משפט

סימטריה באלימות בין יהודים לערבים? הפרקליטות בתשובה חד משמעית

פרקליטות המדינה פרסמה דו"ח מיוחד אודות כתבי אישום שבוצעו במבצע שומר חומות והשיבה באופן ישיר על שאלת הסימטריה: "התבצעו, במספר נמוך משמעותית, פעולות אלימות ע"י אזרחים ממוצא יהודי"
מערכת ice | 
עמית סגל

כשנה לאחר שומר חומות, וברקע המצב הביטחוני המתוח גם כעת , הפרקליטות פרסמה דו"ח מיוחד אודות מספר האישומים שהוגשו בזמן הפרעות, וגם סיפקה תשובות לשאלת הסימטריה.

ע"פ הנתונים, בתקופת המדוברת הוגשו כתבי אישום הנוגעים ל-108 אירועים נגד 239 נאשמים בעבירות בנסיבות המחמירות של מעשה טרור או מניע גזעני, 85% מהם ממוצא ערבי ו-15% ממוצא יהודי. נתון מדאיג נוסף הוא שכ-20%  מהנאשמים הינם קטינים. נכון לעכשיו בכ-80 תיקים שהוגשו, שבהם הסתיימו ההליכים המשפטיים, נגזרו על הנאשמים מאסרים בפועל לתקופות משתנות, בהתאם לחומרת העבירות.
 


בכתבי האישום יוחסו לנאשמים מגוון עבירות חמורות הכוללות: רצח (אירוע יגאל יהושע ז"ל), ניסיונות רצח, חבלה חמורה בכוונה מחמירה, הצתה, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, עבירות נשק, תקיפות שוטרים, ועבירות שונות של הפרת הסדר הציבורי.


בפרקליטות מבקשים להבהיר כי במקרים המתאימים, אף יוחסה נסיבה מחמירה של מניע גזעני לעבירות אלימות ורכוש שבוצעו על רקע מוצאם וזהותם של מושאי התקיפה. פעולה שמשמעותה היא שהעונש המרבי שניתן יהיה להטיל על הנאשם הוא כפל העונש הקבוע לאותה עבירה או 10 שנות מאסר.
 


בנוסף, במקרים החמורים יותר שכללו בין השאר: אירועי לינץ', ירי לעבר שוטרים או אזרחים, פגיעה בתשתיות ובשירותים חיוניים, השלכות בקבוקי תבערה ועוד, אף יוחסו לנאשמים עבירות מתוקף חוק המאבק בטרור, המאפשר ענישה מחמירה גם כלפי קושרי הקשר והמסייעים.

מעניין לציין כי בהודעת הפרקליטות לתקשורת, בחרו להתייחס באופן ישיר לשאלת הסימטריה ונכתב כי: "חלק מאזרחי ישראל פעלו לפגוע בכוחות הביטחון, באזרחים יהודים, בתשתיות וברכוש, ובמקביל התבצעו, במספר נמוך משמעותית, פעולות אלימות ע"י אזרחים ממוצא יהודי נגד אזרחים ערבים ורכושם".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה