בריאות

הורוביץ: "שטראוס-עלית לא תחזור לפעול כל עוד איננו בטוחים"

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס הערב בראיון לליאל קייזר, לסערת הסלמונלה ולזמן הרב שלקח למשרד הבריאות לעדכן את הציבור: "לא מיד מכריזים על ריקול של מוצרים בהיקף כזה גדול". וגם: מבצע חיסוני הפוליו
מערכת ice |  1
ניצן הורביץ (צילום צילום מסך חדשות 13)
שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס היום (שלישי) לסערת הסלמונלה בשטראוס-עלית. בראיון לליאל קייזר בתוכנית משחקי הכיס המשודרת בכאן 11 אמר כי במשרד: "עורכים חקירה מקיפה ביותר כדי לגלות מה מקור החיידק הזה שהגיע למוצרי מזון". הוא שיבח את פעילות לשכת הבריאות המחוזית והמפעל שלדבריו "עלו על זה בשלב מוקדם מאוד". כמו כן הצהיר הורוביץ כי התבצעו כל ההליכים הדרושים ו"המפעל לא יחזור לפעול כל עוד לא נהיה בטוחים במאה אחוז, שהוא מייצר בצורה בטוחה".
   
בנוסף התייחס שר הבריאות לביקורת שנשמעת ביומיים האחרונים לפיה, ההכרזה על המצאות החיידק לקחה זמן רב ,במהלכו המשיכו רבים לצרוך את המוצרים הנגועים ולשאלת המרואיינת מדוע לא עדכנו את הצרכנים כבר לפני 4 ימים אז כשהגיעה אליהם ההודעה מהמפעל, והשיב : "זה לוקח את הזמן, לא מיד מכריזים על ריקול של מוצרים בהיקף כזה גדול, צריך לבדוק, ברגע שהבדיקה העלתה ממצאים חיוביים הודיעו על כך". השר התייחס גם לאפשרות המדאיגה שיתגלו חיידקי סלמונלה במוצרים של חברות אחרות, אשר שטראוס מספקת להם חומרי גלם ואמר כי: "את כל המפעלים שמשתמשים בחומרי הגלם כמובן בודקים".
 
לצד כל אלו ביקש שר הבריאות להזכיר את מבצע חיסוני הפוליו לילדים עליו הכריז משרדו, וקרא לציבור להיענות ולחסן את הילדים: "זו מחלה שיכולה לגרום לשיתוק וניתן למנוע אותה לחלוטין בתנאי שכולם מתחסנים. זה חיסון סופר יעיל שמוכר עשרות שנים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האפס התעורר. עסקן זקן וירוד במיוחד. לך כבר (ל"ת)
    סס 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור