בריאות

אזהרה חמורה למזמינים מחו"ל: המוצר הזה יכול לגרום לנזק חמור

על פי הודעה של מנהל התרופות האמריקאי, תכשירים להסרת שומות, נגעים ותגי עור, הנמכרים באמזון מסוכנים לצרכנים ושולח מכתבי אזהרה ליצרנים. בישראל הצטרפו לאזהרה: "פנו לרופא"

מערכת ice |  4
משלוחים מאמזון (צילום unsplash)
מינהל התרופות והמזון של ארצות הברית ה -FDA מזהיר מפני רכישה של תכשירים להסרת שומות, נגעים ותגי עור, הנמכרים באמזון ושולח מכתבי אזהרה ליצרנים. האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית, מצטרף לעמדת ה - FDA וממליץ לציבור לטפל בנגעי עור אך ורק אצל רופא מומחה, אשר שולח את הממצא לבדיקה פתולוגית.
ב-FDA האמריקאי מדגישים באזהרה: "שומות צריכות להיות מוערכות על ידי רופא וכי טיפול ביתי עלול להוביל לעיכוב באבחון וטיפול בסרטן העור". באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית מסבירים: "שומות וכתמים בעור יכולים להיות מולדים או נרכשים במהלך החיים. יש לבדוק אותם בעין מקצועית ומיומנת ובהתאם לאבחנה להסיר באמצעות מכשיר או בניתוח קצרצר בהרדמה מקומית אצל מנתח פלסטי מומחה אשר שולח את הנגע לבדיקה פתולוגית".
 
ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית בהסתדרות הרפואית מדגיש כי: "כמו ה - FDA  גם אנחנו מודאגים מהפתרונות המוצעים באינטרנט של עשה זאת בעצמך, אשר עלולים לגרום לסיבוכים, זיהומים או חלילה לדחייה של אבחון מלנומה. חשוב לנו שהציבור ישקול בכובד ראש את ההחלטה לפני שהוא מזמין לעצמו תכשיר או מכשיר ושייגש להתייעץ עם רופא מומחה על כל ממצא שמפריע לו או חל בו שינוי".
יצוין גם באגודה למלחמה בסרטן ממליצים לבעלי שומות מרובות או מולדות, או כאשר קיים סיפור אישי או משפחתי של סרטן העור, להיבדק בקביעות לפחות אחת לשנה. ובתוך כך נודע כי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית, נערך בימים אלו לקראת הכנס המדעי ה - 48 של האיגוד שיערך במסגרת קונגרס תל אביב 2023 אשר נחשב לכנס הגדול ביותר בארץ בתחומי הכירורגיה הפלסטית והרפואה האסתטית. הקונגרס יערך בימים רביעי וחמישי  19-20.4.2023 במלון הילטון תל אביב בהשתתפות מרצים מובילים מהעולם.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לפני שנים היה ד'ר מרדי בקרית אונו...
    צ.לוין 08/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא היה מוריד נקודות חן תוך 10 ימים עם חומר שהוא רקח אני הורדתי אצלו 2 נקודות חן בפנים שהיו גורמות לי להיפצע בגילוח .אני ההיתי מטוד מרוצה והמלצתי עליו לעשרות אנשים עד ...שהמלצתי למישהו שסיפר לי שמכרה שלו הורידה אצלו נקודת חן סרטנית שהוא לא שלח לבדיקה ההורדה גרמה לסרטן להיתפרץ הפנים של אותה בחורה נהרסו והיא תבעה אותו במיליונים ולפי מה שאתו אדם אמר לי שאתו מרדי באח מהארץ ועזב פה את כל הקליניקה הגדולה והלקוחות ..המלצה להוריד נקודות חן בפיקוח ובדיקה .
    סגור
  • 3.
    כשממתינים לרופא מעל חצי שנה והסרת נגע בתשלום
    יוקר מחיה ושחיתות 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנשים מחפשים פתרון אסתטי זול וזמין זה מחיר השחיתות הסיאוב וקביעת תורים לפרסונל ומקורבים על חשבון הציבור
    סגור
  • 2.
    לא היה יותר פשוט שהתפרסמו מה הוא המוצר
    אביב 08/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולא תשימו קישורים לא קשורים כמו קישור על רופא מושחט או חיסון שלבקת חוגרת? עיתונאים בשנקל. בטח מי שכתב את הכתבה המ.ת.ו.מטמ.ת הזו הוא ילד זב חוטם שיוצאת לו בוויה מהפה כשהוא ישן ומחטט באף ברמזורים!אה.בל!
    סגור
  • 1.
    תרופות מאמזון
    נועם 08/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה עם ייבוא מחברות משלוח אחרות כמו אליאקספרס ?
    סגור