משפט

פיצויים במיליארדי דולרים? התפתחות בתביעת הענק נגד מאסק

התביעה שמתחילה אי שם לפני ארבע שנים בציוץ של מאסק, מקבלת תפנית משמעותית ראשונה. מדובר בציוץ בו הכריז מאסק על רכישת כלל מניות החברה, צעד שגרר הפסדים לבעלי המניות. האם התפנית תוביל לתשלום פיצויים במיליארדי דולרים?
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום flickr, vecteezy)
הדיונים המתגלגלים בתביעה הייצוגית של בעלי מניות טסלה נגד מנכ"ל החברה אילון מאסק, התקדמו בסוף השבוע האחרון ונראה שלא לטובתו של האיש העשיר בית משפט בעולם.
בעקבות דיון שנערך בבית המשפט ביום שישי האחרון בעלי המניות שתובעים את טסלה ואת המנכ"ל אילון מאסק על הונאת ניירות ערך לכאורה, אמרו כי זכו בחלק מפסק דין קריטי בתביעה הייצוגית שלהם.
נזכיר כי בעלי המניות בטסלה תובעים את טסלה על כסף שהפסידו לאחר שמאסק צייץ בטוויטר ב-2018 שהוא שוקל לקחת את חברת הרכב החשמלי שלו תחת בעלות פרטית שלו, לפי שווי של 420 דולר למניה ואמר שיש לו מימון לעשות זאת.
בעקבות כך, המסחר במניות של טסלה נעצר בתחילה, ובהמשך נרשמו מגמות תנודתיות במשך מספר שבועות לאחר הציוצים. מאוחר יותר טען מאסק כי היה בדיונים עם קרן העושר הריבונית של ערב הסעודית והרגיש בטוח שהמימון יגיע למחיר המוצע שלו. בסופו של דבר, העסקה מעולם לא יצאה לפועל.
הרשות לניירות ערך חקרה והאשימה את מאסק בהונאה בניירות ערך אזרחיים כתוצאה מהציוצים הללו. טסלה ומאסק חתמו על הסכם פשרה מתוקן ב-2019 על ההאשמות הללו, אך מאסק מנסה לסיים את ההסכם כעת.
הנזקים מהתביעה הייצוגית של בעלי המניות עשויים להסתכם במיליארדי דולרים שישולמו על ידי מאסק וטסלה למי שחברים בקבוצה. עורכי הדין של בעלי המניות אמרו בהגשה ביום שישי כי השופט אדוארד מ. צ'ן, העומד בראש עניין זה, הגיע למסקנה כי מאסק פעל עם scienter - במילים אחרות, שהוא הצהיר ביודעין הצהרות כוזבות לגבי הבטחת מימון כאשר צייץ.
מידע זה נחשף בבקשה שהגישו עורכי הדין של בעלי המניות לצו מניעה זמני נגד מאסק שימנע ממנו להעיר הערות פומביות נוספות על היבטים של התיק הזה, כפי שעשה במהלך הופעה רחבה בוועידת TED 2022 ב-14 באפריל.
הבקשה לצו מניעה זמני מרמזת לפסיקה קודמת של השופטת שנמצאת כעת בחתימה משום שהיא מתייחסת לראיות שצוות מאסק ראה בהן חסויות. "אנו צופים שהצו יפורסם בקרוב", אמר ל-CNBC באימייל אדם אפטון מ-Levi & Korsinsky, היועץ המשפטי הראשי של קבוצת בעלי המניות של טסלה.
 
בכנס TED ביום חמישי, מאסק כינה את הרגולטורים הפיננסיים במשרד ה-SEC בסן פרנסיסקו "ממזרים". מאסק אמר גם, "ה-SEC ידעה שהמימון מובטח, אבל בכל זאת הם ניהלו חקירה ציבורית פעילה באותו זמן. טסלה הייתה במצב כלכלי רעוע. והבנקים אמרו לי שאם לא אסכים להסכים עם ה-SEC שהם יעשו כן, הבנקים יפסיקו לספק הון חוזר וטסלה תפשוט רגל מיד. אז זה כמו שיש אקדח לראש של הילד שלך. נאלצתי לוותר ל-SEC שלא כדין".
מאסק הוא כיום האדם העשיר ביותר בעולם על הנייר, והוא מנסה לרכוש את טוויטר, פלטפורמת המדיה החברתית המועדפת עליו, ולקחת אותה פרטית תמורת כ-43 מיליארד דולר.
עורך דינו של מאסק, אלכס ספירו, שותף בקווין עמנואל אורקהרט וסאליבן, אמר בהצהרה שנשלחה בדוא"ל ל-CNBC: "שום דבר לעולם לא ישנה את האמת, כלומר אילון מאסק שקל לקחת את טסלה פרטית ויכול היה - כל מה שנותר כחצי עשור מאוחר יותר. הוא עורכי דין אקראיים של תובעים שמנסים להרוויח כסף ואחרים מנסים לחסום את האמת הזו מלצאת לאור, הכל לרעת חופש הביטוי".
 
אנונימוס מאיים על מאסק
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה