משפט

יו"ר ויליפוד מסתבך: שימוע לפני הגשת כתב אישום

רשות התחרות זימנה לשימוע טרם הגשת כתב אישום את חברת ויליפוד ואת יושב הראש שלה, צבי ויליגר, בגין עבירת ניסיון להסדר כובל. על פי מכתבי השימוע חברת ויליפוד אותתה למתחרותיה כי היא מעוניינת ומוכנה להעלות מחיר, וניסתה להגיע עמן להסדר כובל על העלאת מחירים.
מערכת ice | 
יוסי ויליגר (צילום יחצ)
רשות התחרות הודיעה היום (רביעי) לחברת ג.ויליפוד אינטרנשיונל בע"מ וליו"ר החברה על כוונתה להגיש כתב אישום נגדם, בכפוף לשימוע. ההודעה היא תוצאה של חקירה מורכבת שניהלה מחלקת החקירות ברשות התחרות, ביחס לחשדות לביצוע עבירות הסדרים כובלים באמצעות התבטאויות פומביות.
על פי כתב החשדות, יו"ר חברת ויליפוד, מר צבי ויליגר, התראיין בתקשורת במספר אירועים שונים, שבהם התבטא בעניין הצורך בהעלאות המחירים הצפויות לשיטתו בשוק המזון בכלל ועל רצונה של ויליפוד להעלות מחירים בפרט, תוך שהוא מבהיר כי בויליפוד טרם התקבלה החלטה על העלאת מחירים. בין היתר אמר ויליגר בתקשורת, בהזדמנויות שונות:
 
"אחרי חג שבועות נבחן איזה מוצרים עלינו לייקר ובכמה."
"אני לא יודע אם תהיה עליית מחירים כבר בפסח, אבל אין מנוס מעליית מחירים גדולה אחרי פסח. לא תהיה ברירה, נצטרך להעלות מחירים על מגוון רחב של מוצרים – לדוגמה כל מוצרי החלב עלו ב-20-30% בחו"ל, גם מוצרי חיטה, הכל".
"העלאות מחירים יהיו בכל מקרה, זה רק עניין של זמן וכמה. גם אנחנו נצטרך להעלות מחירים על חלק מהמוצרים. נעלה בצורה מדודה, וגם אז נהיה הרבה יותר זולים מהמותגים המובילים". ויליגר גם התבטא כי עליות המחירים של טרה, שטראוס ותנובה משחקות לידיה של ויליפוד, ושויליפוד תעלה גם היא את מחירה. 
על פי כתב החשדות, בהתבטאויותיו אלה ובאחרות אותת ויליגר לספקי המזון הגדולים, ובפרט לאלו המתחרים בויליפוד, על רצונה ומוכנותה של ויליפוד להעלות את מחירי מוצריה, וניסה להגיע עמם להסדר של העלאת מחירים. זאת על רקע מציאות שבה על מנת להעלות מחירים, ויליפוד תלויה, בין היתר, בשחקנים נוספים בשוק ובאווירה בשוק.
בפני חברת ויליפוד והיו"ר מר ויליגר עומדת האפשרות להעלות את טיעוניהם במסגרת הליך שימוע בטרם הגשת כתב אישום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה