משפט

ביידן נגד החזקת הנשק: "הגורם מספר 1 למוות ילדים"

נשיא ארה"ב נשא אמש נאום בו התייחס לתקנות שהוא מתכוון להעביר נגד החזקת הנשק. האם יצליח? זה כבר תלוי בכמה חברי סנאט רפובליקנים
מערכת ice |  1
גו ביידן (צילום Official portrait of United State)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הצהיר אתמול (חמישי) בערב כי הוא תומך בהעלאת הגיל לרישיון נשק ל-21. "אני יודע שאנחנו לא יכולים למנוע כל טרגדיה", אמר בנאום לאומה, "אבל זה מה שאני מאמין שאנחנו צריכים לעשות, זה מה שהרוב המכריע של העם האמריקני מאמין שאנחנו חייבים לעשות, הנה מה שהמשפחות בבפאלו וביובלדי, טקסס, אמרו לנו שאנחנו חייבים לעשות: אנחנו צריכים לאסור על החזקה חופשית כלי נשק."
בארצות הברית היה בעבר איסור על החזקת נשק למטרות תקיפה, אך הוא פג אחרי 10 שנים, בשנת 2004. מאז, אמר ביידן, זינק מספר מקרי הירי ההמוני. "בעשר השנים שזה היה החוק, מקרי ירי המוני כמעט ולא נראו", אמר. "אבל אחרי שהרפובליקנים נתנו לחוק לפוג ב-2004, הותר למכור את הנשק הזה שוב, והירי ההמוני גדל פי שלושה".
 
עם זאת, הודה ביידן בהתנגדות הפוליטית לאיסור על החזקת נשק ופנה לצעדים סבירים אחרים שיכולים לעבור. "אם לא נוכל לאסור על החזקת נשק, אז עלינו להעלות את גיל הרישיון מ-18 ל-21", הוסיף. במהלך נאומו, ביידן הזכיר את הירי ההמוני ביובלדי, שם נער הצליח לרכוש נשק זמן קצר לאחר יום הולדתו ה-18, כדוגמה לאופן שבו לחקיקה כזו יכולה להיות משפיעה.
 
בנוסף, ציין ביידן את העובדה כי נשק חם הוא כיום הרוצח מספר 1 של ילדים, על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן. "זה לא קשור לנטילת זכויות של אף אחד", אמר. "מדובר בהגנה על ילדים". ביידן הוסיף כי הוא תומך ב"צעדים רציונליים", שכוללים הרחבה של בדיקות הרקע למבקשי הרישיון, העברת חוקים המחייבים אחסון בטוח של כלי נשק, התמודדות עם משבר בריאות הנפש ועוד.
כדי להבהיר את דבריו, ביידן ציטט מדבריהם של בני משפחתם של 19 הילדים ושתי המורים שנהרגו ב-24 במאי על ידי חמוש בן 18 בבית הספר היסודי של יובלדי. הוא והגברת הראשונה ג'יל ביידן נסעו ליובלדי ביום ראשון ונפגשו עם רבים מאלו ששהו בבית הספר, ועם בני משפחתם של הקורבנות.
למרות הנחישות החיצונית של הנשיא ויו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, ננסי פלוסי, גורלה של תקנת הנשק יוכרע ככל הנראה בסנאט האמריקני. 60 הקולות הדרושים כדי להתגבר על איום פיליבסטר - היו כבר מזמן המכשול המשמעותי ביותר להעברת כל חקיקת נשק. בהתאם להיקף התמיכה הדמוקרטית בסנאט, ביידן יזדקק לפחות ל-10 רפובליקנים כדי להעביר את ההצעה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נשיא מנוול
    ירון ב 06/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו כל מהלך של הנוול צריך קודם כל הרבה מאו ניפגעים .ואז מתחילי בהליך ארוך עד בלתי ניגמר שלפרוצדורות ונסיונות תיקון. כך הוא אשם באוקראיה. כך הוא אשם באפגניסטן(הבריחה ונטישת כל הציוד הצבאי האמרקאי שעבר לטליבן האויב במתנה והפך את אפגניסטן ליצואנית נשק אמריקאי .) האיש השמאלני הוא חולה וקודח צריך לה חי זהר מכל מה שהוא רוצה.
    סגור