפני כשבועיים לאפשרות של הסכם נורמליזציה בין סעודיה לישראל ואמר שלדעתו זה לא יקרה. ההתקרבות של יורש העוצר הסעודי מוחמד בן סלמן לישראל וארצות הברית מקשה על התחממות היחסים עם האירנים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה