משפט

כהנא הגיש את חוק הגיור: כך זה יראה

השר לשירותי דת, מתן כהנא, הגיש תזכיר חוק הגיור הממשלתי, התזכיר יופץ להערות הציבור. על הפרק:  כי הגיור במערך הגיור הממלכתי יפעל ע"פ דין תורה, לרב הראשי, לוועדת ההיגוי ולמועצת הרבנות הראשית סמכות לבטל מינוי של דיין גיור באופן מבוקר במקרה של הפרת כללי הדיון
אביחי דלאל | 
שר הדתות, מתן כהנא (צילום אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
השר לשירותי דת, מתן כהנא, הגיש היום (רביעי) את תזכיר חוק הגיור הממשלתי. תזכיר החוק יופץ להערות הציבור ויעלה לאישור הממשלה בעוד שלושה שבועות. לפי כהנא, החוק שהוגש נכתב בהתייעצות עם הרב חיים דרוקמן, רבנים בכירים בציונות הדתית ומומחים בנושא הגיור. 
עיקרי החוק:
מערך הגיור הקיים יקבל לראשונה הכרה ממלכתית בחוק ובכך יחזק את מעמדה של הרבנות הראשית בנושא הגיור. לראשונה, יקבע בחוק כי הגיור במערך הגיור הממלכתי יפעל ע"פ דין תורה. רבני ערים יוכלו להקים הרכבי בית דין לגיור במסגרת מערך הגיור הממלכתי תחת מערכת אחת של כללי דיון, פיקוח, בקרה ותעודות אחידות לכולם.
עוד הוחלט כי יוקם באגף הגיור מחוז "רבני ערים" שיעניק שירותים מנהליים להרכבי רבני הערים. תוקם ועדת רבנים שתנסח את סדרי הדין ותחייב את כלל בתי הדין לגיור. בנוסף, לרב הראשי, לוועדת ההיגוי ולמועצת הרבנות הראשית סמכות לבטל מינוי של דיין גיור באופן מבוקר במקרה של הפרת כללי הדיון.
 
השר כהנא מסר: "במדינת ישראל חיים כמעט חצי מיליון אזרחים שאבא או סבא שלהם היה יהודי אך לפי הלכה אינם יהודים. הם חלק מאיתנו. גדולי תורה מכל הדורות פסקו שיש לעשות מאמצים כבירים 'להחזירם הביתה'. עצימת עיניים והתעלמות ממצב זה פוגעת בזהות היהודית של מדינת ישראל וגורמת להתבוללות. תזכיר החוק שהגשתי היום, וצעדים נוספים שנקדם יביאו בעז"ה בשנים הקרובות לעלייה משמעותית במספר המבקשים להתגייר בכל שנה".
עוד הוסיף כי: "אני חוזר וקורא לרבנות הראשית להיות שותפה למהלך ההיסטורי הזה ולהמשיך בהידברות ושיח על החוק כדי שבע"ה נעביר יחד חוק גיור שיאפשר מענה לאתגר הגיור של מדינת ישראל וידאג לעתידה כמדינה יהודית. אחרי תמיכה ברורה של ראשי ישיבות, רבני ערים ומנהיגי ציבור רוחניים במתווה אני קורא מכאן גם לשאר רבני ישראל: זוהי הזדמנות היסטורית לעשות מהלך לחיזוק מדינת ישראל כמדינה יהודית -  כזה שלא ישוב. בואו לא נחמיץ אותה ונעשה אותו יחד - כאיש אחד בלב אחד".
צפו בדבריו של השר כהנא:
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה