נבחרת אייס

אביב גפן הלך לאיבוד, זו הסיבה שהפסקתי ללכת להופעותיו

אביב גפן כינה את המתנחלים אנשים משיחיים שתוקעים את הסיכוי לשלום, אבל חל מהפך, גפן הלך לאיבוד, ויתר על האידיאולוגיה ומתנצל בפני המתנחלים במקום לומר את האמת ומדבר בהערצה על חברתו החדשה, איילת שקד
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  57
יריב אופנהיימר גפן ושקד (צילום תומר ניוברג ומרים אלשר פלאש 90)
מגיל צעיר אני הולך באופן קבוע להופעות של אביב גפן, שלוש פעמים בשנה לפחות, מכיר את כל המילים, המקצבים, אפילו את השינויים וההתאמות של השירים לגרסת ההופעה. עם השנים ההופעות הפכו עבורי לסוג של ערב ״שירה בציבור״, לי ולבני דורי שגדלו על הלחנים, וגם על הטקסטים.
באים, שרים יחד, סופגים את מנת האידיאולוגיה החתרנית השמאלנית, את התחושה שאומנים יכולים להביע עמדות נגד הכיבוש ובעד זכויות אדם ועדיין למלא אולמות, ולחזור הביתה בשלום.
אחת ההופעות שאני זוכר במיוחד התקיימה בנמל תל אביב ב-2018, ערב הבחירות (סבב א), על המסכים הופיעה בשחור לבן תמונתו של נתניהו ואביב פתח במונולוג ובו אמר ״ביבי הפעיל את הפצצה הכי מרושעת, הוא הפעיל את השנאה בעם ישראל, הוא לא אשם - מי שבחר בו אשם״. אפשר לנחש עד כמה התאכזבתי שזמן לא רב לאחר מכן, הצטלם אביב גפן, כשהוא מחליף חיוכים עם נתניהו, בעת משבר הקורונה, זה היה הסימן לכיוון החדש אליו דוהר גפן בשנה האחרונה.
 
אין לי בעיה עם הופעות בפני מתנחלים, גם אני מופיע בהתנחלויות באירועים שונים, יש לי בעיה עם ויתור על האידיאולוגיה ויישור קו עם אידיאולוגיית הכיבוש. כשאני מופיע מול מתנחלים, אני מסביר מדוע ההתנחלויות הן מעשה בלתי מוסרי, בלתי ציוני שהופך את ישראל למדינה דו לאומית, ללא רוב יהודי וללא עקרונות דמוקרטים. אני אומר, גם כשזה לא נעים, שמעבר לקו הירוק אין דמוקרטיה, יש מערכות חוק שונות למתנחלים ולפלסטינים, ושישראל משלמת מחיר כלכלי, ביטחוני ומוסרי על הצורך לאבטח ולממן את שלל ההתנחלויות והמאחזים בשטחים. אני מתייחס למתנחלים כישראלים, אבל כאלו שעושים טעות וגורמים למדינת ישראל לשלם מחיר עצום על החלטתם לגור מעבר לקו הירוק.
אביב גפן היה עד לאחרונה, אחד הדוברים המובהקים של המסר הזה ממש, בדה וויס הוא אמר למתמודד מההתנחלויות ״אנשים משיחיים חיים בהתנחלויות ותוקעים את סיכוי לשלום... אני חושב שאתה זה הסיכוי הכי טוב שהילדים של אייל ,מירי, ושלי לא יחיו בארץ בעוד כמה שנים... אנשים משיחיים, חיים בהתנחלויות, אתם תוקעים את הסיכוי לשלום''. אבל בשנתיים האחרונות חל מהפך, במקום לומר את האמת, גפן מתנצל בפני המתנחלים, מכה על חטא והופך ליקירם.
וכשגפן מדבר בהערצה על חברתו החדשה, איילת שקד, מי שעושה הכל כדי להתעמר בפליטים וחסרי המעמד בישראל, ומסרבת אפילו לאפשר להם ביטוח בריאות, אי אפשר שלא לתהות כיצד הלך גפן כל כך לאיבוד.
בשבועות האחרונים, גפן מופיע במימון המועצות האזוריות בשטחים, האחראיות לגזל אדמות, הקמת מאחזים והגנה על מתנחלים פורעי חוק, בחלומותיהם הוורודים הם לא ציפו לחיבוק שכזה. את המשפט ״נכבוש את השלום ולא את השטחים״ הוא לא שר שם. סמל השלום המעטר את הבמה מעל גבעות השטחים מעולם לא נראה תלוש כל כך.
 
אולי זאת בורות ואי הבנה למשמעות ההרסנית של ההתנחלויות על חיי היום יום של הפלסטינים בשטחים, אולי זה רצון בחיבוק ואהבת ההמון, אולי זאת ההתמכרות לאהדת ההמונים, יהיו טעמיו אשר יהיו, גפן מעולל למאבק למען השלום נזק גדול ובלתי הפיך. גפן הוא אייקון של שלום, אייקון של דור, אחד הסמלים של ישראל לאחר רצח רבין, אמן ששר על הצורך "לצעוד לשלום בלי גזע ולאום״, ושדווקא הוא מחבק את רעיון ההתנחלויות, הנזק לערכי השלום והדמוקרטיה הוא עצום.
כי מה באמת רוצים המתנחלים, למה באמת זקוקות ההתנחלויות? להכרה, לנרמול וטשטוש הקו הירוק. כי ביום שבו העברה של אוכלוסייה באופן חד צדדי מגבולותיה הריבוניים של מדינה אל שטח כבוש שבו לאוכלוסייה המקומית אין זכויות אזרח, תיראה כמעשה נורמלי וראוי של מדינה דמוקרטית ומוסרית, המאבק על שתי המדינות יוכרע לטובתם.
אבל יש גם אמנים אחרים, עם עמוד שדרה ומוכנות לספוג אש ולשלם מחיר. בימים אלו, חתמו 150 אמנים ויוצרים על מכתב שבו הם מודעים כי לא ישתפו פעולה עם ״קרן קולנוע שומרון״, אותם יוצרים אמיצים (ועמידים הרבה פחות מגפן) מוכנים לוותר על מימון ולספוג קללות, גידופים והחרמות, רק כדי לא לשתף פעולה עם רעיון ההתנחלויות, כי אמנות איננה בידור, וללא אידיאולוגיה וערכים – אין בה נשמה. תשאלו את גפן, שירה גפן, אחת מהחותמות על העצומה.
 
תגובות לכתבה(57):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 54.
    ההערצה המאוסה למשתמט
    משה היודע 09/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא התפלאתי למקרא דברי אופנהיימר, על הערצתו בעבר למשתמט מגיוס לצה"ל, אביב גפן. כעת גפן עושה פוזה של הערצה למתנחלים, אך את זאת יש לומר לאופנהיימר, איש תנועת המלשינות "שלום עכשיו", ובמיוחד למשתמט גפן: אל תעשה לנו טובות וחסדים, בשינוי הערצתך. במקום לעשות פוזות, לך ובקש לקבל אותך לשירות מילואים, אפילו בקיפול כבסים או בשטיפת כלי מטבח, ועשה שם לפחות חצי שנה ברציפות. בגילך יש אנשי מילואים לא-מעטים המשרתים עדיין, גם בתפקידים קרביים. שירות כזה יהווה שישית מפרק הזמן שחבריך הקדישו לשירות חובה מלא, חלקם חזרו ממנו נכים ופגועים וחלקם גם לא חזרו כלל, ואילו אתה קפצת יפה על הבמות - ובזה הוכחת שהסיפור על עקמת עמוד השדרה שלך היה קשקוש, שהחליף את מסע הקריאה שלך שלא להתגייס לצה"ל, שקדם לו. כאשר הם שירתו שירות מלא, אתה הרווחת הון תועפות בהופעותיך, ונערים רבים שראו בך דמות מופת השתמטו כמוך. בקצרה, צא לנו מהעיניים ואל תחזור לפני שתכפר לפחות במעט על השתמטותך המאוסה. ולאופנהיימר נאמר: לך אל מממניהן של תנועת המלשינות ושל תנועות דומות אחרות המרעילות כאן את האווירה, והישאר אצלם.
