משפט

השופט בדימוס: "תיק 4000 מלא בסדקים שקשה לתקן"

לאחר דברי השופטים לפרקליטות המדינה כי "תיקון כתב האישום בעת הזאת בעייתי", השופט בדימוס משה גלעד מעריך כי גם התיקון לא יעזור מדי להגיע להרשעה
מערכת ice |  5
שלמה פילבר בעדותו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
משפט נתניהו ממשיך להתנהל כאשר לאחר עדותו של עד המדינה שלמה פילבר התיק קיבל תפנית לא צפויה והפרקליטות מבקשת לערוך תיקון יסודי לתיק 4000. עורך הדין משה גלעד, שופט מחוזי בדימוס, מעריך היום אצל ניסים משעל וגיא פלג שלא בהכרח תיקון כתב האישום יעזור לפרקליטות להשיג יותר.
"תיק 4000 מתקרב לשלב בו יגידו השופטים 'יש לנו ספק', וזה מספיק" אומר עו"ד גלעד, "אם הפרקליטות מבקשת לתקן כתב אישום של רה"מ לשעבר זה מוכיח שבנקודה הזו מצבה חלש. גם אם יתקנו אותו, דומה הדבר לתיקון כד חרס שנשבר - הסדקים נשארים".
עוד הוא אומר כי "השופטים מרגישים שנוצר חלל ראייתי, כנראה שהם מרגישים שהספק הוא בולט ושיהיה להם קשה להכריע - תיק 4000 קיבל מכה מאוד משמעותית. נכון, כולם שווים בפני החוק, אבל זה לא פשוט להרשיע ראש ממשלה."
  
כזכור, הדיון בתיק 4000 במסגרת משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו התחדש אתמול (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. במהלך הדיון הודיעו השופטים לפרקליטות כי "תיקון כתב האישום בעת הזאת בעייתי". באותה עת, עורך הדין בעז בן צור, פרקליטו של נתניהו, המשיך לחקור את עד המדינה שלמה פילבר, לאחר שהוא אישר כי נעשה ניסיון לגייס אותו כעד מדינה כבר בקיץ 2017, עוד בטרם ניתן אישור לחקירת ראש הממשלה, קרי בניגוד לחוק יסוד הממשלה.
במהלך העדות פילבר חזר על כך שחש שהוא מחויב להביא את הראש של נתניהו. בנוסף צוין כי כבר בשנת 2017 נעשה ניסיון לגייס את פילבר כעד מדינה עוד טרם אישור היועמ"ש לחקירת ראש הממשלה דאז נתניהו. עוד העיד פילבר כי קיבל מסר מהחוקרים שנתניהו "זורק אותו מתחת לגלגלים".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    צריך לנקות את האורוות
    ארז 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני מאמין שביבי מושחת ומקווה מאד שיורשע בתיק 1000, אבל כל אזרח ששלטון החוק לנגד עיניו צריך להתבייש מההתנהלות של הפרקליטות – אין ספק שתיק 4000 וכנראה גם תיק 2000 הם תוצאה של רדיפה פוליטית ותפירת תיק ללא שום בדל ראיה. עובדי הפרקליטות לא יכולים להיות מעל החוק ולהתנהג כמו במשטרים הכי אפלים, צריך להעמיד לדין את כל האחראיים לביזיון הזה. בנוסף, הגיע הזמן שהחוק יחייב תפקיד של נציב ביקורת בפרקליטות עם שיניים מספיק חזקות לנקות את האורוות (כמו מח"ש) ושלא יהיה ניתן לסרס אותו כמו שעשו לשופטת גרסטל.
    סגור
  • 3.
    תיק 4000
    יעקב 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו ברור לכולם שזה היה פולטי והשבכ צריך להתערב זה חתירה תחת שלטון דמוקרטי מהיועץ מנדבליט ושי ניצן שהדיחו ראש ממשלה פולטי מי יתן את הדין?
    סגור
  • 2.
    "שופט בדימוס"?
    קרייף. אתי 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השופט הזה נאלץ לפרוש לאחר שהיתגלה שהעלים מס הכנסה. הוא לא בדימוס, הוא נבעט מבית המישפט, בדיוק כמו חולת הפירסום קרייף.
    סגור
  • שופט בדימוס?
    יעקב 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוי לנו אם אלה השופטים שחורצים גורלות של בני אדם דחוף שינוי במערכת המשפט בפרקליטות וחורי להב 433 בושה האזרחים צריכים להיות מודאגים ואכן מערכת המשפט זוכה לאמון של 20 % בושה וחרפה
    סגור
  • 1.
    זהו נקבר סופית התעק העלוב
    אורי 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש לחקור ולהעמיד למשפט את כל תופרי התיקים משטרה םרקליטות ניצן ומנדבליט
    סגור