משפט

אמזון מסתבכת: הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה בישראל

בבית המשפט המחוזי הוגשה בקשת אישור לתביעה ייצוגית של צרכנים נגד אמזון, זאת בטענה לגביית יתר כמו "משלוח ופיקדון דמי יבוא לישראל" ואי הצגת מחיר כולל וסופי לצרכן בניגוד לחוק
מערכת ice |  1
אמזון מסתבכת (צילום Istock, freepik, פייסבוק/ Amazon)
בבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה ביום חמישי בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד אמזון בטענה לגביית יתר ואי הצגת מחיר כולל וסופי לצרכן. במסגרת הבקשה לתביעה הייצוגית נטען כי בהליך הרכישה באתר אמזון מוצגים לצרכן מוצרים ועל גביהם מחירים, ולאחר שהצרכן בוחר את המוצר שהוא מעוניין בו הוא עובר לעמוד שמראה את המוצר, ובאותו עמוד מוצג המחיר המקורי, ובסמוך אליו - סכום נוסף.
המבקשים, שהינם צרכנים של אמזון, טוענים באמצעות עוה"ד חגי קלעי ואוהד רוזן ממשרד קלעי, רוזן ושות' כי במסגרת חוק הגנת הצרכן נקבע כי "לא יפרסם עוסק ולא ינקוב, במפורש או במשתמע, מחיר של נכס או של שירות המוצע לצרכן, אלא אם כן הוא המחיר הכולל בלבד ורק במטבע ישראלי". למעשה, נטען במסגרת הבקשה כי "עצם אי הצגתו של המחיר הכולל, ופיצולו ל'מחיר' ולתשלום נוסף המכונה 'משלוח ופיקדון דמי יבוא' - הוא ההפרה הראשונה של הוראות הדין".
 
עוד נטען במסגרת הבקשה כי דמי פיקדון היבוא של רוב המוצרים, בסכומים שבין 75 דולר ועד 500 דולר, אמורים להיות מורכבים ממע"מ בלבד, למעט מקרים חריגים, שכן פריטים שעלותם מתחת ל-75 דולר פטורים לרוב ממע"מ.
במסגרת הבקשה נטען כי "בפועל, הסכומים שאמזון גובה (ואשר משולמים על ידי הלקוחות) כ'דמי פיקדון יבוא', גבוהים באופן משמעותי מהסכומים אשר נדרשים לתשלום בהתאם לטבלת מיסי יבוא מרוכזים של רשות המיסים ובהתאם לתקנות המכס".
 
כמו כן, נטען כי אמזון מתחייבת כי ככל ששולמו סכומים ביתר, הלקוח יזוכה בתשלומים העודפים ששילם תוך 180 ימים, "אולם בפועל פרקטיקה זו אינה מיושמת במלואה, וסכומים ששולמו ביתר אינם מוחזרים במלואם, אם בכלל".
לבסוף, נטען, כי למרות העובדה שאמזון משלמת בעבור הצרכן את המיסים, לרבות המע"מ, היא אינה נותנת בידי הצרכן חשבונית מס כדין. "בכך, לא בלבד שהיא מונעת מהצרכן את האפשרות להבין מה הסכום ששולם ובעבור מה, אלא שהיא אף שוללת מהצרכן את היכולת לקזז את המע"מ, ככל שהדבר אפשרי עבורו".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממש מסתבכת. ג׳ף בזוס לא ישן בלילות
    ערן 06/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאיפה את מביאים את הכותרות האלו...
    סגור