משפט

זיהמה את הסביבה ותשלם בענק: זה הקנס שהטיל ביהמ"ש

בעקבות כתב אישום שהגיש המשרד להגנת הסביבה: בית משפט השלום בתל-אביב הטיל קנס כספי בסך 340 אלף שקל על חברת "בית הקישלה" ועל בעל תפקיד בחברה, בשל הזרמת שפכים לים ללא היתר; מקור השפכים במערכת המיזוג של מלון סטאי ביפו
מערכת ice |  1
בית המשפט המחוזי באר שבע (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ נתי שוחט, freepik)
בעקבות כתב אישום שהגיש המשרד להגנת הסביבה, בית משפט השלום בתל-אביב גזר על חברת "בית הקישלה בע"מ", המפעילה את מלון "סטאי" ביפו ועל נושא משרה בה קנס בסך 340 אלף שקל בגין הפרה של הוראות החוק למניעת לזיהום ים ממקורות יבשתיים. 
על פי כתב האישום שהגיש המשרד להגנת הסביבה, במהלך חודש מאי 2018 ועד להגשת כתב האישום, הוזרמו לים שפכים ממלון סטאי ביפו, ללא היתר הזרמה לים. מדובר במי תהום שנשאבו מבארות שנמצאים במקום, ונעשה בהם שימוש במערכת המיזוג של המלון. 
במסגרת הסדר טיעון, בית המשפט הרשיע את חברת בית הקישלה בעבירה של הזרמת שפכים ממקור יבשתי לים ללא היתר, וכן שני בעלי תפקידים בחברה הודו בהפרת אחריותם כנושאי משרה, על כך שלא פעלו למנוע את העבירות. 
 
על חברת "בית הקישלה" הוטל קנס בסך 320 אלף שקל והתחייבות בסך 850 אלף שקל להימנע בשלוש השנים הקרובות מביצוע עבירה דומה. על אחד מנושאי המשרה בחברה הוטל קנס בסך 20 אלף שקל והתחייבות על סך 80 אלף שקל להימנע מהעבירה שבה הורשע במשך שלו שנים. נושא משרה נוסף בחברה הודה באשמה ללא הרשעה, והוטלה עליו התחייבות בסך 60 אלף שקל להימנע מהעבירה שאותה ביצע במשך שנה.
רני עמיר, מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה: "הזרמת שפכים לים ללא היתר היא עבירה חמורה, בעלת השפעה על האדם והסביבה הימית. היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה מתייחסת בחומרה למקרים כאלו ותמשיך לבצע פעילות אכיפה מול אי ציות לחוק למניעת זיהום ים"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שיניים תותבות
    מריו 01/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מערכת המשפט קבע איזה קנס על המלון לשלם,אלה השופט הנכבד,וכנראה שלשופט הנכבדאין הרבה מודעות סביבתית,כי אם כן היה צריך לקנוס אותם בסכום שיהיה להם להתמודד איתו. אם הקנסות על זהום,לכלוך ושאר הנזקים שמתרחשים יום יום ומטר מטר,ימשיכו להיות מצחיקים,נמשיך לחיות במדינה מלוכלכת לאורך ולרוחב.
    סגור