משפט

הציוץ - והפיצוי: לינוי בר-גפן ניצחה את טוויטר

העיתונאית תבעה את הרשת החברתית בגין ציוץ בוטה של משתמש פיקטיבי, שלטענתה מהווה הטרדה מינית ופרסום לשון הרע כלפיה וכלפי בן זוגה - ולא הוסר. טוויטר בתגובה ניסתה להדוף את התביעה ותקפה את בר גפן: "השתמשה בעצמה במילים מאוד מיניות"
יואב איילון |  2
לינוי בר גפן (צילום אלעד ברנגה)
בית משפט השלום בהרצליה פסק כי הרשת החברתית טוויטר תשלם לעיתונאית לינוי בר-גפן הוצאות משפט בסך 20 אלף שקלים. זאת, לאחר שבר-גפן הגישה תביעה נגד טוויטר בגין ציוץ של משתמש פיקטיבי, שלטענתה מהווה הטרדה מינית ופרסום לשון הרע כלפיה וכלפי בן זוגה – והרשת החברתית ניסתה לדחות את התביעה. 
על התביעה יש צו איסור פרסום, כך שלא ניתן לחשוף את רוב פרטיה. גיא אופיר, עורך דינה של בר-גפן, סיפר כי "מדובר במשתמש פיקטיבי שפועל תחת הכינוי T.B – צייצן שמטריד נשים באופן קבוע. אי אפשר אפילו לחזור על הציוץ עצמו מרוב שהוא קשה, בוטה ונמוך. בית המשפט קבע שאסור אפילו לצטט אותו".
לפי אופיר, פנתה בר-גפן לטוויטר פעמיים כדי שזו תסיר את הציוץ, אך בשתי הפעמים סורבה. רק לאחר שפנתה לטוויטר באמצעותו – נענתה הרשת החברתית לבקשה והסירה את הציוץ תוך מספר שעות. "הגשנו תביעה כי קורבן עבירת מין לא צריכה לשכור עורך דין כדי להסיר הטרדה מינית", אמר אופיר.
בר-גפן, באמצעות עורך הדין אופיר, הגישה לטוויטר כתב תביעה. הבעיה הייתה שטוויטר לא יושבת בישראל, וכדי למסור את כתב התביעה לנתבע בחו"ל – היה צורך לקבל היתר המצאה מחוץ לתחום. הרשת החברתית מצדה, הגישה בקשה לביטול ההיתר. "נראה היה שהבקשה לקוחה משנות ה-70 או ה-80", תיאר אופיר. "בבקשה נכתב שלבר-גפן הייתה לשון מאוד משוחררת בטוויטר, והיא משתמשת בעצמה במילים מאוד מניות ובוטות ברשת החברתית".
 
אופיר ציין כי השופט כעס מאוד וקיבל את טענותיהם - קבע שישראל היא הפורום המתאים לערוך בו משפט, כעס על ההתבטאויות של טוויטר וחייב אותם בהוצאות המשפט. המשמעות היא שטוויטר תצטרך לנהל את המשפט בישראל.
בר-גפן כתבה לאחר ההחלטה: "היי טוויטר, היום הפסדתם לי בפעם הראשונה, ייתכן שלא האחרונה. השופט קבע שדרישתכם לחמוק מתביעתי בתואנה שאינכם יושבים בישראל ואין לכם אחריות על כל מה שנכתב אצלכם – נדחית. בסדר, תערערו, אבל גם לכם ברור שתהיה תביעה והיא תתנהל בישראל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ממש מצחיק
    רותי 10/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוויטר לא חברה ישראלית, היא ממש לא כפופה לחוק הישראלי או לבית משפט שלום עלום. ולגברת, נירשמת לטוויטר ברצונך בלבד, בחינם. לא טוב לך מוזמנת לפרסס ולעוף
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד לכבוד השופט!
    נגה 09/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וכמובן ללינוי שלא מוותרת ומשנה את המציאות עבור כולנו
    סגור