משפט

זאפה ביקשה לדחות את הדיון בתביעה נגדה: "מתנהלת כמונופול בריוני"

אחרי שבמאי האחרון הוגשה תביעה נגד זאפה על כך שלא החזירה כספים על ביטול ההופעות בתקופת הקורונה, זאפה ביקשו לדחות את הדיון בעיניינה אולם התובעים טוענים: "פעולות חסרות תום הלב 'למשוך זמן' ולהאריך ולסרבל את הדיון"

אביחי דלאל |  6
הופעה בזאפה שוני (צילום יח"צ)
רגע לפני הדיון המכריע בעניין קבלת התובענה הייצוגית שאמור להתקיים מחרתיים (חמישי), הגישה קבוצת זאפה לשופטת שושנה אלמגור, מבית המשפט המחוזי בת״א, בקשת דחייה לדיון השלישי בעניין זה. 
כזכור, התובענה הייצוגית כנגד זאפה הוגשה לפני כשנה ע״י עוה״ד יובל עציוני ואלדד פסי ממשרד עציוני פסי ושות׳ ובו טוענים העותרים כי זאפה מסרבת להחזיר כספים ללקוחותיה אשר מחזיקים בכרטיסים להופעות שלא התקיימו במהלך שנת הקורונה. זאפה מאפשרת ללקוחותיה רק פתרון של שובר מוגבל באפשרויות ובזמן הניצול שלו. 
ביוני הקודם, המועצה הישראלית לצרכנות פירסמה את עמדתה בנושא כשאמרה: " דחיית המופע למועד עתידי מהווה שינוי מהותי של העסקה ולא ניתן לכפות שינוי כאמור על הלקוח. בנוסף, לאור ההפרה היסודית של ההסכם על ידי זאפה, קמה לצרכן הזכות לבטל את העסקה ולקבל השבה מלאה של התמורה ששילם. זאת ועוד, עמדת המועצה לצרכנות תואמת את הוראות התקנון המפורסם באתר זאפה (סעיף 5.6), בו נקבע כי במקרה של ביטול עקב נסיבות שאינן תלויות במזמין, על זאפה להשיב לרוכש את מלוא התמורה ששולמה אם המועד החדש שייקבע לא מתאים ללקוח. במקרה שהמופע בוטל על ידי המארגנים, לצרכן מגיע החזר כספי מלא". 
בזאפה כאמור, ביקשו לדחות את הדיון לתקופה של חודש בטענה של פנייה להליך לגישור מהיר שנדחה לאחר מותו של אביו של עורך הדין המייצג את הנתבעות ביום שבת הקודם. בנוסף, הדרישה הייתה להחליף את המצהיר של התביעה ללא שינוי בתוכן התצהיר. 
עו״ד עציוני הגיש תגובה מיידית בה ביקש לקיים את הדיון בתיק במועד ואיש את החלפת המצהיר. עו"ד עציוני הוסיף: ״זאפה עושה את כל שביכולתה כדי להתחמק מלהחזיר כספים ללקוחותיה. למרות חזרת הפעילות המלאה של הקבוצה, היא עדיין לא מוכנה להשיב כספים אלא רק מעניקה שוברים מוגבלים ביותר באפשרויות  ובזמן הניצול שלהם. ההתנהלות של זאפה, מונופול בתחום ההופעות בישראל, היא בריונית. זאפה מחזיקה עשרות מיליוני שקלים של לקוחותיה שמבקשים לקבל סעד מבית המשפט כדי לקבל את כספם בחזרה. זאפה לקחה בשבי רבבות של ישראלים ולא מאפשרים להם את הזכות הצרכנית הבסיסית לבחור בין שובר לבין כסף מזומן״.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    גניבת צרכנים
    אודליה נגה 05/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם אני רכשתי כרטיסים להופעה שבוטלה, לא קיבלתי החזר כספי, לא כרטיס להופעה. נתחיל מזה שאין כל תגובה או מענה לפניות שלי. התעלמות מוחלטת ממיילים שנשלחים, בריונות לשמה. לקחו כסף ונעלמו. לשם ההשוואה, רכשתי באותו מועד כרטיסים להצגה בתיאטרון ליסין שגם היא בוטלה עקב הקורונה, וכאן, מבלי שאפילו אפנה אליהם קיבלתי זיכוי בכרטיס האשראי בסכום המלא ששילמתי. זאפה איבדה את זה. נהייתה מדי "גדולה" "עפים" על עצמם ומזלזלים בלקוחות. כל הופעה שאדע שקשורה אליהם, אפילו מבחינת הפקה בלבד, תיפסל מיידית לרכישה על ידי ועל ידי כל מי שאני מכירה. אין לי עניין בלפרנס גנבים. בושה.
    סגור
  • 5.
    מתי כבר נלמד
    עידו 05/2021/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    להעמיד במקום חברות כאלה .. תלמדו מהחרדים רק חרמות על זאפה יועילו לנו לקבל את הכסף בחזרה .
    סגור
  • 4.
    חברה מחורבנת
    שיר 05/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממרץ שנה שעברה רודפת אחריהם לקבל זיכוי ך 2 כרטיסים כמעט 400 שח ואין יחס זוועה! משווה שיהיה צדק ונקבל את כספינו. לא אמרה להזמין הופעות אצלם להבא
    סגור
  • 3.
    ללא ספק זאפה מונופול, שהתוצאה שלו שירות לקוחות אדיש ומז
    Keren 05/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולא צריך להזכיר את העדר סימון המקומות באולמות, מה שמחייב את הקהל להגיע שעתיים לפני הזמן ולהזמין אוכל/שתייה במועדונים שלהם, ואת שוברי המתנה - שניתן לממש רק בחלק מהמועדונים/הופעות, מה שמטעה את הרוכשים ומגביל מאד את החוגגים.
    סגור
  • 2.
    הגיע הזמן שידברו על זה!!!
    עדי 05/2021/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למעלה משנה שאנחנו מדברים על זה בכל חור באמת הגיע הזמן שזה יגיע למדיה. היתה תחושה שהם מתעלמים מזה בכוונה. זאפה מזעזעת! מאז שהתחלפה ההנהלה שם הכל עובד רע ונורא . עשרות לקוחות הפסידו הרבה מאוד כסף כי הם לא מוכנים להחזיר. אני קיבלתי זיכוי בסך 900 ש"ח ואין לי שום רצון ללכת להופעות כרגע ובטח שלא בזאפה. הם לא מוכנים ולא רוצים להחזיר. אגב, גם אנשים שרכשו כרטיסים להופעות אחרי קורונוה ומחפשים מענה אנושי - הם לא עונים!!! ככה זה שנותנים את כל הכח במקום אחד. בושה וחרפה! האמנים צריכים לעשות משהו אם הם לא רוצים להפסיד קהל.
    סגור
  • 1.
    חברות כמו אל על וזאפה הפסידו אותי
    נדי 05/2021/04
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מצד שני, עסקים שפעלו ביושרה והגינות בתקופת הקורונה, הרוויחו אותי כלקוח נאמן. לא אשכח לא את אלה ולא את אלה.
    סגור