בריאות

ניצן הורוביץ אישר תכנית טיפול למכורים, זה הסכום שיושקע

שר הבריאות אישר תקציב בגובה 85 מיליון שקל לקופות החולים על מנת להקים מרכזים קהילתיים לטיפול בהתמכרויות קשות. למשרד הבריאות אין כיום כל נתון המוכיח את מספר הסובלים מהתמכרויות בישראל
מערכת ice |  2
ניצן הורוביץ, שר הבריאות (צילום יונתן זינדל, פלאש 90)
שר הבריאות ניצן הורוביץ אישר תקצוב של 85 מיליון שקל לשנה לקופות החולים, זאת על מנת להקים מרכזים קהילתיים לטיפול מקיף בהתמכרויות. בישראל אחד מכל עשרה אזרחים סובל מהתמכרות, כאשר מדובר על תחום שחוווה הזנחה ממערכת הבריאות במשך שנים ארוכות וכעת, זוכה לתקצוב נרחב וחסר תקדים. 
משנת 2019, בעשרה מרכזי אשפוז טופלו 3,416 מכורים, רובם המוחלט לאלכוהול, קנאביס, הירואין, סמי פיצוציות, ריטלין וכדורי שינה. יש לציין כי למשרד הבריאות אין נתונים מוכחים על מספר המכורים בישראל, אלא רק על מספר האנשים שהתאשפזו כתוצאה מהתמכרויות. 
ישנם גם מכורים רבים רבים המתאשפזים בבתי חולים פסיכיאטריים. בשנת 2019, מספר המתאשפזים עם תחלואה כפולה, כלומר כזו שהיא גם פסיכיאטרית וגם התמכרותית, עמד על 4,557 בני אדם, כאשר 2,266 מתוכם נזקקו לאשפוז בכפייה. כאמור, אין כל מידע על יתר הסובלים מהתמכרויות בישראל. 
קופות החולים היו אמורות לספק למבוטחיהן שירותים אמבולטוריים בתחום בריאות הנפש הכוללים גם התמכרויות עוד לפני שבע שנים, אלא שאלו לא עומדות בעומס הכבד ובתורים שנמשכים לעתים אף שנים עד לקבלת טיפול פסיכיאטרי או טיפול כלשהו בכלל של איש מקצוע. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למי שרוצה לקרוא עוד על טיפול בהתמכרויות:
    אביב 05/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למי שרוצה לקרוא עוד על טיפול בהתמכרויות: https://ozcenter.co.il/טיפול-בהתמכרויות/
    סגור
  • 1.
    עכשיו התעוררתם. ?? 75 שנים אחרי קום המדינה....
    בוקר טוב אליהו 04/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אך טוב מאוחר . מאשר לא לעולם לא ... הבעיה עם השמאלנים שהם לא באמת מתכוונים לעבוד וליישם ולעזור לעם ישראל .העלובים האלו בפוליטיקה מחפשים רק כותרות ככה זה העלובים .שר הבריאות העולב בהיתגלמותו .
    סגור