    סגור
  • 53.
    לאופנהיימר
    רק ימין 09/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא כמו אמנים רבים אחרים מגלים את האמת ומגלים כמה שקר ,צביעות גועל מפיץ השמאל שמאל שחי פה והורס כל חלקה טובה
    סגור
  • 52.
    דווקא משתמטים מהשירות הם ימניים? הזוי... (ל"ת)
    בן 09/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 51.
    לא הלך לאיבוד
    ירמיהו 09/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר גפן לא הלך לאיבוד, אנחנו הלכנו לאיבוד, האיש טוב במה שהוא עושה ולא יותר מזה.הוא פשוט מנסה להיות רלוונטי, מבחינה כלכלית ו ‏הגיונית והוא עושה את זה . אנחנו הטיפשים ש ‏מתייחסים ‏לדבריו.
    סגור
  • 50.
    עצוב
    אני 09/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא לא מיישר קו הוא מנסה להיות אמפטי וטקטי בניגוד אליך.... אבל כבר נישמה שאביב וויתר על הדמות שלו אדאלוגיה זה שטיות הדמות הזו של מרדן,עקשן,סרבן נאבדה ובמקומה החל המון צהוב,צהוב,צהוב, מעניין אם שר בפני המתנחלים בא ניצעד לחלום בלי גזע ולאום
    סגור
  • טען עוד
  • 49.
    ממך ציפיתי ליותר...
    סמדר הלוי 09/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יריב, מהשמאלנים היותר נחמדים ועדיין לא מצליח להינצל מצביעות המחנה
    סגור
  • 48.
    אביב גפן
    לאה 09/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עם חברים כמוך לא צריכים אויבים.ככה זה בשמאל אם אתה לא חושב כמוני אתה רע
    סגור
  • 47.
    כן כן התקרב לדת וליהדות
    יהודי מאמין רק בהשם 09/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל כך כואב לאנשים שיש שלום ואחווה בין היהודים??? ה' יעזור!!!
    סגור
  • 46.
    איך אביב גפן יסתדר בלעדיך יה מדרוב ?
    רגע ימדוד לי 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החברים "האמיצים" שלך לא יקחו מימון מקרן שומרון, אבל ירוצו כמו כלבים מוכי כלבת לקבל מימון מקרנות גרמניות. על מי אתה תופס תחת ? אל תלך להופעות אביב גפן. למי אכפת ? רק תגיד דבר אחד, זה לא אתם, הבולשביקים, שטוענים שצריך להפריד בין היצירות האמנותיות לדעות של האמן ? לך תשמע וגנר יא לץ.
    סגור
  • 45.
    מי שאומר מילה טובה על הימין מתוייג כמי שירד מהפסים. (ל"ת)
    Hogi 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 44.
    איפה הרשימה של 150 אומנים , שקר וכזב
    ש ג 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בטח החתימו 150 עיתונאים מהארץ וקראו להם אמנים , רק בגלל שצירו איזה ציור מעפן , נראה אותם מפרסמים את השקר של עצמם .
    סגור
  • 43.
    איזה טרחן איךףף
    אפנר פן - נר 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לך תקרא הארי פוטר ועזוב אותנו באמ'שך
    סגור
  • 42.
    ירושלים
    ישראל 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם אתם חברי המערכת. לכו תעשו קקה
    סגור
  • 41.
    ירושלים
    ישראל 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה לא מפרסמים את התגובה שלי
    סגור
  • 40.
    ירושלים
    ישראל 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לך תעשה קקה
    סגור
  • 39.
    צודק!
    אביבה 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 3
    צודק, צודק!! נהיה רכרוכי חסר עמוד שדרה שמתרפס בפני חרדים ומתנחלים. לא ברור
    סגור
  • 38.
    הדבר שהכי קשה לשמאל זה כששמאלנים מתפכחים
    אריק 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    קשה קשה... אבל קורה... בסוף אופנהיימר וחבורתו יהיו מיעוט עוד יותר קטן וזניח ממה שהם היום
    סגור
  • 37.
    זה שאתם חושבים אחרת לא משנה את היצירות שלו.
    מה הקשר? 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חשבתי שאתה יותר חכם. מה קשור להפסיק ללכת להופעות כי שינה חשיבה פוליטית? לפני שאתה הולך למופע, אתה בודק אם האומן ימני או שמאלני? אם כן, איבדת את זה.
    סגור
  • 36.
    אויב העם הנבחר (אנטישמי )
    ציוני. גאה 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אופנהיימר שם גרמני לא .משתף של הפלסטינים עוכר ישראל .מי שמשטלט על אדמותינו זה .הפוך על הפוך מדבר כמו עופר כסיף.לא שייכים אדמות בנגב אדמות בגליל ומהדרום והצפון משטלטים על אדמותינו דומינו ?? אנחנו חיים בפחד יום יומי מהטרור ומהשטלטות האויבת שאתה אחד מהצד שלהם . ??????
    סגור
  • 35.
    אכן ההתנחלויות המוסלמיות ביהודה שומרון הם המכשול לשלום
    יוסי 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אין ספק שהמתנחלים המוסלמים ביהודה שומרון שולחים אותנו למדינה דו לאומית ויש צורך אמיתי להפרד מהם בדיוק כמו שאתה מציע לעשות ליהודים, לפנות אותם על פי החוק הבין לאומי בחזרה למדינה שלהם ירדן
    סגור
  • 34.
    הוא פקח את עיניו מקווה שגם אתה
    עידו 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    או שמה תמשיך לתמוך במי שמחנכים בבי"ס קטינים שרצח יהודים זו מצווה והם יהיו קדושים. נמאס כבר מהאווילות הזו ..כמה אפשר כמה אתה מתענג מזה שהוא הלבין יהודי שחושב אחרת ממנו אבל,מתקומם מזה שהתנצל על דבריו..חלם
    סגור
  • 33.
    אתה אדם מרוסק יריב
    יריב המרוסק 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקום להתעסק בשוליי הדעת, מי הטוב ומי הרע - תסתכל על ערך הכבוד ואהבה. אבל קשה בחושך לראות אור… זה שורף את עינייך אחרי הרבה זמן בחושך 3> אוהבתך ביי
    סגור
  • 32.
    לא מבין את אתה יכול לסבול את עצמך (ל"ת)
    גיא 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 31.
    די עם החרמות האלו כמו כיתה ד, תתבגרו (ל"ת)
    נקל 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 30.
    אביב גפן איש אמיתי.
    צדוק 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אתה הוא זה שהלך לאיבוד כמו כל חבריך מהשמאל הרדיקלי. כל מי שלא חושב כמוכם ומדבר כמוכם אתם מתנפלים עליו כמו חיות טרף . ואביב גפן אחלה גבר שמודה שטעה בדברים שאמר בעבר . בניגוד אליך שאתה רואה רק את הצד של האויבים ומגן על מחבלים . אתה פשוט אנטישמי .
    סגור
  • 29.
    אחת ולתמיד אני רוצה להבין
    אילה 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה אנחנו צריכים לדעת מה יריב אופנהיימר חושב ? למה מי הוא ?
    סגור
  • 28.
    תבין שכשמישהו "עובר צד"
    שושו 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה אומר שהוא מכיר את שני הצדדים לעומק ובחר את הדרך הנכונה. כמה התנשאות מצדך. ותסביר לי מי אתה שדעתך צריכה לעניין את הקוראים. תחסוך לנו ותלך לעמוד עם שלט על איזה גשר.
    סגור
  • 27.
    יאללה מספיק עם השטויות. שמאל?
    צביקה 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אסופת הזויים
    סגור
  • 26.
    אם בנית עליו...
    אילו 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנית לעצמך עולם אוטופי שיש זמר שמייצג את הטהור כפי שאתה מבין אותו ובסוף הוא השתנה לך.. אתה האשם ולא הזמר. רוגר ווטרס אומן ענק. מעשרת הגדולים ברוק ואנטישמי.. גיימס בראון מטריף ואנס ואם אתה אוהב את הצוזיקה של אביב.. כיף לך.. אבל הוא לא חייב לך דבר
    סגור
  • 25.
    שניכם שייכים להגדרה שטבע גפן:
    לוני 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    "אנחנו דור מזויין"! תרתי משמע.
    סגור
  • 24.
    לך כבר מכאן , אופנהיימר. השמאל הוא האויב ! (ל"ת)
    קיבוצניק 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 23.
    מותר לאדם לשנות את דעתו (ל"ת)
    אף פעם לא אהבתי את א 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 22.
    חריב פשוט סותם פיות סידרתי. מי של חושב כמוהו,מוקצה. (ל"ת)
    בן 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    מותר לאדם לשנות דעה
    עדי 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני רוצה לאמר לאביב גפן שאני מעריכה אותו על האומץ ובעיקר על אהבת הזולת שהוא מפגין לאחרונה. די לפילוג בעם. כל הכבוד לאביב גפן.
    סגור
  • 20.
    מעניין מאוד
    דון קיחוטה 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דווקא לא נראה שיש לך בעיה לגור בבית מפואר בשייח מוניס (תל אביב).. שהיא שטח "כבוש"
    סגור
  • 19.
    אביב כבר לא מחרים את המתנחלים וכרגיל יריב אופנהיימר נגד (ל"ת)
    מולי 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    הגרסה המסחרית
    גפן 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גפן התאהב בפוזיציה האליטיסטית, התמסחר ואיבד את כל הקסם. הרבה פחות אותנטי ומלא בשיט...חבל.
    סגור
  • 17.
    אביב גפן
    אייל 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה שאתה טועה, כמה שאתה חסר רגש, כמה שאתה פופליסטי כד כדי אכזבה. יש אדם בשם אביב גפן שקלט ששנאה בתוך עמך לא טובה לנו. הוא לא שינה את דיעותיו הוא פשוט למד להכיל אנשים וקבוצות בעם שלא חושבים כמוהו מה שאתה כנראה אף פעם לא תצליח להכיל. ערבים אתה מאוד מכיל וגם אנחנו צריכים להכיל אותם אצלך זה רק את אלה שחושבים כמוך ואת הערבים. אתה דוגמה לאנטישמיות בתוך עמך, אתה לא מסוגל אפילו לאהוב את אביב גפן כי יש לו שירים יפים וכל החיים הערצת אותו. פתאום זה לא יושב לך טוב כי הוא מכיל ואף מדבר על אחדות ואהבה ואתה לא יכול להמשיך להעריץ אותו בגלל זה. כיהודי ולא ימני אני מאוכזב ממך מאוד!!!!
    סגור
  • 16.
    המנגינה אותה מנגינה. לא השתנה כלום
    דודי א 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פשוט השמאל יצא מדעתו. ככה עשו גם לאריאל זילבר היה אחד הנערצים .רק עבר פוליטית לימין והעלימו אותו בקושי שומעים עליו.. השמאל לא מעכל את השינוי
    סגור
  • 15.
    כל אדם ומחשבותיו
    פרח 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היופי באדם שהוא כל הזמן מתפתח חושב משנה ואביב חושב כך ולא אחרת מי אמר שדרכך היא הנכונה?
    סגור
  • 14.
    גפן הולך ונעשה..
    רובי 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    טיפש יותר ויותר מיום ליום
    סגור
  • 13.
    מדהים. אתה פשוט שונא אדם. נקודה.
    נעמה 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי תלך לטפל בעצמך כבר? כמה שנאה? זה מפתח מחלות…
    סגור
  • 12.
    מותר גם לאמנים להתעטש? לשנות דיעות? לצמוח?
    גילה ניסן 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העם היהודי איננו עדר ולא נועד להיות עדר- אין שום פסול בלשנות הסתכלות ולראות מציאות מחלון אחר. אביב גפן לא הלך לאיבוד- אולי הוא דוקא מצא את עצמו. האם זה אסור? החיים ממשיכים לספק ראיות לכאן ולכאן. כבוד הדדי זה מה שיותר חשוב. בית הילל ושמאי לא הסכימו אבל חיבקו זה את זה בסוף הויכוח- זה הסימן לשלום אמיתי- כל דבר מונח במקומו. חודש אלול פורה ומבורך. ??
    סגור
  • 11.
    אופנהיימריש סיכוי שתתפכח?
    רפול 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מעניין מה אומר אופנהיימר שעדיין נותר חלק ממיעוט זניח וסהרורי, אביב גפן התפכח והבין את שגיאותיו, אופנהיימר או שיתפכח או שיישאר בפינה ההזויה שלו. הכל טוב.
    סגור
  • 10.
    ארץ ישראל יש רק אחת-מהים ועד לירדן (ל"ת)
    יעקב 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    מהי נקודת ההתחלה??
    חנניה 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יריב, עזוב את אביב, דבר עליך, עליי, השאלה היא מהי נקודת ההתחלה של העולם של העם ומהו היעד?? רק דיון בעקרונות יכול לרדת לפרטים, נתחיל?? מה זה בשבילך העולם בכלל, מדוע אתה קורא לו "עולם" מהו הנעלם פה? האם יש בורא ל"עולם" או תמיד היה "עולם"? איך זה שיהודים נמצאים בכל מקום בעולם ועוד מלפני אלפי שנים,וכולם שומרים אותה שבת, כולם מניחים תפילין,כולם קוראים מגילת אסתר וצמים בתשעה באב. בם במרוקו, ברוסיה, פרס והודו??? ממ חיבר את ספר התורה, חמשת חומי תורה, מאיפה הם צצו?? עיסוק בשאלות הנ"ל חושוב יותר מהעיסוק המיותר באביב גפן!!!!!!.
    סגור
  • 8.
    אתה הלכת לאיבוד!!! אתה במצב קומה (ל"ת)
    לוחם 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    אני בטוחה שאביב ישרוד בלעדיך בהופעות (ל"ת)
    !! 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    יכע
    מתן 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יריב, יופי של כתיבה
    סגור
  • 5.
    אביב גפן
    גלעד 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מותר לאביב לשנות דיעה. כפי שהוא תופש את המציאות היום, שאפו גדול על דרכו לקבלאת האחרבדרכי שלום ואהבה. ואתה, הרי מצהיר שהינך איש שלום, אז למה מפריע לך השינוי ???
    סגור
  • 4.
    הפוך גוטה... הוא הבין את המציאות... אתה זה שבפנטזיה... (ל"ת)
    זד 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    36 14
    סגור
  • 3.
    בעזרת השם תחטוף כדור בראש הבוגד שלך (ל"ת)
    ניר 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    9 24
    סגור
  • ירושלים
    ישראל 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הבנתי אתה בעד או נגד?
    סגור
  • יריב אופנהיימר = קאפו (ל"ת)
    גיא 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כמה שנאה יש בשמאל - נורא
    יובל 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    34 14
    או שאתה מסכים איתם או שהם מחרימים אותך
    סגור
  • 1.
    אופנהיימר מעודד שינאת חינם כהרגלו. (ל"ת)
    שיר 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    32 12
    סגור
  • אביב גפן
    גלעד 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועוד מצהיר שהוא חותר לשלום. חח
    סגור