בריאות

הרופאים חתמו על התפטרות: מאות מתמחים יעזבו את עבודתם

מחר בשעות הצהריים יחל השלב הראשון בהתפטרות הרופאים המתמחים. מסע"ת של יו"ר הארגון ד"ר ריי ביטון תתקיים באותה השעה. גל הפיטורים מגיע ברגע המאבק נגד תנאי ההתמחות בתפקידי הרפואה, "הממשלה הפרה את כל ההתחייבויות"

מערכת ice |  1
שביתת הרופאים (צילום פלאש 90)
למעלה מ-500 מתמחים וסטאז'רים חתמו עד כה על מכתבי ההתפטרות. לפי הודעת ארגון המתמחים, מתוך מחויבות למטופלים, מהלך ההתפטרות יבוצע בשלבים, כאשר מידי שבוע יוגשו מכתבי התפטרות נוספים.
המכתבים יוגשו לפי מחלקות שלפחות 50% מהמתמחים בהן, חתמו על מכתבי ההתפטרות. רשימת ביה"ח בהם יוגשו מחר מכתבי התפטרות תפורסם עם הגשת המכתבים, מחר בצהריים. 
מכתבי התפטרות יוגשו מחר בביה"ח ברחבי הארץ ובמגוון רחב של מחלקות: פנימיות, נשים, ילדים, מלר"ד, נוירולוגיה ועוד. 
בארגון הרופאים המתמחים "מרשם" מסרו הערב: "מחר יוגשו להנהלות ביה"ח מכתבי ההתפטרות של מאות מתמחים ומתמחות. ניסינו בכל דרך אפשרית להימנע מנקיטת הצעד הזה, אולם הממשלה הפרה את כל ההתחייבויות כלפינו ולמעשה ביטלה בפועל את קיצור התורנויות.
 
"העובדה שמאלצים אותנו להגיע שוב לצעד החריג של הגשת מכתבי התפטרות היא תעודת עניות. הממשלה התחייבה והממשלה צריכה לקיים! אנחנו דורשים שמהלך קיצור התורנויות יתחיל עוד לפני הבחירות! גם בביהח במרכז וגם בפריפריה.  המחוייבות שלנו היא למטופלים שלנו, אלה ששמים בידינו את חייהם- לא נוכל להמשיך לתת להם את הטיפול הרפואי בשמגיע להם, לא נוכל להמשיך לסכן אותם ואת עצמנו בתורנויות של 26 שעות. הגיע הזמן שרוה"מ יתעורר, הגיע הזמן ששרת הכלכלה ושר הבריאות יתעוררו, כי אנחנו לא מתכוונים להמשיך לעבוד ככה.״
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה קצת מגוחך כל ה "מלחמה" סביב המשמרות בהתמחות...
    גיל 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ... הם יתפטרו ואז מה ? יעשו הסבה למחשבים ? יפתחו קליניקות בלי שהם קיבלו הסמכה ורישיון לעסוק ברפואה ?
    סגור