משפט

וורן באפט נפל בהונאת ענק: כמה הפסיד המיליארדר האמריקאי?

הבעלים של חברה סולארית מקליפורניה שהשקיעה בבית ההשקעות של המיליארדר האמריקאי נידון ל-30 שנות מאסר על הונאת פונזי שבה החברה של באפט השקיעה 340 מיליון דולר
מערכת ice | 
וורן באפט (צילום מסך מתוך יוטיוב International Trade Administration)
הבעלים של חברה סולארית מקליפורניה נידון ל-30 שנות מאסר על הונאת פונזי בשווי מיליארד דולר שמשכה משקיעים מפורסמים, ביניהם ברקשייר האת'וויי של וורן באפט.
DC Solar של ג'ף קארפוף בנה גנרטורים סולאריים ניידים לאירועי ספורט ופסטיבלי מוזיקה. היא ליטפה את התדמית שלה עם משקיעים על ידי ניפוח פראי של מספר הגנרטורים שייצרה. כסף זרם דרך עסקאות מורכבות הידועות כקרנות מס. החברה של באפט השקיעה 340 מיליון דולר. תומכים נוספים כללו את Progressive Corp., East West Bancorp Inc., Valley National Bancorp ו-Serwin-Williams Co.
אבל DC Solar ייצרה והשכירה רק חלק קטן מכ-17 אלף היחידות הניידות שלטענתה היו בשימוש, אמרו הרשויות. במקום, החברה השתמשה בכסף ממשקיעים חדשים כדי לשלם את המשקיעים הישנים, לפי הצהרת משרד המשפטים של ארה"ב בסקרמנטו.
 
"ג'ף קארפוף תכנן את תוכנית ההונאה הפלילית הגדולה ביותר בהיסטוריה של המחוז המזרחי של קליפורניה", אמר התובע האמריקני פיליפ טלברט בהצהרה.
קארפוף, בן 50, הודה בשנה שעברה בקשירת קשר לביצוע הונאה בנקאית והלבנת הון, לפי רישומי בית המשפט. במקביל, אשתו, פולט קארפוף, הודתה בהלבנת הון וקשירת קשר. היא אמורה להישפט בשבוע הבא. חמישה נוספים בעלי קשרים עם החברה הודו גם הם בהקשר למקרה.
"אדון קרפוף מצר בכנות על כישלונו לסגור את העסק שלו כשהתברר שאין שוק ליסינג מספיק עבור הגנרטורים הסולאריים הניידים שייצרה", אמר עורך דינו, מלקולם סגל. "הוא התנצל בפומבי על שגיאותיו שלו ובכוונתו להמשיך ולסייע ליועצי המשקיעים בניהול תביעות נגד אנשי המקצוע ש'מצאו' דרכים להימנע ממציאות השוק".
הממשלה החזירה כ-120 מיליון דולר בנכסים אבודים שבכוונתה להחזיר למשקיעים, לפי הצהרת התובעים. קארפוף נדרש לוותר על רבים מנכסיו לרבות אוסף מכוניות היוקרה והאספנים שלו. מכירה פומבית של המכוניות הכניסה לו סכום המוערך ב-8.233 מיליון דולר, כך נמסר ממשרד המשפטים של ארה"ב.
הזוג קארפוף השתמש בחלק מהכסף שהרוויחו מהונאת הפונזי לרכישת קבוצת בייסבול מליגת המשנה וחסות NASCAR. הם גם קנו נדל"ן יוקרתי בקליפורניה, נבאדה, האיים הקריביים ומקסיקו; שכרו מטוס פרטי; סוויטה באצטדיון כדורגל; ותכשיטים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה