בריאות

פרופ' אש למשרד האוצר: "לא אתם קובעים מדיניות"

חילוקי דעות קריטיים נרשמים בין משרד הבריאות לבין משרד האוצר על קיצור תורניות המתמחים. יו"ר ארגון המתמחים, ד"ר ריי ביטון: "מדובר במשמרות שמסכנות את הרופאים המתמחים וגם את את המטופלים"
מערכת ice | 
פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות (צילום פלאש 90)

בעוד יומיים אמור להיכנס לתוקף הצו שמחייב לקצר תורנויות למתמחים בבתי חולים בפריפריה, אך גם עדיין אין עדיין פתרון מעשי.

חילוקי דעות קריטיים נרשמים בין משרד הבריאות לבין משרד האוצר. בשבוע שעבר משרד האוצר הודיע כי יעביר למשרד הבריאות תוספת תקציב בגובה של 66 מיליוני שקלים, אך מנגד, מנכ"ל משרד הבריאות טוען שהכסף לא הגיע ליעדו. 
 


פרופ' אש טוען כי "נעשו תרגילים כדי ליצור מראית עין. אתם לא קובעים את המדיניות". עוד אמר: "אני קורא לכם לשחרר את התקציב והתקנים במיידי כדי שמשרד הבריאות יוכל לתקצב את בתי החולים באופן ישיר, ולאפשר את יציאתו לדרך של המהלך החשוב הזה".

יו"ר ארגון המתמחים, ד"ר ריי ביטון, מצטרפת לבקשתו של אש ואף אמרה שהמחאה צפויה להתחדש בקרוב. ד"ר ביטון מאיימת שאם קיצור התורנויות לא ייכנס לתוקף, לא יהיו מתמחים בבתי החולים, כך אמרה באולפן ynet. עוד התריעה כי לרופאים המתמחים אין יכולת לעבוד בתנאים הנוכחיים. מדובר במשמרות שמסכנות את הרופאים המתמחים וגם את את המטופלים".
משרד האוצר, נכון לעכשיו, מציג קו שמתנגד ליישום קיצור התורנויות. על כך אומר פרופ' אש: "בחנו את ההצעה שעלתה מכם ומצאנו, לאחר התייעצות עם כלל מנהלי בתי החולים עליהם חל המתווה, שסבורים כדעת אנשי המקצוע במשרד, שהיא אינה מעשית ואינה מקצועית. אני מסכים שיש להזדרז ולסגור את תנאי השכר של המתמחים, אך התנאים צריכים להתאים למודל". 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה