תקשורת ומדיה

החלטת ה-FDA על החיסון: שרי הממשלה מנסים להינצל מהביקורת

בעקבות החלטת ה-FDA שהתפרסמה היום לפיה מומלץ לחסן רק את חתך הגיל שמעל 65 שנים, שרי הממשלה במאמצים לשמר את הדעה החיובית על החיסון השלישי בישראל
מערכת ice |  4
חיסוני קורונה (צילום pixabay, Magma Images)
היום (שבת) הוחלט ב-FDA להמליץ על מתן חיסון שלישי נגד נגיף הקורונה רק לקבוצת הגיל של בני 65 ומעלה וכן לצוותים הרפואים. הידיעה על כך עוררה את מתנגדי החיסונים, בשל ההודעה של נהל התרופות והמזון האמריקאי שטען בהחלטתו כי "אין מספיק מידע לגבי צעירים".
למרות ההודעה של ה-FDA, שרי הממשלה מנסים להשאיר את דעת הציבוא אצלם לגבי ההחלטה לחסן את כלל האוכלוסיה. בציוץ שפירסמה הערב בטוויטר השרה להגנת הסביב תמר זנדברג טענה, "מנהל התרופות האמריקאי הולך בעקבות ישראל וממליץ על חיסון דחף (חיסון שלישי) בגלל הדעיכה במוגנות מפני המגפה. הוא ממליץ בשלב הראשון, כפי שעשתה ישראל, לגיל 60+ ולאוכ׳ בסיכון (באופן נרחב יותר ממה שהיה בישראל). החיסון בטוח ויעיל, ומונע תחלואה קשה גם בצעירים. לכו להתחסן".
בהמשך המשיכה זנדברג לחזק את ההנחיות הישראליות להתחסנות והוסיפה, "אגב, מי שמעדיף להסתמך רק על ה- FDA וטרם התחסן - הכי חשוב זה ללכת להתחסן בחיסון הראשון והשני למי שעוד לא עשה זאת. יותר חשוב מהשלישי. מציל חיים פשוטו כמשמעו".
גם שר הבריאות ניצן הורוביץ צייץ בנושא וכתב, "חשוב להדגיש: הוועדה בארה״ב ממליצה בשלב ראשון על חיסון שלישי לקבוצה יותר גדולה מזו שהתחלנו איתה בארץ. בארה״ב, כמו במדינות רבות, מתברר מה שראינו כאן ורואים בבתי החולים: ההגנה שמעניק החיסון דועכת עם הזמן ונדרשת מנה משלימה. זה לא עניין חריג, הרבה חיסונים שגרתיים ניתנים במספר מנות".
עוד הוסיף שר הבריאות, "החיסון בטוח ויעיל מאוד. לכן בארה״ב יתחילו לחסן את בני 65+ ומי שבקבוצות סיכון (כמו סוכרת או לחץ דם) בכל הגילים ואת צוותי הרפואה והחינוך בכל הגילים. ארה״ב מצטרפת לשורת מדינות שכבר מעניקות או נערכות לחיסון שלישי: בריטניה, גרמניה, צרפת, פינלנד, ארגנטינה, קנדה, אוסטריה, יוון, וישראל".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כתב די טיפש
    זרובבל 09/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרופ' עופר לוי שהוא חבר הוועדה המייעצת ל FDA והצביע נגד מתן בוסטר לבני 16+ בארה"ב מצדד מאד בחיסון במנה שלישית בישראל. מה שנכון לישראל, שהתחסנה כמה חודשים קודם, לא נכון (עדיין) לארה"ב. די עם החירטוטים והפייק! אתה זורע מוות!
    סגור
  • 3.
    הכתב הבין הכל הפוך
    שי 09/2021/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    המדד ליעילות החיסונים הוא המדע, ולא גוף ממשלתי. את זה הכתב יודע כי הוא מרמז שהגוף הממשלתי הישראלי מתמודד עם ביקורת. אבל משום מה הוא מניח שהFDA הוא מייצג המדע ואיננו גוף מנהלי שעומד לביקורת. ובכן, החלטת ממשלת ישראל הוכיחה את עצמה לפי כל הנתונים, אפולו מעל למעבר. הנתונים הוגשו גם לFDA ככה שהם פומביים. פה הFDA הוא שעשה מעשה פוליטי מביש. הם מסכימים שהחיסון פג אחרי 6 חודשים. אבל משום מה, בלי שום נתונים מחקריים החליטו להגביל את זה לגיל 65. לא חלילה בגלל שזה לא נדרש גם בגילאים אחרים, אלא שפתאום הם נפלו למכחישי חיסון ואמרו שהם מפחדים מדלקת קרום הלב (בלי שום נתונים). יופי. פתאום מתברר שקופים שאמורים להיות אפוליטיים משקרים לגבי הסיכון החיסון רק כדי להשיג מטרה פוליטית, שהיא להשאיר חיסונים עבור העולם השלישי. 2 חברים פרשו בגלל זה והאחרים פשוט עשו זאת מתחת לשולחן). זה לא תפקידם להחליט מי יחיה ומי ימות, זו החלטה פוליטית. תפקידם רק לקבוע שהחיסון נדרש לבטוח. אז נדרש, הם אמרו כן. בטוח... פתאום הם המציאו את גיל 65 כרך בטיחות. עכשיו לך תשכנע אנשים להתחסן ... כששקרני הFDA מספרים שזה לא. כל הכבוד לממשלה!
    סגור
  • 2.
    ממשלה בושה
    יול 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זנדברג אפידמולוגית? ניצן אפידמולוג? אוסף גרוטאות
    סגור
  • 1.
    רק פליטים מקשיבים לזנדברג
    בניטו נ9תוליני 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ומתחסנים. חסרי מזל.
    סגור