משפט

טסלה תציל רבע מיליארד דולר? הוגש ערעור על תביעת הענק

טסלה במאבק על 242.5 מיליון דולר: ערעור על פסק דין בתביעה למוות ברשלנות בתאונת דרכים
מערכת ice | 
טסלה (צילום shutterstock)
טסלה של אילון מאסק נמצאת במרכז סערה משפטית שעלולה לעלות לה 242.5 מיליון דולר, לאחר שהגישה ערעור לבית המשפט המחוזי הדרומי בפלורידה על פסק דין קשה בתביעת אחריות מוצר ומוות ברשלנות לכאורה. החברה מבקשת לבטל את הפסק או לחליפין לקיים משפט חדש, תוך הטענה כי נפלו שגיאות משפטיות משמעותיות בהליך המקורי.
עורכי הדין מפירמת Gibson Dunn המייצגים את טסלה טוענים שהפיצויים הקבועים צריכים להיות מוקטנים באופן דרסטי מ-129 מיליון דולר למקסימום 69 מיליון דולר, מה שיצמצם את התשלום הסופי לכ-23 מיליון דולר במידה והחברה תימצא אחראית חלקית לתאונה.

האירוע הטרגי שהביא לתביעה המשפטית התרחש ב-2019 בקי לארגו, פלורידה, כאשר ג'ורג' מק'גי נסע ברכבו טסלה מודל S תוך שימוש במערכת Enhanced Autopilot - מערכת הנהיגה החצי-אוטונומית של החברה. במהלך הנסיעה, מק'גי הפיל את הטלפון הנייד שלו ומיהר לאסוף אותו, תוך שהוא מאמין שהמערכת האוטונומית תבלום אוטומטית אם תזהה מכשול בדרך. הרכב האיץ דרך צומת במהירות של מעל 60 מייל לשעה ופגע במכונית חנויה ובבעליה שעמדו מאחוריה, מה שהביא למותה של נייבל בנבידס בת 22 ופציעתו הקשה של חברה דילון אנגולו.
חבר המושבעים בבית המשפט הפדרלי במיאמי החליט השבוע שטסלה צריכה לפצות את משפחת הנפגעת ואת הפצוע בסכום של 242.5 מיליון דולר מתוך סך כולל של 329 מיליון דולר בנזקים. בערעורם טוענים עורכי הדין של טסלה כי לרכב מודל S לא היו פגמי עיצוב, וכי גם אם היו טענות על פגמי עיצוב, הם לא יכולים להיות אשמים בתאונה שלדעתם נגרמה במלואה על ידי הנהג. "כל עוד נהגים נשארים מאחורי ההגה, כל תכונת בטיחות עלולה לעודד נהגים פזיזים מעטים תוך שיפור הבטיחות לאינספור אחרים", נכתב בערעור החברה.
בהצהרה רשמית טוענת טסלה כי "להטיל על טסלה אחריות על מתן תכונות בטיחות מתקדמות לנהגים רק בגלל שנהג פזיז עקף אותן לא ניתן להתאים לחוק פלורידה". מנגד, עורך הדין הראשי של התובעים, ברט שרייבר, הצהיר שהוא מאמין שבית המשפט יאשר את פסק הדין הקודם, והדגיש שהמקרה "לא צריך להיראות כהאשמה של תעשיית הרכבים האוטונומיים, אלא של הפיתוח והפריסה הפזיזים והלא בטוחים של מערכת האוטופיילוט של טסלה".
שרייבר הוסיף כי "חבר המושבעים שמע את כל העובדות והגיע למסקנה הנכונה שמדובר במקרה של אחריות משותפת, אך זה לא מפחית מהתפקיד המהותי ששיחקו האוטופיילוט והצגתו המוטעית של יכולותיו בתאונה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה