בריאות

הצד האפל: המפורסמים שרוכשים אוזמפיק להרזיה ומזהירים

האוזמפיק היא תרופה לסכרת ולירידה במשקל, אך לא כולם משיגים מרשם ואישור להשתמש בה. אלו המפורסמים שרוכשים את התרופה בשוק האפור, ומסכנים את בריאותם, וכל זה רק בשביל להוריד כמה קילוגרמים ממשקלם

מערכת ice | 
אוזמפיק תרופה לסכרת (צילום shutterstock)
התרופה לסכרת מפחיתה את הורמון השובע והרעב במח, ומשמשת בנוסף כתרופה לעודף משקל, אך הפכה לפופולרית בקרב הדיאטות לשנת 2024. בחו''ל יש כבר כמה מפורסמים שיצאו בגלוי והודו כי השתמשו באוזמפיק והראו תוצאות מרשימות, אך היו כאלו שהזהירו כי היא פגעה בבריאות ובכושר הגופני שלהם, ברמה שהם הרגישו חולים ולא יכלו להרים חפצים קלים מרוב חולשה.
אחת המפורסמות שהודתה כי השתמשה בתרופה היא לא אחרת מאופרה ווינפרי, כמוה גם הכוכבות שרון אוסבורן, ג'ני מקארתני וצ'לסי הנדלר הודו גם הן כי הן השתמשו בתרופה, אחת הסכנות הנפוצות בתרופה היא שהרבה מפורסמות מנרמלות את התרופה עבור אלו שלא באמת זקוקים לה, כגון קלואי קרדשיאן, שגם ירדה בצורה משמעותית, ומדגמנת את גופה החדש בתמונות לאינסטגרם ל-310 מיליון עוקביה.
 
הסטנדאפיסטית המוכרת איימי שומר גם חשפה באומץ כי השתמשה בתרופה ואמרה: "זה גרם לי להרגיש חולה, לא הצלחתי לשחק עם הבן שלי. הייתי כל כך רזה וחלשה עד כדי כך שהוא זרק לעברי כדור ופשוט לא הצלחתי לתפוס אותו". שומר הפסיקה לקחת את התרופה מיד לאחר שהרגישה כי היא לא עומדת בזה מבחינה בריאותית.
הבהלה לאוזמפיק, והעובדה שלא כולם הצליחו לקבל עבורה מרשם רופא, הביאה גם להיווסדו של שוק שחור משגשג: "יש הרבה מפורסמים, כמו כל מיני דוגמנים ודוגמניות שדופים, שלא עומדים בקריטריונים לאוזמפיק ומצליחים להשיג אותה בשוק שחור, ב-2,000 שקל למזרק", חושף גורם בתעשיית התרופות בראיון לפנאי פלוס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה