חדשות

ברני סנדרס נגד בזוס: "למה אדם עשיר כמוך לא מאפשר לעובדיו להתאגד?"

הסנאטור הוותיק אמר את הדברים במהלך שימוע בסנאט שהתמקד בנושא ועקץ את מנכ"ל אמזון שסירב להתייצב לדיון. הצטרפה אליו אחת העובדות, שסיפרה על תנאי העבודה הקשים במפעלים ועל חוסר הביטחון התעסוקתי של העובדים
רועי בהריר-פרל | 
ג'ף בזוס, אמאזון (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ג'ף בזוס, ויקיפדיה/Joe Mabel)
הסנטור הדמוקרטי והמועמד-לשעבר לנשיאות ארצות הברית ברני סנדרס מתח אתמול (רביעי) ביקורת על מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס, שסירב להזמנתו להעיד בנושא המאבק של ענקית הקמעונאות נגד ניסיונות התאגדות של עובדיה. סנדרס התמקד בכך שבזוס, על אף הונו המופלג, לא מאפשר לעובדיו לממש זכות בסיסית.
"בזוס ומאסק מתעשרים בצורה בלתי נתפשת בזמן שאזרחים בארצות הברית סובלים היום מרעב בהיקף הגדול ביותר מזה עשורים", אמר סנדרס בוועדת התקציב של הסנאט, שעסקה בחוסר השוויון ברמת ההכנסות בין אזרחי ארצות הברית. "אם הוא (בזוס) היה איתנו הבוקר, הייתי מציב לו את השאלה הבאה: 'יש לך 182 מיליארד דולר, אתה האדם העשיר בעולם - מדוע אתה עושה ככל שביכולתך כדי למנוע מהעובדים שלך בבסמר, אלבמה, להצטרף לאיגוד?".
סנדרס מתכוון בדבריו לסירובה התקיף של הנהלת אמזון לאפשר לעובדי המחסנים בבסמר להתאגד ולדרך האגרסיבית, לדבריו, שבה משתמשת ענקית הקמעונאות כדי לגרום לעובדים להצביע נגד התאגדות ולשמור על הסטטוס קוו עמה - למשל, השקת קמפיין תחת הכותרת "עשו זאת ללא דמי חבר" (Do It Without Dues").
"ג'ף בזוס הפך לעשיר יותר ב-77 מיליארד דולר מאז פרוץ המגפה המחרידה הזאת ובאותו זמן סירב לדאוג לעובדי המחסנים שלו", אמר סנדרס, כשהוא מגובה בעדותה של ג'ניפר בייטס, אחת העובדות בבסמר, שסיפרה על תנאי העבודה הקשים, על השעות הארוכות ועל היעדר הביטחון התעסוקתי של העובדים, ותיארה את אלה כמניעים העיקריים להתאגדות. "אמזון מתרברבת בכך שהיא משלמת לעובדים שלה יותר משכר המינימום", אמרה. "מה שהיא לא מספרת לכם זה מהן בדיוק העבודות האלה. והם גם בהחלט לא מספרים לכם כמה הם באמת יכולים לשלם לעובדים שלהם".
בתגובה להאשמות של סנדרס ושל בייטס, נמסר מדוברות אמזון כי החברה "לוקחת את הפידבק ברצינות, אבל לא מאמינה שהוא מייצג 90% מהקולגות של בייטס, שאומרים שהם ימליצו על אמזון כמקום עבודה נהדר. אנחנו ממליצים לאנשים לדבר עם מאות אלפי העובדים שלנו, שאוהבים את העבודה, מרוויחים לפחות 15 דולר לשעה, מקבלים דמי הבראה נאים ומעדיפים דיאלוג ישיר עם המנהלים שלהם".
יש לציין כי עמדתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כלפי אמזון והתאגדות העובדים גמישה יותר ותקיפה פחות מזו הלוחמנית של סנדרס. אמנם הוא הבטיח בעבר לתמוך בהתאגדויות באופן כללי וגינה את יחסן הלא סובלני של חברות טכנולוגיה גדולות כלפי עובדים שמחליטים להתאגד,  אבל נמנע מלהזכיר את אמזון באופן ספציפי. בינתיים, מאבק עובדי המחסנים נמשך ואמזון, מצדה, ממשיכה לדבוק בגישה הלוחמנית שלה כלפיהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה