משפט
מכה קשה למקס סטוק: האם הלוגו של הרשת בסכנה?
מקס סטוק תבעה לפני שנתיים למנוע ממתחרה קטנה יותר להשתמש בשם שכולל את המילה מקס - אך הרשות הממונה על העניין בישראל קבעה כי אין כאן חשש להטעיה והחליטה שאפשר לנסות לרצות את שני הצדדים
רשם הפטנטים, העיצובים וסימני המסחר בישראל, אופיר אלון, החליט בשבוע שעבר לדחות את בקשתה של מקס סטוק למנוע ממתחרה להשתמש בלוגו "מקס בייבי", כך פרסם היום משרד המשפטים. עם זאת, הוא קיבל את בקשתה של רשת המוצרים לבית לרשום לוגו "מקס בייבי" משלה, בהחלטה כמעט חסרת תקדים.
מקס סטוק, המוכרת מוצרים לתינוקות עם הלוגו "מקס בייבי" כבר מ-2017, הגישה בספטמבר 2019 בקשה לרישום הלוגו הזה כסימן מסחרי רשום. במקביל, היא דרשה למחוק סימן מסחרי בעל אותו שם אך בעיצוב דומה, שנרשם חצי שנה קודם לכן על ידי רשת "מקס בייבי", שהוקמה באותה שנה.
לטענת משרד עו"ד דרורי-סתיו ושות', שייצג את מקס סטוק, חברת מקס בייבי רשמה בכוונה תחילה שם המזוהה עם ענקית הקמעונאות המוכרת במגוון הגדול ובמחיר הנמוך של המוצרים שהיא מציעה, מתוך כוונה למשוך כך קונים שאוהבים את המותג. עו"ד יניב קהת, שייצג את מקס בייבי, לעומת זאת, טען כי המילה מקס לא שייכת למקס סטוק. הוא אף הדגיש כי ברישום השם "מקס סטוק" עצמו יש סעיף בו מודה הענקית כי המילה מקס כשלעצמה אינה שייכת לה, וייתכן שחברות אחרות ישתמשו בו במותגים שלהם.
מקס סטוק טענה כי למרות הסעיף הרשמי, בעיני הציבור המילה מקס כן מזוהה איתה, והציגה סקרים ודעות מומחים כדי לתמוך בכך. לכך ענתה מקס סטוק כי הצורה בה היא עיצבה את המילה מקס בלוגו שלה אינה דומה לאותיות הצרות והגדולות המוכרות מלוגו מקס סטוק, ולכן אין שום סיבה לבלבול או למחשבה כי מדובר בחיקוי.
אלון קבע כי בין הסמלילים אכן קיים הבדל מספיק כדי למנוע בלבול, ועל כן דחה את דרישתה של מקס סטוק למחוק את הסימן הרשום על "מקס בייבי". מצד שני, בצעד כמעט חסר תקדים, הוא אישר לה רישום סימן מסחרי תחת אותו שם בעיצוב אחר – כלומר, בישראל יהיו שני סימנים מסחריים רשומים עם אותו שם.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


