משפט

ערוץ 14 מסתבך: זה הסכום שיאלצו לשלם לתאגיד השידור

מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים ששוגר מתאגיד השידור לערוץ 14 דורש תשלום פיצוי של מאות אלפי שקלים בעקבות שידורי תוכן ללא אישור
מערכת ice |  2
ערוץ 14, כאן 11
תאגיד השידור הציבורי כאן שיגר היום (ראשון) מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים כנגד ערוץ 14, בשל שימוש שלא כדין בתכנים של התאגיד ששודרו בערוץ 14 שלא כחוק. בתאגיד דורשים פיצוי פשרה של מאות אלפי שקלים על השימוש בתכנים ומאיימים בתביעה גבוהה מזו, במקרה והסיפור יגיע לבית המשפט.
במכתב ההתראה ששוגר היום, נכתב לערוץ 14, "הנכם עושים שימוש בתכנים מוגנים בבעלותו ללא כל רשות או הסדרה מוקדמת. התנהלותכם המפרה מפתיעה במיוחד נוכח עיסוקכם ומודעותכם המתבקשת לקניין הרוחני של גופי שידור בכלל והיוצרים בפרט". 
במכתב פורטו ארבע מקרים בהם נעשה שימוש בקטעי וידאו באורך של עשרות שניות עד מעט יותר מדקה, ששובצו במספר תוכניות בערוץ 14. לפי המכתב, בתאגיד טוענים לשימוש מסחרי בתכני התאגיד ללא הסדרה מול התאגיד עצמו, ומתוך כך מדובר בהפרה של דיני המסחר ההוגן. 
 
המחלקה המשפטית של התאגיד דורשת פיצוי של 260 אלף שקל מערוץ 14 על השימוש בקטעי הוידאו תוך הצגה של סכום זה כ"סכום זה הוצע לצורכי פשרה, אך אם יגיעו הדברים לידי הליך, בכוונת מרשנו לדרוש פיצוי לפי הרף הגבוה הקבוע בחוק זכויות יוצרים".
עוד צוין במכתב כי בתאגיד דורשים, "הסרה לאלתר של התכנים המפרים מכל אתר, ערוץ או פלטפורמה כולל רשתות חברתיות. אין באמור במכתבנו זה כדי להוות מחילה או הסכמה או ויתור על אי אלו טענות".
מעכשיו 14 נמסר: "קיבלנו את המכתב, המענה ישלח ע"י הייעוץ המשפטי של הערוץ ישירות לתאגיד".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לקזז מסגל ומגל, הם הרי באים מאידיאולוגיה
    דנה 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    נכון?
    סגור
  • 1.
    ימשכו את זה עד הבחירות ואחר כך פוף חלף עם הרוח
    אלברט. 07/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הימין יעלה, התאגיד יתכרנף וימשוך מהר את התביעה מרוב פחד.
    סגור