משפט

שלוש שנות מאסר בפועל לפורץ חשבונות האח"מים בטוויטר

בית המשפט בפלורידה לא ריחם על איבן קלארק, ההאקר בן ה-18 שפרץ לחשבונות של אילון מאסק, ג'ף בזוס וברק אובמה וגנב באמצעותם 100 אלף דולר בביטקוין. עקב השלכות מעשיו, העובדה שהוא קטין לא פטרה אותו מעונש כבד
רועי בהריר-פרל | 
וואטסאפ, טוויטר (צילום freepik, istock)
גרהאם איבן קלארק - הנער בן ה-18 שהסעיר אשתקד את עולם הדיגיטל כשפרץ לחשבונות הטוויטר של אילון מאסק, ג'ף בזוס, ברק אובמה ואח"מים נוספים - הודה אמש (שלישי) במעשיו בבית משפט בפלורידה. כעת, הוא עומד לרצות שלוש שנות מאסר בפועל.
כזכור, קלארק - האקר מבריק במיוחד - הבטיח בציוצים שפרסם בשם הידוענים להכפיל כל סכום שיועבר אליו בביטקוין. בדרך זו, הוא גרם לגולשים תמימים להעביר לו יותר מ-100 אלף דולר בסך הכל. הסכם ההודאה באשמה מסיים למעשה את אחד הסיפורים היותר הזויים בהיסטוריה של טוויטר, שהיווה גם תמרור אזהרה רציני לרשת החברתית של ג'ק דורסי בכל הנוגע לשמירה על פרטיות המשתמשים ובעיקר על אבטחת המערכת.
להערכתם של משפטנים ועורכי דין רבים בארצות הברית, העונש שהוטל על קלארק חמור מאוד, באופן תקדימי, שכן מעשים דומים של האקרים קטינים הסתיימו ללא מאסר בפועל. הסיבה לכך היא תוצאות מעשיו של קלארק, שעשו הדים ברחבי העולם והפכו אותו לסוג של גיבור מחתרת.
קלארק, יליד טמפה שבפלורידה, החל את דרכו כהאקר כשהצליח לחדור לחשבונות של שחקנים במיינקראפט ובהמשך עסק במכירה פיראטית של שמות משתמש ייחודיים ומבוקשים ברשתות החברתיות, לרבות טוויטר. עם הזמן, שיטותיו הלכו והשתכללו עד שלבסוף, כאמור, בעזרת כמה חברים האקרים, הוא מצא דרך לפרוץ לחשבונות של אח"מים ושל סלבס ולהוציא את המזימה אל הפועל.
לצד קלארק, נעצרו מעורבים נוספים בפרשה - חבריו לפשע, נימה פאזלי ומייסון שפרד - אולם המקרים שלהם עדיין נמצאים בדיון בבית המשפט. קלרק עצמו הופיע בבית המשפט באמצעות זום, הודה בכל 30 סעיפי האשמה שיוחסו לו והגיע לעסקה עם תובעיו, לפיה בנוסף לשלוש שנות המאסר הוא נידון גם לשלוש שנות מאסר על תנאי. בנוסף, קלארק הסכים שלא להשתמש במחשבים ללא השגחה של גורם אכיפת חוק. במידה שהוא יפר את התנאי, הוא יעמוד בפני עונש של עשר שנות מאסר בפועל.
על פי חוקי המדינה בפלורידה, קלארק זכאי, מתוקף היותו קטין, לרצות את חלק מעונשו במחנה צבאי של טירונים. את הכסף שהוא גנב מהגולשים, בית המשפט ישיב להם מהונו הקטן של הנאשם בקריפטו, אותו הפקיד אצל רשויות החוק עם מעצרו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה