משפט

תושבת בני-ברק עקצה קשישות בכ-2 מיליון שקלים: כך פעלה

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד אישה החשודה כי גנבה למעלה מ-2 מיליון שקלים מקשישים שליוותה. הקשישה "עמדה איתה בקשר קרוב וראתה בה כבתה"
מערכת ice | 
שיחות לקשישים (צילום freepik)

פרקליטות מחוז ת"א הודיעה היום (חמישי) כי הגישה לבית משפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד חלי משה, בת 57 מבני ברק, לה מיוחסות עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הונאה, זיוף, עבירות בתחום חדלות הפירעון, הונאת נושים ועוד. זאת לאחר שבעודה נתונה בהליכי פשיטת רגל, קיבלה במרמה סך של כ- 2.1 מיליון שקלים משתי קשישות אותן סעדה וליוותה.


על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד לילך כץ, משה עמדה בקשר קרוב ואישי עם י.ק וח.ש שהן זוג אחיות תאומות בגיל הזהב. הנאשמת טיפלה תחילה, בבעלה של י.ק, ולאחר פטירתו החלה ללוות אותה. בשנת 2012 עת הייתה מאושפזת בבית החולים, ובשלב מסוים אף מורדמת ומונשמת, החלה הנאשמת לזייף שיקים, השתמשה בכרטיס האשראי של הקשישה וביצעה העברות בנקאיות מחשבון הבנק של י.ק לחשבונה שלה. גם לאחר מותה המשיכה הנאשמת למשוך כספים מחשבונותיה של המנוחה.

כמו כן תואר כי ח.ש אשר הכירה את הנאשמת לאור טיפולה באחותה ובגיסה, עמדה עמה בקשר קרוב וראתה בה כבתה. לאחר פטירת י.ק, טענה בכזב הנאשמת בפני ח.ש כי לגיסה שנפטר היו חובות בהימורים וכי הנושים מחפשים אחריה. לאור האמור העבירה לה ח.ש במשך תקופה ארוכה סכומי כסף רבים במזומן, צ'קים חתומים ואף אפשרה לנאשמת גישה לחשבונותיה. באופן זה, קיבלה הנאשמת במרמה בנסיבות מחמירות כ- 1.5 מיליון שקלים.
 


עוד צויין שבשל חובות של מעל למיליון שקלים, הייתה הנאשמת נתונה בהליך פשיטת רגל, ולא דיווחה על הכספים ועל דירה אותה קיבלה במתנה מהקשישה. משה פעלה בהסתרת נכסים אלה ובהמשך פעלה למכירת דירה בסכום של כ-600,000 שקלים, כשבמטרה להונות את נושיה רשמה הנאשמת את הדירה על שם בתה ולא דיווחה על ההכנסות לקופת הכינוס.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה