בעולם

מטא נלחמת בפייק ניוז: זה המוצר החדש שהיא מפתחת

מאז כניסתה של טכנולוגיית הבינה המלאכותית לחיינו, נרשמה עלייה משמעותית בכמות הפייק ניוז שמופצת ברשת. תאגיד מטא, הצהיר כי הוא מגביר את המאבק נגד התופעה הזו והצהיר כי הוא מפתח כלים שיסייעו לה לזהות תכנים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית אשר הועלו לרשתות שבבעלותה 
עידו מור | 
פוסטים ברשתות חברתיות (צילום shutterstock)
הבינה המלאכותית הביאה עמה גם את האפשרות ליצירה והפצת תמונות פייק ניוז, מה שהביא לעלייה משמעותית בתופעה השלילית הנ"ל. תאגיד מטא, אשר בבעלותו נמצאת הרשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם, ווטסצאפ ות'רדס הכריז השבוע, על צעד נוסף במלחמה נגד הפייק ניוז ברשתות החברתיות על פיתוח מאסיבי של כלים חדשניים.
לפי הצהרה של ניק קלג, נשיא מטא לעניינים גלובליים, הכלים החדשים שנמצאים בפיתוח יאפשרו לחברה לזהות תמונות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית והועלו לרשתות החברתיות שבעלותה. כמו כן, קלג, הוסיף ואמר כי לאחר הזיהוי אותן תמונות יקבלו את התיוג הרלוונטי. 
 
אומנם מדובר במהלך משמעותי להגברת הבקרה על המידע שמתפרסם ברשת, אך במטא הודו שלמרות זאת היא לא תצליח לנטר במאה אחוז את כל התוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, על כן היא תמשיך לפתח את הטכנולוגיה והיא אף קוראת לגולשים לשתף עמה פעולה על מנת לסייע לה להפוך את הרשת למקום בטוח יותר.
ניק קלג, נשיא מטה לעניינים גלובליים, כתב בהצהרה שפרסם כי: "ההבדל בין תוכן אנושי לתוכן אינטרנטי הופך להיות מטושטש. אנחנו מצפים ללמוד יותר על האופן שבו אנשים יוצרים ומשתפים תוכן בינה מלאכותית, וכיצד הטכנולוגיות הללו מתפתחות. מה שנלמד יביא לבניית שיטות עבודה מומלצות בתעשייה שלנו".
לפי הערכת החברה מאז שנת 2022, יותר מ-20 מיליארד תמונות נוצרו על ידי בינה מלאכותית והועלו לרשת. אומנם, לא כל התמונות הללו קשורות להפצת פייק ניוז, אבל חלק מן כוללות תיעוד מזויף של אנשי ציבור או אנשים פרטיים או מידע שגוי.
לא חסרות דוגמאות לתמונות פייק ניוז שנוצרו על ידי בינה מלאכותית, אך כזכור רק לאחרונה הופצה ב-X (טוויטר לשעבר), תמונות עירום של הזמרת טיילור סוויפט, אשר זכתה לתפוצה נרחבת במיוחד ולפי שעה נראה כי התמונה נוצרה על ידי בינה מלאכותית.
בשל הסכנות הגדולות שתמונות בעלייה בפייק ניוז, ענקיות הטכנולוגיה והרשתות החברתיות, הבינו מזמן שהן יצטרכו לנקוט בפועלות משמעותיות בנידון, אך הן לא היחידות שהחלו לפעול כנד התופעה הנ"ל כשגם מנהיגים בעולם התחייבו שיקדמו חקיקה בנושא.
רק בשנה שעברה, הפרלמנט הבריטי חוקק את חוק הבטיחות המקוון אשר הפך את העלאת תמונות מזויפות של איש ציבור או אדם פרטי ללא הסכמתו לעברה פלילית לכל דבר. 
אין ספק כי המהלך הנוכחי של מטא, חשוב ומהותי. בנוסף, קיימת ההשערה כי הוא יהפוך את הכלי הזה לסטנדרט וכיוצא מכך, חברות טכנולוגיה ורשתות חברתיות נוספות יפתחו מוצרים וכלים דומים על מנת לבצע בקרה על המידע שמתפרסם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה