משפט

חצרוני תובע את טיקטוק: תחזירו לי את החשבון

פרופסור אמיר חצרוני הגיש בקשה לבית המשפט לעיין מחדש בהחלטתו ולתת צו זמני לטיקטוק לאחר שנחסם החשבון שלו. חצרוני: "מה אפשר לצפות מחברה שאביה סיני והאמא מסינגפור? כמובן, לצנזורה פוליטית"
אביחי דלאל |  1
אמיר חצרוני (צילום באדיבות המצולם)
פרופ' אמיר חצרוני הגיש בשבוע שעבר לבית משפט השלום בבת ים בקשה לעיון חוזר בהחלטת בית המשפט ומתן צו זמני להשבת חשבונו בטיקטוק לאחר שנחסם מספר פעמים.
חשבונו של חצרוני נחסם ב-19 במרץ 2021, בנימוק "סרטונים שביצעו הפרות חוזרות", חצרוני טען כי החשבון נחסם ללא פירוט באילו סרטונים מדובר ולא ניתנה אפשרות לערעור. כך חצרוני איבד את המשתמש שלו עם 34 אלף עוקבים. בהחלטת בית המשפט מאוגוסט האחרון, השופט דחה את טענותיו כי עם סגירת הדף חצרוני פתח דף נוסף שבו הוא העלה מחדש סרטונים שהיה ניתן להעלות. הדף המדובר, היה דף פרטי, כלומר דף שרק העוקבים אחריו יוכלו לצרוך את התוכן. ולכן בהחלטת בית המשפט השופט הכריע כי לא נפגע חופש הביטוי.
בכתב התביעה כתב חצרוני: "הסרטונים הראשונים שהעלה המבקש בדף היו בעיקר סרטונים מהחשבון הקודם אשר לא נחסמו, כלומר, מדובר בסרטונים בני מספר שבועות או חודשים שהמשיבה לא מצאה לנכון בשעתו לחסום, ולא היתה למבקש שום סיבה להניח כי אפילו לשיטתה הקיצונית והאנטי-דמוקרטית של המשיבה, הם מפרים את כללי הפלטפורמה, כגון הלהיט 'אני טיקטוקר', שטיקטוק לא חסמה בחשבון הקודם".
 
עם עליית הסרטונים החדשים של חצרוני והפיכת הדף מפרטי לציבורי, טיקטוק החליטה לחסום סרטונים ישנים שלא נחסמו בפעם הקודמת. חצרוני טוען שהוא קיבל הודעות על הפרות חוזרות ונישנות על אף שהוא העלה תוכן לדף. לדבריו "ברור, כי החסימה השרירותית של הסרטונים וחסימת החשבון בכללותו נובעת מרדיפה אישית ואידאולוגית, כאשר, כאמור, סרטונים חמורים בהרבה של כוכבי רשת אחרים, שבהם ביטויים מיזוגניים, גזעניים ואלימים, לא נחסמים, ותלונות המבקש על סרטונים שמפרים את הכללים ומבזים אותו נדחים על הסף". מספר פעמים שטיקטוק חסמה את העמוד לצמיתות והחשבון חזר לאחר פנייה אליה באמצעות עו"ד איתן להמן המייצג את חצרוני. 
חצרוני בתביעה טען כי החשש העיקרי שלו מכל הסיטואציה היא פגיעה בחופש הביטוי, לדבריו הסרטונים שהעלו היו ביקורתיים וציניים אך עדיין לא חרגו מכללי הקהילה מאז החלטת השופט באוגוסט האחרון.
מפרופ' אמיר חצרוני נמסר בתגובה כי: "מה אפשר לצפות מחברה שאביה סיני והאמא מסינגפור? כמובן, לצנזורה פוליטית. TikTok נוקמת בי, כי העזתי לתבוע אותה ולומר את האמת עליה ועל מדיניות ההשתקה שהיא נוהגת כלפי כל מי שדעותיו חורגות ולו במקצת מפוליטיקלי קורקט מזויף. אין לי ספק שבית המשפט יבין עם מי יש לו עסק ויקבל את ההחלטה הדמוקרטית המתבקשת".
מטיקטוק נמסר: "בטיחותם של חברי הקהילה שלנו הם בראש סדר העדיפויות שלנו ויש לנו אפס סובלנות לכל תוכן המפר את הנחיות הקהילה. על אף שאיננו נוהגים להתייחס למקרים ספציפיים, אנו יכולים לאשר שהפעולה ננקטה בהתאם לנהלים המקובלים אצלנו באכיפת הנחיות הקהילה של טיקטוק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פרופסור
    שמוליק 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מגיע לו הייה יותר טוב ארון
    סגור