משפט

פיצוי לעשרות אלפי לקוחות: אלה חברות הביטוח שיאלצו לשלם

חברות הביטוח מכרו פוליסות ביטוח כפולות לחו"ל, וכעת, שמונה שנים אחרי שהוגשה תביעה ייצוגית נגדן, הושג הסכם הפשרה שיעלה להן מיליוני שקלים בפיצויים. האם גם אתם זכאים?
מערכת ice | 
בית המשפט המחוזי מרכז-לוד (צילום Magma Images)
הראל וכלל ביטוח יאלצו לפצות עשרות אלפי לקוחות במסגרת הסדר פשרה שהושג ביום חמישי האחרון בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד. מי שאישרה את הסכם הפשרה היא השופטת הדס עובדיה, וזכאי הפיצוי יקבלו הודעה על כך בהודעת מייל או SMS.
הסדר הפשרה הוגש בעקבות בקשה לאישור תביעה ייצוגית משנת 2014, שהוגשה על ידי עו"ד שאול ציוני ממשרד ציוני פילרסדורף פיליפ. התביעה הייצוגית התייחסה למכירת פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל על ידי בעלי כרטיסי אשראי ספציפיים מול כל אחת מחברות הביטוח, כשלמעשה השימוש בכרטיס האשראי אמור היה להקנות זכאות לפוליסת ביטוח נסיעה לחו"ל ללא תשלום נוסף.
בעלי כרטיס אשראי כאל שרכשו פוליסה מחברת הראל, ובעלי כרטיס אשראי ישראכרט שרכשו פוליסה מחברת כלל ביטוח, הם אלה שהתביעה הייצוגית מתייחסת אליהם.
 
הבקשה לתביעה טענה כי הלקוחות שילמו מחיר מלא על הפוליסות החופפות שנכללו בהטבות שנרכשו כבר עם החזקת כרטיס האשראי. משום כך נטען כי לקוחות אלו היו מבוטחים פעמיים, בזמן שללקוחות הוצג באופן מטעה שמדובר בהרחבה של בסיס הפוליסה ולא של מוצר כלול.
השופטת עובדיה הפנתה את הצדדיים לגישור שהוביל להסכם הפשרה, במסגרתו חברת הביטוח הראל תפצה את הזכאים ב-580 אלף ימי ביטוח נסיעות לחו"ל, בלי תוספת תשלום מצד הלקוחות. חברת הביטוח כלל תפצה את הזכאים בימי ביטוח בשווי של 5.6 מיליון שקלים. ההסכם מקנה לכל חבר בקבוצת התביעה לקבל שלושה ימי ביטוח חינמיים בכל הפעלה של ביטוח נסיעות לחו"ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה