משפט

רשות המסים פשטה על קופת האטליז: אלה הסכומים שחשפה

איש עסקים נעצר במסגרת מבצע של רשות המסים לטיפול בפשיעה בחברה העברית, "מסלול בטוח". במהלך הפשיטה על בית העסק שברשותו נמצא כסף מזומן בסכומים גדולים, כך פעלה שיטת ההעלמה שלו
מערכת ice | 
רשות המסים יוצאת למלחמה (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
עאזם נאשד, איש עסקים מטייבה, נעצר אתמול על ידי יחידת יהלם של רשות המסים למאבק בפשיעה חמורה. הוא חשוד בעבירות של אי רישום הכנסות וניהול ספרים כוזבים.
מעצרו נערך במסגרת חקירה ממושכת, שראשיתה בממצאים שעלו במהלך פעילות "מסלול בטוח" המשותפת למשטרת ישראל ורשות המסים, כחלק מהמאבק הלאומי לטיפול בפשיעה בחברה הערבית, לחיזוק המשילות וההרתעה.
במהלך הפעילות המשותפת למשטרה ולרשות המסים, נערכו חיפושים וחקירות אצל עזאם נאשד, במהלכם נתפסו סכומים כסף גדולים במזומן – כ-130 אלף דולר וכ-490 אלף שקלים. במסגרת חקירתו עלה מידע שהצביע על חנות אטליז בטייבה, בבעלותו של החשוד, כמקור לכספים. 
בעקבות מידע זה הוחלט לתפוס את התיעוד ממצלמות המעקב בחנות. מעיון בחומרים המצולמים עלה כי חלק גדול מהתשלומים בחנות לא נרשמו בקופה ונאגרו ב"קופה שחורה", ממנה, על פי החשד, הועברו לאחר מכן לכיסו של החשוד.
בצילומים שנתפסו ניתן להבחין במצבים שבהם במשך שעות מבוצעות מכירות באטליז וההכנסות אינן נרשמות בקופת העסק. בסך הכל נמצאו כ-200 מקרים של אי רישום הכנסות בשלושת הימים שנבדקו. 
 
על סמך המידע הזה שנאסף, נפתחה חקירה גלויה כנגד החשוד. במהלך החקירה בוצעו חיפושים ונתפסו חומרי חקירה וכן נערכה ביקורת ניהול ספרים על ידי יחידת ניהול ספרים ארצית החדשה שהוקמה ברשות המסים. היום הובא החשוד בפני שופט ושוחרר בתנאים מגבילים. 
מהראיות עולה לכאורה, כי החשוד פעל במזיד ובכוונה על מנת להתחמק מתשלום מס, תוך ניהול ספרים כוזב ואי רישום הכנסות בצרוה שיטתית ובתדירות גבוהה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה