משפט

חוק הרשתות החברתיות בדרך: "עצירת ההצעה? הפקרה של הציבור"

שר המשפטים גדעון סער יביא לוועדת השרים לחקיקה את החוק למניעת הסתה ברשתות החברתיות. לדבריו, הצעת חוק דומה עברה בקריאה ראשונה ב-2017, העצירה אז הייתה: "גחמה שביטאה הפקרה של הציבור" 
מערכת ice |  2
גדעון סער (צילום אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
שר המשפטים גדעון סער הודיע הבוקר (חמישי) כי יביא לוועדת השרים לחקיקה את החוק למניעת הסתה ברשתות החברתיות. לדבריו, החוק מאפשר להסיר מרשתות חברתיות תכנים שיש אפשרות ממשית שיפגעו בבטחונו של אדם, בבטחון המדינה או בבטחון הציבור. יובהר כי מדובר בהצעת חוק דומה להצעת החוק הממשלתית שאושרה בקריאה ראשונה על ידי הכנסת ב-2 בינואר 2017. מדינות מערביות כמו אוסטרליה וגרמניה חוקקו כבר חוקים בנושא ובכך צימצמו את הפער.
על פי הצעת החוק, מטרת החוק להתמודד עם פרסום תכנים המהווים עבירה ושיש בהם סיכון ממשי לבטחונו של אדם, לבטחון הציבור או לבטחון המדינה. הצעת החוק מאפשרת לבית המשפט המחוזי להחליט על הסרת תוכן מסית המפורסם ע"י אחת מספקיות התוכן ובכללן: גוגל, פייסבוק, טיקטוק וטוויטר.
 
הצעת החוק מציבה שני תנאים מצטברים להסרת התוכן: פרסום התוכן מהווה עבירה פלילית או בפרסום יש אפשרות ממשית לפגיעה בבטחונו של אדם, בטחון הציבור או בטחון המדינה. בדיון שיתקיים בבקשה להסרת הפרסום יוזמנו מפרסם התוכן והבעלים, המנהל, או המפעיל של אתר האינטרנט בו פורסם התוכן וכן נציגי ספק השירות.
שר המשפטים גדעון סער מסר: ״להסתה ברשתות החברתיות יש קשר ישיר לפגיעה בביטחון הציבור. עצירת הצעת החוק הממשלתית מ-2017 הייתה גחמה שביטאה הפקרה של הציבור ובטחונו. על כן, החלטתי לחדש יוזמת חקיקה חיונית זאת״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חוק הרשתות החברתיות בדרך: "עצירת ההצעה? הפקרה של הציבור
    רות 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ‏הקינאה ‏של סער בנתניהו משבשת לו את המוח המצומצם שלו ,‏ובעזרת השם תשבש לו גם את הלב השחור שלו ‏?? הוא עושה זאת בכוונה לגרום לסתימת פיות של הימין,‏השטן בהתגלמותו ?? ‏סער הקנאי ‏לעולם לא תגיע לקרסוליים של ביבי גאון והאהוב . לך לישון ‏ותתעסק בתלונות ‏‏שהגישו ו נגדך נשים על הטרדה ,מי שלא יודע כנסו לגוגל ותרשמו :התלונות שהגישו נשים על גדעון סער ‏שממציא כל מיני חוקים לסתימת פיות של הימין.
    סגור
  • 1.
    האנס בדרך לדיקטטורה !!! (ל"ת)
    אסף 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור