חדשות

לפיד הציג את "ממשלת החלומות" שלו, מה הוא שכח?

בזמן שהמנדט להקמת ממשלה חונה אצל נתניהו, יאיר לפיד לא מתייאש ומנסה להקים ממשלה משלו, לפיד שברגע האחרון הפסיד את תמיכתם של סער ובנט הציג היום לציבור את הממשלה שהוא רוצה להקים אבל שכח פרט חשוב בדרך 
עמיאל ירחי |  1
יאיר לפיד מחשבון (צילום גילי יערי פלאש 90)
הדרמה שהתחוללה ביום שני האחרון בבית הנשיא מאחורינו ובנימין נתניהו קיבל את המנדט להרכבת ממשלה, אבל המשבר הפוליטי לא הולך לשום מקום, בזמן שנתניהו מקיים פגישות עם ראשי גוש הימין יאיר לפיד הציג היום (רביעי) את "ממשלת החלומות" שהוא רוצה להקים, אבל לפיד שכח פרט חשוב מאוד ואולי כדאי שיתעדכן בחוקי הקמת הממשלה.
 
לפיד כתב היום (רביעי) בחשבון הפייסבוק שלו: "נתניהו קיבל את המנדט ראשון. חבל, אבל זה לא אומר שאנחנו מפסיקים לעבוד. המטרה הייתה ונשארה אחת: להקים ממשלת הסכמה לאומית, יהיו בממשלה שאנחנו מנסים להקים 3 מפלגות ימין מובהקות (ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו), שתי מפלגות מרכז (יש עתיד וכחול לבן) ושתי מפלגות שמאל ציוני (העבודה ומרצ). כלי העבודה העיקרי של ממשלה כזו יהיה היכולת לדבר ולמצוא פתרונות. רק בשביל זה כדאי לנו שהממשלה הזו תקום. 
אלא שחישוב קצר מראה כי הממשלה שלפיד מציג בפוסט לא מגיעה ל61 מנדטים, כל המפלגות שמנה לפיד יעמדו יחד על 58 מנדטים בלבד. ממשלה כזאת תהיה חייבת להישען על תמיכה של מפלגות ערביות, תמיכה שכרגע סער ובנט לא מוכנים לקבל. מאוחר יותר היום התראיין ח"כ בועז טופורובסקי מיש עתיד אצל אמיר איבגי וחשף כי: "לפיד היה מוכן להמליץ על בנט בתמורה שהתחייב לא לשבת עם ביבי - אבל בנט לא היה מוכן".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לפיד מציג.. ממשלת שיתוק
    טל 04/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כלי העבודה העיקרי של ממשלה כזו יהיה היכולת לדבר ולמצוא פתרונות, כלומר בשפה ברורה, ממשלת שיתוק
    סגור