משפט

בן אנד ג'ריס אשמה בכיבוש בארה"ב? ישראל בהאשמה חמורה

סטודנטים ישראלים מאשימים את בן אנד ג'ריס בכיבוש אדמות של שבט ילידים בוורמונט ועל כן עליה להתפנות מהמקום
מערכת ice | 
יוניליוור, בן אנד ג'ריס (צילום freepik, istock, פלאש 90)
סטודנטים ישראלים טוענים שיצרנית הגלידות, בן אנד ג'ריס, כובשת "באופן לא חוקי" אדמות בוורמונט שהייתה שייכת לשבט ילידים אבנאקי, ועליה לתרגל את מה שהיא מטיפה ולפנות מיד את הנכסים.
המכתב חתום על ידי יותר מ-1,000 סטודנטים ואנשי אקדמיה ישראלים המזוהים עם Students for Justice in America - מאשים את B&J בצביעות. "הגענו למסקנה שהכיבוש של החברה שלך בקרקעות אבנאקי אינו חוקי ואנו מאמינים שזה אינו עולה בקנה אחד עם הערכים המוצהרים שבן אנד ג'ריס מתיימרים לשמור. למרבה האירוניה, ביולי בשנה האחרונה הודעתם שתפסיקו את מכירת המוצרים שלכם בישראל מכיוון שאתם מתנגדים לכך שהמדינה היהודית תכבוש לכאורה שטחים פלסטיניים".
 
המכתב, שסופק ל-The Post, מציין כי B&J הגישה תביעה נגד חברת האם שלה, יוניליוור, במאמץ לחסום את מכירתה של המותג הישראלי שמוצאו בוורמונט לזכיין מקומי כדי להמשיך למכור גלידה ב- הגדה המערבית. היוזמה והמכתב החדשים של הסטודנטים נתמכים על ידי "שורת הדין" - המרכז הישראלי למשפטים, ארגון זכויות אדם תל-אביבי המוקדש לשמירה על חיי הקהילה היהודית ולמאבק בתנועת החרם, ההסרה והסנקציות נגד מדינת היהודים.
מותג הגלידות הודיע ​​בעבר כי יפסיק את מכירת מוצריו בהתנחלויות היהודיות בגדה המערבית הכבושה, דבר שלטענת המבקרים היה חרם כלכלי על ישראל. הנפילה הייתה חמורה, כאשר מדינות כולל ניו יורק משכו מיליוני דולרים בהשקעות פנסיה מחברת האם של B&J, יוניליוור. על ניו יורק אסור על פי חוק לעשות עסקים עם גופים המשתתפים בתנועת BDS נגד ישראל.
הסטודנטים דרשו מ-B&J לפנות לאלתר את הנכסים "שהיא תופסת" בדרום ברלינגטון, ווטרברי וסנט אלבנס ו"להחזיר אותם לאנשי אבנאקי", והוסיפו, "לחברה שלך אין זכות על השטחים הגנובים האלה". מדינת ורמונט הכירה באומת אבנאקי ב-2012.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה