משפט

פיצוי משמעותי: השופטת קבעה כי סוכנות הנסיעות תפצה - "זו חובה"

אישה שביקשה חדר מותאם לצרכיה הפיזיים גילתה במלון שאין מקלחון כפי שציינה בעת ההזמנה. בית המשפט קבע כי הסוכנות התרשלה וחייב אותה בפיצוי מכובד על עוגמת הנפש שנגרמה
מערכת ice | 
אמבטיה (צילום freepik)
לקוחה בעלת מוגבלות שהסתמכה על סוכנות "השטיח המעופף" לצורך תכנון חופשת פסח באילת, מצאה את עצמה מתמודדת עם קושי יומיומי מהותי: חדר ללא מקלחון, על אף שהבהירה מראש כי היא זקוקה לו בשל מגבלות רפואיות. בית המשפט לתביעות קטנות קבע לאחרונה כי הסוכנות התרשלה, וחייב אותה לשלם לה כמעט 8,400 ש"ח בגין הפיצוי וההוצאות.
לפי מעריב, האירוע התרחש כאשר האישה, שמתניידת בעזרת הליכון לאחר ניתוחים שעברה, פנתה לסוכנות הנסיעות והבהירה מפורשות כי החדר שהיא מזמינה חייב להכיל מקלחון ולא אמבטיה. לטענתה, נציגת השירות אף התחייבה בפניה כי הבקשה תכובד. עם הגעתה למלון, התברר לה לתדהמתה כי שובצה לחדר רגיל – כזה שאינו תואם את מצבה הבריאותי.
למרות ניסיונות מצוות המלון "לאלתר פתרונות" באמצעות כיסא או עזרים אחרים, היא הבהירה כי ללא מקלחון היא פשוט אינה מסוגלת להתקלח, והמצב אף החמיר את מצבה הרפואי. "אם אכנס למקלחת, לא אוכל לצאת ממנה לבד", העידה בבית המשפט.
הסוכנות הודתה כי אכן הועברה למלון "בקשה" למקלחון, אך טענה כי הדבר לא היה בגדר הבטחה אלא בגדר העברת מסר בלבד. על כך בדיוק חלקה השופטת עדי ניר בנימיני, שציינה כי כאשר מדובר בצרכים רפואיים או מגבלות נגישות – אין המדובר ברצון שולי של לקוח, אלא בדרישה חיונית שחובה לוודא את מילויה.
בפסק הדין נכתב כי סוכנות הנסיעות לא יכולה להסתפק בהעברת בקשה בלבד, אלא מוטלת עליה האחריות לוודא שהשירות שהוזמן אכן תואם לצרכי הלקוח, ובפרט כשהם נובעים ממוגבלות. עוד הודגש כי כאשר לא ניתן לספק את הדרישה, יש להודיע ללקוח בזמן אמת ולא להותיר אותו לגלות את הכשל במקום.
השופטת קיבלה את התביעה במלואה, וחייבה את "השטיח המעופף" לשלם לתובעת 4,897 ש"ח כפיצוי, וכן הוסיפה הוצאות משפט גבוהות מהרגיל – 3,500 ש"ח – בשל התרומה הציבורית של פסק הדין. לדבריה, המקרה הזה מחדד את חובתם של נותני שירותים לוודא הנגשה אמיתית, ולא להסתפק במחוות סמליות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה