משפט

הפרוטקשן בענף הבנייה בראש סדר העדיפויות, המשטרה קוראת לקבלנים להגיע להתלונן

ארבעה חשודים נעצרו בחשד לעבירות של סחיטה באיומים, נזק לרכוש, הלבנת הון וקשירת קשר לביצוע פשע, קבלן שסרב לקבל מהם 'אבטחה', גילה בהמשך כי נגרם נזק לציוד הנמצא באתר הבניה. התאחדות הקבלנים: "המדינה לא עשתה די כדי להרתיע"

כפיר אדר |  3
צילום דוברות המשטרה ויקיפדיה
הותר לפרסום אתמול (רביעי) כי בלשים מהיחידה המרכזית, עצרו בשעות הבוקר ארבעה חשודים בעבירות סחיטת דמי חסות וסחיטה באיומים כלפי קבלני בניה בירושלים והסביבה. הארבעה הנם תושבי הדרום (19, 34 ו-41) ותושב ירושלים (59). החשודים הובאו בפני בית המשפט בכוונה להאריך את מעצרם לטובת המשך החקירה.
מזה מספר שבועות מתנהלת חקירה סמויה בעקבות חשד לעבירות של סחיטה באיומים, היזק לרכוש, הלבנת הון וקשירת קשר לביצוע פשע, ובמסגרתה עלה כי החשודים הציעו לקבלנים את שירותי השמירה שלהם אך במידה ובחר הקבלן לסרב, גילה בהמשך כי נגרם נזק לציוד הנמצא באתר הבניה.
הבוקר הפכה החקירה לגלויה עת בוצעו המעצרים במהלכם נערך חיפוש בביתם של החשודים שם אותרו ונתפסו סכומי כסף רבים, המחאות ששולמו על ידי חברות קבלניות ורכבי יוקרה. במסגרת החקירה צפויה המשטרה לבדוק באם ישנם מקרים נוספים שטרם התקבל דיווח לגביהם. מהמשטרה נמסר: "אנו קוראים לקבלנים שנפלו קורבן לדפוס פעולה זהה למעשיהם של החשודים, לבוא ולהתלונן במשטרה".
מהתאחדות הקבלנים בוני הארץ נמסר בתגובה: תחום גביית דמי החסות (פרוטקשן) בענף הבנייה והתשתיות הפך בשנים האחרונות למכת מדינה. תהליך ארוך שנים בו המדינה לא עשתה די כדי להרתיע את הפושעים שעוסקים בו הביא לאיבוד אמון של חלקים גדולים מהענף ולהימנעות מהגשת תלונות".
"המצב כה חמור עד שלא מעט קבלנים מתחשבים את דמי החסות כחלק מעלויות הבנייה שלהם, מראש. כלומר עלות בניה ציבורית הופכת ליקרה יותר וכך גם מחירי הדירות. אנו מברכים על תפיסת גובי הפרוטקשן בירושלים. חשוב כי משטרת ישראל תמשיך ותשקיע מאמצים רבים בעצירת התופעה החולה הזו. אנו מצטרפים לקריאת המשטרה לקבלני ישראל להתלונן באם נפגעו מתופעה זו, בכל מקום ותחום בנייה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שילטון השחיתות של נתניהו אשם
    יעלה 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הליכוד והחרדים בראשות הנאשם בשחיתות הזניח כל חלקה טובה במדינה. בימי שילטונם האלימות והפרוטקשן ואגירת מאות אלפי נשקים הגיעה לשיא הם אשמים בכל האלימות הקשה במדינה. בזמן שהם גנבו את העם ולקחו שוחד לשחיתות המדינה נפלה קורבן לערבים האלימים ולמחבלים. שישבו עכשיו בשקט בחושך ולא יפריעו לממשלה החדשה לפעול.
    סגור
  • 2.
    רעיון למשטרה
    רואה רחוק 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שבוצעה חקירה סמויה וברור מי ליצני הפרוטקשן, להגיע לבתים של כל אחד ואחד מהמעורבים, מאורגנים כחברת שמירה מכובדת ולהסביר להם על הסיכונים הקיימים באזור בו הם גרים ויש ברוך השם. להציע להם מחיר טוב עבור שמירה מקצועית שיוכלו לעמוד בו ולגבות אותו מהם מראש לעשר שנים, אם לא עומדים בזה... מעצר עד תום ההליכים... כ 15 שנה. קוראים לזה יפה בתנ"ך עין תחת עין. תראו איך תוך שנה יעלמו הזבלים האלה מהשטח ולא יחזרו לעולם. בהצלחה.
    סגור
  • 1.
    רק במדינה שיש בה כזו משטרה פח זבל
    מ.י 02/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יכול להיות דבר כזה, שקציני משטרה שהם רפויי שכל ותת רמה יכולים להבליג על נורמות של גביית דמי חסות מקבלני בניין, ולהתעקש לעצור אשה מבוגרת שלא שמה מסיכה על הפנים, או אשה דתיה עו"ד שסיננה לשכנה שהוא במקרה היועמ"ש פרשת משפטים בושה,ועוד בגלל האקט הזה לשלם לה פיצויים של חצי מיליון ש"ח ע"ח משלם המיסים הפרייר
    סגור