משפט
מיי הריטאג' תפצה את לקוחותיה הישראלים: זאת הסיבה
חברת הגנאלוגיה הענקית הסכימה לשלם פיצויים משמעותיים ולשנות את דרכי הפעולה שלה לאחר שנטען כי היא מחדשת מינויים בתשלום ללא הסכמה מפורשת של הלקוחות
בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר לאחרונה הסדר פשרה חסר תקדים בין אוריה איתני, תושב ישראל המתגורר בגרמניה, לבין חברת מיי הריטאג' - אחת מחברות הגנאלוגיה הגדולות בעולם. ההסדר יזכה את לקוחותיה ישראלים לפיצויים כספיים ישירים ויביא את החברה לשנות באופן יסודי את מדיניות החידוש האוטומטי שלה.
המחלוקת החלה כאשר איתני, שרכש מינוי שנתי לשירותי החברה לחקר שורשים משפחתיים, גילה שהמינוי שלו חודש אוטומטית בסיום השנה הראשונה - ללא הסכמתו המפורשת ובמחיר גבוה בלמעלה מ-70% מהמחיר המקורי. כשביקש לבטל את החידוש ולקבל החזר כספי, החברה סירבה להשיב לו את הכסף.
הוא הגיש בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה ובשם של חברי הקבוצה שכביכול נפגעו מההתנהלות של החברה. בסופו של דבר, הצדדים הגיעו להסדר שהתגבש לאחר הליכי גישור ממושכים אצל השופט בדימוס יצחק ענבר. במסגרת הגישור, מיי הריטאג' חשפה נתונים סודיים על מספר הלקוחות הנפגעים והיקף הגבייה, שנבדקו על ידי רואה חשבון בלתי תלוי.
במסגרת ההסדר, נקבע כי מיי הריטאג' תפצה את הלקוחות הישראלים שמינוייהם חודשו אוטומטית במהלך שבע השנים שקדמו להגשת הבקשה. החברה חילקה את הלקוחות לשתי קטגוריות: לקוחות שעשו "שימוש מועט" בפונקציות המתקדמות (עד חמישה שימושים) יקבלו פיצוי של 70% מההתייקרות ו-70% מהמחיר המקורי. לקוחות שעשו "שימוש מרובה" (שישה שימושים או יותר) יקבלו פיצוי מופחת - 70% מההתייקרות ו-30% מהמחיר המקורי.
מנגנון הפיצוי הוא ישיר ויעיל: מיי הריטאג' תעביר את הפיצוי ישירות לאמצעי התשלום של הלקוחות תוך 14 ימי עסקים. לקוחות שפרטי התשלום שלהם אינם זמינים יקבלו 45 יום למסור פרטי תשלום חלופיים, ואם לא יעשו זאת הפיצוי יועבר לקרן המיוחדת.
החלק הלא פחות חשוב בהסדר הוא השינוי העתידי: מיי הריטאג' עדכנה את תנאי השימוש כך שמעתה ההתקשרות עם לקוחות ישראלים תוגדר כ"עסקה מתמשכת בלתי קצובה". המשמעות המעשית היא שלקוחות יוכלו לבטל את המינוי בכל עת ולשלם רק את החלק היחסי של התקופה שהשתמשו בשירות.
עורכי הדין של התובע יקבלו שכר טרחה בשיעור של 18% מסכום הפיצוי הכולל, והתובע עצמו יקבל גמול של 3%. השופטת נועה גרוסמן ציינה כי מדובר בהסדר "ראוי, הוגן וסביר" שמטיב עם הלקוחות ונותן מענה להפרות הנטענות.
עוד ב-
תביעה ייצוגית היא ללא ספק כלי צרכני יעיל בכך שהוא מאפשר לנהל תביעה אחת מרוכזת כאשר מדובר בתובעים רבים והדבר מביא לא פעם לתוצאות. כמו במקרה הזה וכפי שדיווחנו על חברת סלקום שתפצה את הלקוחות בעשרות מיליונים. כמו כן, פרסמנו על כך שטויוטה טויוטה תשלם מיליונים ללקוחות. גם דיווחנו על כך שיוזמי קמפיין "אתה הראש אתה אשם" ישלמו מאות אלפי שקלים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.שודדים יש תחת כל מחשב רענן,רק ממתינים לינוקמי אני? מה שמי? 06/2025/16הגב לתגובה זו0 0בייסגור



