משפט

שליחי וולט עקצו עשרות מיליוני שקלים? הונאת ענק נחשפה

צוותי חקירות משולבים של רשות המסים והביטוח הלאומי פשטו על משרדי חברת 'פרמיום שליחויות בחשד לעבירות מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים ותשלום לעובדים "בשחור"
כפיר אדר |  8
שליח וולט (צילום מתוך אתר וולט)
הבוקר (שני) לאחר חקירה סמויה ממושכת, פתחו מחלקת החקירות מכס ומע"מ תל אביב ופקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המסים, יחד עם נציגי אגף החקירות של הביטוח הלאומי, בחקירה גלויה כנגד ליאור סויסה מנהלה בפועל של חברת פרמיום שליחויות, בחשד כי הקים כ-40 חברות בניהול "אנשי קש" אשר חתמו על הסכמים עבור מתן שירות משלוחים לחברת וולט, וזאת במטרה לחמוק מתשלום מסים בעשרות מיליוני שקלים.
כן נחקר חשד נגד מאות שליחים כי לאחר שקיבלו שכר במזומן מאותן חברות, דיווחו לביטוח הלאומי כי הם בחל"ת ושולמו להם דמי אבטלה. בהתאם לבקשת המעצר שהוגשה לבית משפט השלום בראשון לציון כנגד החשוד, החקירה מבססת חשד על פיו, כאמור הקים החשוד מספר חברות נוספות ומינה אנשי קש מטעמו כבעלי המניות והמנהלים בחברות אלו, כאשר הוא שולט באותן חברות באופן סמוי. החשוד אף התחזה מול גופים פיננסיים לאחד מאנשי הקש שהפעיל, זאת במטרה לפעול כלכלית בזהות בדויה. כל זאת נעשה, כך נטען בבקשה, בשיטתיות ובאופן עקבי במטרה להונות את שלטונות המס ולהתחמק מתשלומי מסים בגין רווחים ותקבולים, וזאת לאחר שהחברות בשליטתו של החשוד חתמו על הסכמים עבור מתן שירותי משלוחים לחברת וולט אנטרפריזס ישראל בע"מ.
 
במסגרת ההסכמים התחייבו החברות שבשליטת החשוד להעסיק באופן ישיר את השליחים שביצעו את השליחויות ללקוחות חברת וולט, כעובדים שכירים, כאשר במצטבר מדובר בכ-1,300 שליחים, שחברת וולט שילמה לחברות בשליטת החשוד סך של כ-32,000,000 שקל בשנים 2019-2020.
ליאור סויסה חשוד בכך שניסה להתחמק מתשלומי מע"מ ומס הכנסה הנדרשים בגין אותם תקבולים ,קיזז החשוד חשבוניות מס פיקטיביות בדוחות מע"מ שהוגשו על שם החברות בשליטתו בעשרות מיליוני שקלים. החשבוניות הפיקטיביות הופקו על ידי החשוד ועל  שם חברות הקש אשר  בשליטתו תוך זיוף והתחזות. החשוד דאג לגלגל את חשבוניות המס הפיקטיביות בין חברות הקש שבשליטתו על מנת ליצור מצג שווא כי השליחים שעבדו אינם עובדים ישירים של חברת פרמיום וסופקו לכאורה ע"י קבלני משנה אחרים. כתוצאה מכך ובפועל הפיץ וקיזז החשוד חשבוניות מס פיקטיביות בסכומים של עשרות מיליוני שקלים בין החברות שבשליטתו והתחמק ממס בהיקף של עשרות  מיליוני שקלים.
בנוסף, על מנת להתחמק מתשלומי "ניכויים" למס הכנסה ולביטוח לאומי בגין העסקת עובדים נמנע החשוד מלדווח על מאות שליחים כשכירים של החברות בשליטתו או שדיווח על חלקם  כשכירים שהשתכרו בסכום חודשי זעום, הנמוך מהסכום אשר הינו חב מס במס הכנסה וביטוח לאומי ואשר נמוך משמעותית מהסכום אשר קיבלו השליחים בפועל כשכר – במזומן וללא  דיווח , מהחשוד. בהמשך וכתוצאה מכך חלק ניכר מן השליחים הגישו בקשות לתגמולי ביטוח לאומי – חל"ת בתקופת הקורונה על פי הצהרתם כי הינם מובטלים, למרות שבפועל עבדו כשליחים וקיבלו שכר במזומן ללא תיעוד מהחברות בשליטת החשוד.
הבוקר נערכו חיפושים בבתי ומשרדי המעורבים בפרשה וכן  נערך חיפוש בביתו של החשוד ליאור סויסה, ונתפס במזומן סכום של 71,000 שקלים וכן מכונה לספירת כספים ושעוני יוקרה הנאמדים ב כ-200,000 שקל. החשוד הובא בפני בית משפט השלום בראשון לציון, שהורה על הארכת מעצרו עד לשעה 20:00 היום (שני) לאחר מכן ישוחרר למעצר בית עד ליום ה-19/12. בהמשך היום צפוי מעצרם של חשודים נוספים בפרשה.
מרשות המסים נמסר כי החקירה בפרשה מתנהלת במסגרת המדיניות שמתווה שר האוצר למלחמה בהון השחור וכחלק מפעילות נרחבת שמנהלת הרשות כנגד מעלימי מס והגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה שמטרתה להביא לדוחי אמת וגביית מס אמת ולהגברת  השוויון בנטל המס בקרב האזרחים. במסגרת זו נטלו חלק  גם מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב  ומנהל רשות המסים ערן יעקב בתדריך שנערך  לפנות בוקר, בטרם היציאה לפעילות.
הביטוח הלאומי מסר: "הביטוח הלאומי מתייחס ברצינות לכספי הציבור, זו הסיבה שאנו מגלים אפס סובלנות לחברות קש לכאורה שפוגעות ביחסי האמון בין הציבור לבין המדינה. אדם המקבל קצבה הוא אדם הזקוק לה, ומי שמנצל לרעה את המצב פוגע במי שבאמת זקוק לכך. חברות מהסוג הזה מנסות לשטות בחוק ולהתייחס לקצבאות כאילו אין להן משמעות. הביטוח הלאומי הוקם מתוך מחשבה עלינו כחברה שדואגת לחלש ונוהגת בערבות הדדית, הפרת מטרה זו היא פגיעה בחברה כולה ולא ניתן יד להתנהלות שכזו".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    עבודה בוולט זה כבר ליגה אחרת!
    דרור 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וולט היא בעצם גאוות השליחים.בתחום המישלוחים העבודה שם היא ממש ליגה אחרת! חופש תעסוקתי,עצמאות,שכר גבוה מאוד שלא מעט בעלי מקצוע חופשיים מדופלמים ואקדמאים בעלי תואר שני עשויים לקנא באותם שליחים. השליחים ברובם חתיכים ויפים ומסוקסים שעם המדים היפים ניראים מאוד ייצוגיים ומשמשים כאות ודוגמא לשליח בארצינו הקטנה והיפה
    סגור
  • 4.
    ברצינות
    יחיאל 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ביטוח לאומי מתייחס ברצינות המוסד שעושק ופוגע בחלשים מענה אותם עד שנותן להם לקרוס או למות רק החזקים הרמאים מצליחים
    סגור
  • 3.
    למדו מהבוס הגדול "לא היה כלום"
    קול 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    2 48
    הדג מסריח מהראש יקח שנים לנקות את המדינה
    סגור
  • 2.
    כתבות של איילה חסון
    א.א.חיפה 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אגדה שלי מאז שהשמאל בשלטון . מה שהוא קורה לנו ב שמאל. השלטון שמתנהג כנגד כל מי שנור ימין. נלחמת בחורמה. למשל מה שקרה לחאג'ג'. נשמע לי בהתחלה כמו מלחמת אטרף אחריו כל יום הפיצו שמועות נוראיות כאילו איש שרק כל יום מסיבות וסמים מה לא. תחושת בטן. התלבשו עליו המשטרה והפרקליטות כמו רדיפה. כאילו נמצאים בארצות שאין חופש בכלום מפחיד כך נראה . ומה שקורה רדיפות אחרי יהודים. התושxהים בת לוד ראינו איך היו לינץ' על היהודים . גם האדימו את היהודים בשריפות בתים והאדימומית היהודים יד שהתברר שהערבים זרקו בקבוק תירה על בית ערבי. ככה ל היהודים מרגישים שהמשטרה לא תומכת ל עוזרת וההיפך. היה ממש קרה נוסף ברעננה שערבים כארבעים התלבשו על שלושה עובדים יהודים הם תלבשו עליהם הערבים היכו אותם מכות קשות פתחו לאחד מהם הראש. ומה עשו הערבים שיקרו והלכו למשטרה לספר של היהודים הם שהתחילו. אם כן מדוע היהודים פצועים ממש משהו קורה למשטרה והפרקליטות. היום הם יוצרים נגד היהודים. המצב גרוע יותר מתקופת הבריטים שהם אויב זר אבל כאן היהודים משתפים פעולה עם הערבים עצרו את הבחור שהורה וישב במאסר בית.
    סגור
  • 1.
    שמאלנים גנבים! ממש הפתעה. (ל"ת)
    קסטנר 12/2021/13
    הגב לתגובה זו
    20 4
    סגור
  • מזרחיים גנבים (ל"ת)
    י. 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • Bruh
    ????? 12/2021/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חח( אני לא שמאלני או ימני אבל מה הקשר אתה דפוק? חחחחח
    סגור
  • מה החלק של וולט
    שון 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היו מחאות של שליחים הפגנות כנגד חברות שמעסיקות את האריתראים והסודנים . וותט התעלמה מהשליחים . מעניין אם יש לוולט חלק בהעלמות האילה .
    סגור